Rijwindherrie & dakstrips met beugels

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Gesloten
Gebruikersavatar
Misha
3rd Gear member
Berichten: 304
Lid geworden op: 21.11.2006 - 17:48
Locatie: Midden NL

Hi,
De auto maakt veel ruis en rijwindherrie boven de 100.
Verschillende dingen bekeken : De strip boven de ruit lijkt gewoon netjes te liggen. Ik heb ook geen problemen met vocht of zo.
Afbeelding

Wat natuurlijk wel verdacht is, is de productiecode in de ruit: die is van 2022 en is dus recent vervangen en wellicht niet goed gelijmd. Nu nog maar hopen dat het verder wel dezelfde spec heeft (deze zou waterafstotend moeten zijn volgens de opties).
Afbeelding
Kun je dat ergens laten constateren ?


Ook het dakje oogt goed tein vlak liggen :
Afbeelding


De afdekstrips zijn redelijk dramatisch. Ik heb er nu een met tape geplakt en dat scheelt wel wat herrie maar het ruist nog steeds te veel in mijn idee. Nu heb ik hiervoor wat VW gereden en die zijn extreem stil in het interieur, maar toch. Ook zitten er gaten in met een soort roestige beugels (2 per kant, in totaal 4 dus)
Afbeelding

Horen die beugels erop en die sparingen in de dakstrip ? Ik zit er aan te denken om allereerst maar een set fatsoenlijke dakstrips op te sporen en te monteren, is er iemand die daar ervaring mee heeft ? Het lijk nogal een irritant klusje.
S60 2.0T 2008 - Black Sapphire - Driver's Edition
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27637
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Aangezien er ook al antwoorden zijn gekomen op je vraag stel ik toch voor om het hier centraal te houden: viewtopic.php?t=93948
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gesloten

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”