bladeren in rooster 245

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
mcdegroot
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 11.11.2023 - 10:27

Goededag, ik heb een vraag over het rooster onder de ruitenwissers. Hoe verwijder je alle troep en oude bladeren die zich onder het rooster verzamelen Groet Koos Volvo 245 Turbo uit 84
wmuller
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 02.02.2009 - 22:26

Bij de 140 serie kwam die pruttel in de onderdorpel terecht en vond ik daar een flinke laag humus. Er zaten ronde doppen aan de binnenkant achter de bekleding, die moest je er eerst afhalen en dan prutsen om de troep er uit te krijgen. Kan bij de 240 serie wel zelfde zijn.
Kruder
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 07.12.2008 - 00:27

De paravaan ( zo heet dat ding vh luchtrooster) kan bij een 240 niet open ( bij een 740/940 kun je deze er wel afschroeven) , het is 1 geheel. Met een puntgaaf of lange pincet kun je misschien wat rommel weghalen. De rommel komt vanzelf oa in de kachelmotor terecht en uiteindelijk tegen de uitblaasroosters van je dashboard terecht. Of zakken af naar de dorpels: de vloerbekleding iets opzij doen, de ronde plastic doppen eruit halen en met perslucht de zooi eruit blazen of met een dunne stofzuiger hals eruit zuigen. Succes !

(P.S.: om dit te voorkomen heeft Volvo de zgn “snowcap” bedacht. Zodoende waait er minder blad, dennennaalden en sneeuw in de paravaan.
Deze snowcaps zijn redelijk zeldzaam geworden. Mijn 245 (1976) heeft er sinds kort ook eentje.)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”