Frontcamera achteraf inbouwen

De Nieuwe XC60
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Onno1962
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 07.01.2024 - 21:58
Locatie: Groningen

Hallo,

Sinds augustus van 2023 ben ik in bezit van een XC60 Momentum Pro D4 uit oktober 2019.
De dealer heeft tijdens de koop nog een achteruitrijcamera geplaatst. De parksensoren achter waren al aanwezig.
Na een week kwam ik erachter dat ik de parksensoren aan de voorkant mis.
Uit navraag bij dealers in Nederland en Duitsland, alsmede via dit forum en Vstore kwam naar voren dat parksensoren aan de voorkant achteraf niet kunnen worden ingebouwd.

Nu kwam ik op internet de mogelijkheid van een aftermarket frontcamera tegen die ook nog compatibel is met het middendisplay. Gelijk aan de situatie met de achteruitrijcamera en de middendisplay. Voor de goede orde heb ik de snelkoppeling met informatie over de aftermarket frontcamera hieronder weergegeven.


Zijn er mensen die ervaring hebben met het inbouwen van de aftermarket frontcamera?
Daarnaast worden er ook gebruikte Volvo frontcamera's met onder meer de part-nrs 32327233 of 32209788 aangeboden. Zie bijvoorbeeld https://dalys.lt/en/car-parts/product/8532308
Moet ik hier voor kiezen of voor een aftermarket frontcamera?
XC60 D4 Momentum Pro
Gebruikersavatar
Onno1962
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 07.01.2024 - 21:58
Locatie: Groningen

Inmiddels informatie gekregen van het bedrijf Navinc over het plaatsen van een aftermarket camera.
Voor de interface tussen Rear & Front camera en Volvo Sensus 9" ben ik de RC-VOL-SENS nodig. Deze kost €339.
Daarnaast gaf eerdergenoemde bedrijf aan dat de CAM-HD-Q2HDF gebruikt kon worden. Deze kost €189.
Omtrent de montagekosten moet ik nog navraag doen.
XC60 D4 Momentum Pro
marsman
2nd Gear member
Berichten: 122
Lid geworden op: 26.03.2014 - 20:59

Een frontcamera heeft (voor mij in elk geval) wat minder meerwaarde, maar een achteruitrijcamera wel. Weet je wat de kosten waren voor de inbouw door de dealer? Of was het onderdeel van de deal. Ik zie dat Vstore de camera ook los verkoopt en ik zie dat je ook software moet downloaden. Lijkt me niet iets wat je zelf heel gemakkelijk doet. Dus ik ben benieuwd naar de inbouwkosten.
Gebruikersavatar
Onno1962
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 07.01.2024 - 21:58
Locatie: Groningen

marsman schreef: 12.01.2024 - 12:16 Een frontcamera heeft (voor mij in elk geval) wat minder meerwaarde, maar een achteruitrijcamera wel. Weet je wat de kosten waren voor de inbouw door de dealer? Of was het onderdeel van de deal. Ik zie dat Vstore de camera ook los verkoopt en ik zie dat je ook software moet downloaden. Lijkt me niet iets wat je zelf heel gemakkelijk doet. Dus ik ben benieuwd naar de inbouwkosten.
Voor de camera, software en inbouwkosten was ik bij de dealer totaal €900 kwijt.
Ik heb nu bij de dealer de vraag neergelegd of zij ook de eerdergenoemde interface hebben gebruikt.
XC60 D4 Momentum Pro
Plaats reactie

Terug naar “XC60 vanaf MY 2018”