Upgrade T4 naar T5

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

V40-T3 schreef: 15.11.2023 - 15:57
diesel01 schreef: 15.11.2023 - 15:00 En dan is met een caravan van 1400kg 129pk en 245nm niet bepaald over bemeten.
Een inhalende vrachtwagen kan dan al een dingetje zijn.
En vergeet niet het eigen gewicht van de Volvo XC40, plugin hybrid, T4 (1712 Kg) een V90 D5 AWD is 15 Kg zwaarder!
Op mijn kenteken staat 1817kg en dus 105 zwaarder, maar het gaat niet over mijn D5...ik zal het zelf maar zeggen voordat iemand anders dat doet.
Een T4 met 129pk wanneer de accu leeg is met een gewicht van 1712kg en daarbij op een caravan van max 1400kg, TS heeft dan gewoon de verkeerde auto gekocht.
Helemaal wanneer hij voor €1500 een T5 zou hebben gehad.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
t5power
5th Gear member
Berichten: 2112
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

1500 euro extra voor de T5 is echt niet veel, vooral als je die ook nog eens kunt polestarren
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Gebruikersavatar
caspervc
2nd Gear member
Berichten: 98
Lid geworden op: 10.06.2018 - 14:03

Ervanuitgaande dat je hem privé hebt gekocht: zou je niet eens met een Volvo dealer kunnen praten over inruil naar een soortgelijke T5? Wie weet kan je zonder al te veel extra kosten wel je T4 naar een T5 omruilen?
2024 Volvo XC40 Recharge SMLR Fjord Blue
2012 Volvo V40 T3 Momentum
2008 Peugeot 207 SW 1.6VTI Outdoor
2005 Toyota Aygo Sport
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Dat zou ik ook proberen..
Dat zal vast geen 1500 kosten maar wellicht kun je een deal sluiten waar je allebei wat mee kunt.
Die 265nm 180pk zal nog steeds geen strepen trekker zijn maar het is wat het is..
Het nadeel van de recharge is dat ze de systeem vermogens bij elkaar op tellen, is het stroom op dan is het alleen het motortje.
Wanneer ik met de caravan op pad ben dan heb ik altijd de Dynamic/polestar stand aan, toerental gaat dan omhoog, bak blijft langer in de versnelling staan en dus een hoger toerental.
Daardoor krijgt de bak meer koeling en dus beter voor alles.
Nu heb ik een heel ander motor met satan sap, maar die perst er 240pk en 500nm uit, met een 1800kg caravan in de klim na Luik heb ik de cruise op 100 en die houdt hij vast in de 5e versnelling, geef ik gas bij dan versnelt hij gewoon in de klim.
Inhalende vrachtwagens heb ik met 100km/u niet en heel soms een touringcar die langszij komt.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 1357
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

Er staan ruim voldoende XC40 T5's van juni 23 te koop in het land nu bij de dealers in de Ultimate uitvoeringen. Ik zou idd eens gaan praten over een voorstel zoals hierboven ook al wordt voorgesteld.
2023 S60 B4 Ultimate Dark
Life is what happens while you're busy making other plans
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2960
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

En niet over twijfelen.
Ergernis achtervolgt je steeds.
Dat stomme geld ben je zo vergeten.
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13820
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Ik weet niet T4 via tuning kan worden gekieteld echter forumsponsor Obbe tuning gespeialiseed in Volvos heeft antwoord.

https://www.obbetuning.nl/
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 1357
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

Die kan niks met een XC40 T4 hybride...
2023 S60 B4 Ultimate Dark
Life is what happens while you're busy making other plans
Gebruikersavatar
Hvs
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 16.01.2022 - 05:04

Snap het probleem niet. Ik rijd met een T2, dus altijd 129pk. Caravan van 1300kg er achter. Handgeschakeld.
Alles in zijn 4de versnelling, rond de 3000 toeren. Dan hoor je de motor nauwelijks en trekt als een beer. De fijnste caravan trekker die ik ooit heb gehad.
GIJB
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 01.11.2023 - 14:52

diesel01 schreef: 16.11.2023 - 10:03 Dat zou ik ook proberen..
Dat zal vast geen 1500 kosten maar wellicht kun je een deal sluiten waar je allebei wat mee kunt.
Die 265nm 180pk zal nog steeds geen strepen trekker zijn maar het is wat het is..
Het nadeel van de recharge is dat ze de systeem vermogens bij elkaar op tellen, is het stroom op dan is het alleen het motortje.
Wanneer ik met de caravan op pad ben dan heb ik altijd de Dynamic/polestar stand aan, toerental gaat dan omhoog, bak blijft langer in de versnelling staan en dus een hoger toerental.
Daardoor krijgt de bak meer koeling en dus beter voor alles.
Nu heb ik een heel ander motor met satan sap, maar die perst er 240pk en 500nm uit, met een 1800kg caravan in de klim na Luik heb ik de cruise op 100 en die houdt hij vast in de 5e versnelling, geef ik gas bij dan versnelt hij gewoon in de klim.
Inhalende vrachtwagens heb ik met 100km/u niet en heel soms een touringcar die langszij komt.
De auto is private lease en bij de aanschaf ben ik (te) veel uitgegaan van het systeemvermogen en dat was ruim voldoende. De €25,- per maand extra was toen bijzaak, omdat ik het idee had eventueel voor een upgrade te kunnen gaan. En dan alsnog €1500,- betalen. Maar dan komt de aap uit de mouw, de sterkere T5 kun je wel upgraden, de zwakkere T4 niet. Contact met Volvo’s consumentenservice levert na een telefoongesprek van een uur, een vaag verhaal op. Achteraf woon je het mooist, dus had ik gewoon de T5 moeten nemen. Omruilen is geen, lees een te dure, optie.
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Je moet voor jezelf gewoon afstrepen wat haalbaar is, en wat het voordeel is van een upgrade. Het extra vermogen is mooi, als je elk jaar pakweg 3 weken met een sleurhut op pad gaat. Dat houd in dat die andere 49 weken, geen toegevoegde waarde hebben voor die extra power. Want je bent toch aan max snelheden gebonden van: 50, 80, 100. Zelf ook overwogen, om na 2 jaar (buiten de garantie) mijn T2 te laten tunen, van 129 naar 190 pk. Maar de realiteitszin won het van de emotie. Prima zo. :)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27639
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Vermogen is ook veiligheid/comfort, als je ergens vlot voorbij kan geeft dat ook een bepaalde rust.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3384
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Hvs schreef: 24.12.2023 - 09:27 Ik rijd met een T2, dus altijd 129pk
Maar jij hebt dan minder kilo's te zeulen dan de T2+accupakket = T4.
Er is trouwens ook een andere T5, eentje zonder draadje en accupakket. Deze XC40 schijnt best een fijne caravantrekker te zijn, heb ik mij laten vertellen.
GIJB schreef: 05.01.2024 - 17:40 Omruilen is geen, lees een te dure, optie.
Veilig de berg op lijkt me ook wel wat waard. Desnoods overstappen naar een ander merk als dat wel betaalbaar is.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2960
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

DB200 schreef: 05.01.2024 - 21:23 Er is trouwens ook een andere T5, eentje zonder draadje en accupakket. Deze XC40 schijnt best een fijne caravantrekker te zijn, heb ik mij laten vertellen.
Die XC40 blijkt een (ver boven verwachting) hele fijne sterke en stabiele caravantrekker te zijn, kan ik u allen uit ervaring verzekeren. :)
2100 trekgewicht 110kg kogeldruk.
Zelfde motor ook in zwaardere XC60 en zelfs in XC90, beiden met 2400kg trekgewicht.
Annemia
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 24.03.2008 - 12:11
Locatie: Groningen

mees schreef: 06.01.2024 - 04:22
DB200 schreef: 05.01.2024 - 21:23 Er is trouwens ook een andere T5, eentje zonder draadje en accupakket. Deze XC40 schijnt best een fijne caravantrekker te zijn, heb ik mij laten vertellen.
Die XC40 blijkt een (ver boven verwachting) hele fijne sterke en stabiele caravantrekker te zijn, kan ik u allen uit ervaring verzekeren. :)
2100 trekgewicht 110kg kogeldruk.
Zelfde motor ook in zwaardere XC60 en zelfs in XC90, beiden met 2400kg trekgewicht.
Helemaal mee eens, die ervaring heb ik ook. Met een caravan van 1.700 kg er achter.
360 340 V70 V70 XC90 V70 V60PIH XC40
redracer
4th Gear member
Berichten: 556
Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33

Hij ziet er compact en bescheiden uit maar is uiteindelijk zelf leeg net zo zwaar als de grotere volvo's en dan met dito moterisering ( lees 2.0 turbo ) dan heb je een goeie basis te pakken voor een trekauto.
Plaats reactie

Terug naar “XC40”