Wel of geen V60 TE / Recharge prive

wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 926
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

EVO500 schreef: 05.12.2023 - 23:03
wasbeer2006 schreef: 01.12.2023 - 11:18 Wat nog leuker is dat een vriend van mij een T6 krijgt. Dan kunnen we het echt naast elkaar testen.
Ik heb als nadeel de V, maar als voorbeeld de DCT, die is echt wel vlotter.
Ben gregeld in Nederland, hoeft niet te wachten hoor :-D Zeg maar waar je rijd :police:

Dat zou wel vet zijn! Dan kunnen we het goed testen. Wel risicovolle trajecten hier.......
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2792
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

wasbeer2006 schreef: 06.12.2023 - 15:10 B4 heeft ook 211pk gecombineerd je merkt het ook heel goed als die "maar" 14PK er extra bijkomt.
Een B4 heeft echt 197 pk. Die extra 14 elektro-pk's zijn op een ander moment beschikbaar dan op het moment dat de ICE motor piekt.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2792
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

wasbeer2006 schreef: 06.12.2023 - 15:10 Ik vraag me zelfs af of je met een T8 een 340 bijhoud.
Voila!
https://zeperfs.com/en/duel9867-10757.htm
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 926
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Ja dat dacht ik al, 75pk minder en sneller. Rationeel zou ik voor de Volvo kiezen en mijn hart de BMW
Nu is de BMW aandrijflijn ook gewoon echt sneller, die motoren staan meteen paraat, waar het bij Volvo, vooral bij volgas een soort twijfel/opbouw inzit. Maar daar wil ik bij de garage even naar laten kijken. Het lijkt bij mij soms een soort vtec, dan ineens komt er heel veel vermogen los.

Dat van die PK met de mild hybrid snap ik, hij lijkt het zelf een soort uit te zoeken.
Soms bij lage toeren en soms hoger.
-V60 B4 7dct R design wit
Rene68
4th Gear member
Berichten: 709
Lid geworden op: 15.02.2006 - 20:49
Locatie: Hilversum

Een 340i touring is slechts €30000 duurder dan een V60 T6 Ultimate. Voor een kleine ton zijn er ook snelere auto's dan de 340i. Een xpeng 7 performance is weer sneller dan de 340i en kost ongeveer de helft. Begrijp de vergelijking dus niet zo.

Maar het ging om het verschil tussen de B4 en de T6, dat is behoorlijk. Zeker qua koppel merk je dat echt enorm terwijl de prijs niet heel veel hoger is. Als je dus privé gaat rijden en kunt laden bij je huis is de T6 denk ik de betere keuze omdat je ook andere voordelen hebt.
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 926
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Een 3 serie of C klasse zijn natuurlijk de directe concurrenten en je moet een 340i met een T8 verglijken.
Een 330i moet je verglijken met een T6. en die is dan 10k duurder. De 330E pakken is een beter verglijk.
Die zal met dezelfe opties duurder zijn, maar dat is nog maar een 3 a 4K. En in de 330E zou ik echt willen rijden, daar hoor ik hele wisselende verhalen over.

Bij vrije keuze zou ik altijd de T6 (T8) verkiezen boven de B4. Sterker voor die paar duizend zou ik de T8 nemen.
Ik mocht geen hybrid van het bedrijf anders had ik dat zeker gedaan. Met mijn rij gebruik had ik zeker 50% electrisch kunnen rijden met de long range. Ik zou zeker een hybrid nemen, als ze morgen weer een regel verzinnen, mag je daar misschien nog een stadcentrum in het buitenland mee in. Hybrid zijn gebruikt nu ook veel geliefder dan een brandstog of een EV.

Voor mij persoonlijk blijft het jammer dat ze de T niet met een sportonderstel leveren. Ik heb tot nu toe nog niet met een beter onderstel gereden wat de balans tussen comfort en sportiviteit zo goed weet neer te zetten als dat van de V60, ja de S60 is net ff beter. Ik blijf me hier bijna elke rit over verbazen.
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2792
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Rene68 schreef: 08.12.2023 - 09:21 Zeker qua koppel merk je dat echt enorm terwijl de prijs niet heel veel hoger is. Als je dus privé gaat rijden en kunt laden bij je huis is de T6 denk ik de betere keuze omdat je ook andere voordelen hebt.
Er is gelukkig nog meer dan financieel voordeel. Rijplezier bijvoorbeeld, dat mag best wat extra kosten.
Als particuliere koper zou ik nooit een hybride nemen, ook al is deze nog zo snel.

Dit is bijvoorbeeld erg fraai: https://www.bmw.nl/nl/content/meer-bmw/ ... =521677283
En breng je gemakkelijk naar >420 pk met dat briljante B58 blok.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Rene68
4th Gear member
Berichten: 709
Lid geworden op: 15.02.2006 - 20:49
Locatie: Hilversum

Ik ben geen BMW hater he, tegendeel. Maar alles heeft zijn prijs. In mijn situatie zou ik juist (plugin) hybride rijden privé. Zakelijk maakt het namelijk allemaal niet uit. Of ik de auto constant in de Power stand heb staan of in Pure, rekening gaat naar mijn bedrijf.

Als ik een nieuwe auto moet kiezen voor de lease dan kijk ik standaard naar BMW, Mercedes en Volvo. Hiervoor kwam ik bij Mercedes uit maar de nieuwe C300e was nog niet beschikbaar en de BMW vond ik sportiever rijden maar de Volvo veel comfortabeler. En aangezien ik maar zeer zelden wil knallen werd het dus de Volvo.
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
Gebruikersavatar
Ab S
4th Gear member
Berichten: 962
Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
Locatie: Utrecht omgeving

raspaardje schreef: 06.12.2023 - 16:23
wasbeer2006 schreef: 06.12.2023 - 15:10 Ik vraag me zelfs af of je met een T8 een 340 bijhoud.
..ik denk dat een huidige T8 toch wel mijn 340 uit 1979 zou bijhouden..
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
Gebruikersavatar
EVO500
3rd Gear member
Berichten: 472
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

Rene68 schreef: 08.12.2023 - 15:31 In mijn situatie zou ik juist (plugin) hybride rijden privé. Zakelijk maakt het namelijk allemaal niet uit. Of ik de auto constant in de Power stand heb staan of in Pure, rekening gaat naar mijn bedrijf.

Als ik een nieuwe auto moet kiezen voor de lease dan kijk ik standaard naar BMW, Mercedes en Volvo. Hiervoor kwam ik bij Mercedes uit maar de nieuwe C300e was nog niet beschikbaar en de BMW vond ik sportiever rijden maar de Volvo veel comfortabeler. En aangezien ik maar zeer zelden wil knallen werd het dus de Volvo.
Voor mij ook prive V60 T8 als "daily driver". Met een 340, en dan heb ik nog niet over getuned, mag je blij zij dat je 1 :10 kunt rijden.
raspaardje schreef: 08.12.2023 - 11:24 Er is gelukkig nog meer dan financieel voordeel. Rijplezier bijvoorbeeld, dat mag best wat extra kosten.
Als particuliere koper zou ik nooit een hybride nemen, ook al is deze nog zo snel.
Rij plezier is denk juist te vinden dat niet continu de motor gebruikt bij de stoplichten, files en binnen de bebouwde kom en een zeer comfortabele auto. Wellicht dat we hier over gedachte verschillen en ieder zijn keus natuurlijk. Is toch persoonlijk.
Maar heb je er Ooit een weekje of maand met een of beide auto's gereden gereden?
Voor mij zal het juist door de hybrid nooit 340 worden.
Verder moet het uiterlijk van de auto je ook aanstaan. Heb trouwens nog getwijfeld over de Merc. CLA45s shooting break. Deze vond ik te klein uit eindelijk en de voorkant minder mooi. Andere Merc's vind ik niet echt fraai.
Blij dat ik het niet gedaan heb. Wat budget betreft hoef ik niet echt te kijken.
V60 T8 PE Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 926
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Ik vind een groot voordeel van de Volvo dat mensen veel minder reageren.
In mijn passat werd er regelmatig geclaxoneerd naar mij, zeker niet altijd onterecht.

Ik denk in de V60 twee keer in een jaar. Persoonlijk vind ik het echt een van de fijnste auto,s waar ik in gereden heb. BMW net wat fijner, maar de rijstystemen maken hem echt heel duur. En dan wordt er echt weer veel meer gereageerd.

Vind hem ook mooi en tijdloos, sportief als het moet en comfortabel als het moet.
Ook het uiterlijk je kunt hem sportief aankleden en chique.

enige wat mist zijn kleuren en wat kleine dingen zoals slechte bekerhouder en rare ruimtes in de deur.
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2792
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

EVO500 schreef: 08.12.2023 - 19:13 Rij plezier is denk juist te vinden dat niet continu de motor gebruikt bij de stoplichten, files en binnen de bebouwde kom en een zeer comfortabele auto. Wellicht dat we hier over gedachte verschillen en ieder zijn keus natuurlijk. Is toch persoonlijk.
Maar heb je er Ooit een weekje of maand met een of beide auto's gereden gereden?
Heb jij ooit in een T5 met gelaagd glas gereden? ;-)
Die rijdt ook bij lage belasting bijna geruisloos.
En is 300 kg lichter en dat voel je bij lekker sturen altijd.

Ik heb nu een M140i handbak, +- 430 pk, voor de deur staan, nieuwe aanwinst van mijn broer die wacht op zijn nieuwe parkeerplek in de stad. Man man man, dat gaat echt als een raket met een mooie beleving erbij. Nu het nog kan rijd ik 10x liever een mooie benzine met een mooi onderstel.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
EVO500
3rd Gear member
Berichten: 472
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

wasbeer2006 schreef: 09.12.2023 - 16:13 Ik vind een groot voordeel van de Volvo dat mensen veel minder reageren.
In mijn passat werd er regelmatig geclaxoneerd naar mij, zeker niet altijd onterecht.
Ja, precies wat je zegt. Je kunt erg goed onder de "radar" rijden omdat het geheel erg stil is en mensen niet het idee hebben dat je wat meer het gas intrapt.
Wat je zegt de kleuren. Ik vind dat de inderdaad de bijzondere kleuren verdwenen zijn helaas. Had het liefst een mooie blauwe gehad.
raspaardje schreef: 09.12.2023 - 18:22 Heb jij ooit in een T5 met gelaagd glas gereden?
Niet met gelaagd glas, wel zonder. Goede vriend van mij heeft er een met tuning van ricca meen ik en rijd verder prima hoor.
raspaardje schreef: 09.12.2023 - 18:22 Ik heb nu een M140i handbak, +- 430 pk, voor de deur staan, nieuwe aanwinst van mijn broer die wacht op zijn nieuwe parkeerplek in de stad. Man man man, dat gaat echt als een raket met een mooie beleving erbij. Nu het nog kan rijd ik 10x liever een mooie benzine met een mooi onderstel.
Heb M140 gereden, met en zonder xdrive. Zou dan voor de xdrive gaan. En ja, dat zijn kanonnetjes maar heel andere auto. Leuk als je alleen iedere dag 30km/heen en terug moet rijden over landweggetjes. Anders zie ik het nut niet maar dat is mijn mening.
Bij ons in de familie zijn ze allemaal auto gek. En iedere verjaardag heeft er wel weer iemand een nieuwe auto waar we mee gaan rijden RS5, S8, E63amg, Alfa Quadrifoglio, enz en rijden ook verschillende op circuit met circuit gt3 en m3 waar ik wel eens mee mag.
Maar ik vond het wel grappig toen ik mijn neef deze zomer meenam die ook op de ring en zolder rijd, en zei, als ik kon kiezen tussen al die auto's als de daily driver dan nam ik jou volvo.
V60 T8 PE Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Roadrunner79
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 26.06.2020 - 17:00

Rene68 schreef: 08.12.2023 - 15:31 Ik ben geen BMW hater he, tegendeel. Maar alles heeft zijn prijs. In mijn situatie zou ik juist (plugin) hybride rijden privé. Zakelijk maakt het namelijk allemaal niet uit. Of ik de auto constant in de Power stand heb staan of in Pure, rekening gaat naar mijn bedrijf.

Als ik een nieuwe auto moet kiezen voor de lease dan kijk ik standaard naar BMW, Mercedes en Volvo. Hiervoor kwam ik bij Mercedes uit maar de nieuwe C300e was nog niet beschikbaar en de BMW vond ik sportiever rijden maar de Volvo veel comfortabeler. En aangezien ik maar zeer zelden wil knallen werd het dus de Volvo.
Vanuit min werkgever wordt juist hybride of elektrisch gestimuleerd. Tijdens mijn oriëntatie bij Mercedes, BMW en Volvo gekeken.
Eerlijk, ik was helemaal kapot van de Mercedes C klasse estate 300e, tot ik de kofferbak open deed… daar kan weinig in behalve een attaché koffer. Toch weer lekker een Volvo.

Veilig, goede stoelen, goede geluidsinstallatie, beste streaming (spotify) en navigatie app (Google maps) ingebouwd, uiteindelijk is het een makkelijke keuze.
Rijd in een Bright Silver V60 T4 Momentum Pro Polestar optimised MJ20 met veel opties: Comfort Plus Line, Audio Line (o.a. Harman Kardon), Park Assist Line, Intellisafe Pro Line, Versality Pro Line,, Winter Line, Scandinavian Line, Elektrisch Verstelbare Bestuurdersstoel en een trekhaak af fabriek.
Gebruikersavatar
VolvoV60T6
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 13.06.2022 - 21:43

Om nog een toegift te geven, ik rij een V60T6TE prive en mijn buurman heeft een BMW330e prive. Ik rij zo'n 20k per jaar waarvan 2/3e elektrisch, dus dat heeft nog enige zin. Maar mijn buurman was 82k kwijt bij aanschaf en rijdt 6k per jaar. Dus ja waar je het voor doet is geheel een persoonlijke keuze. Wat ik bijzonder vindt is dat je elektrisch kan rijden wanneer het kan of moet en een combinatie hebt om bijv met awd te rijden etc. Tevens kan je aanspraak maken op een hoop vermogen, dus eigenlijk een speleding op dat moment.
Mijn buurman heeft spijt van zijn keuze mede door het vermogen wat hij mist tov een V60. Hij heeft getwijfeld tussen een V60 en 330e. Moet wel zeggen dat de BMW een prachtige verschijning is hoor. Het is allebei luxe.
Volvo V60 T6 Twin Engine AWD inscription
Rene68
4th Gear member
Berichten: 709
Lid geworden op: 15.02.2006 - 20:49
Locatie: Hilversum

Ik zou natuurlijk liegen als ik zeg dat ik een plugin verkies boven een dikke benzinemotor. Maar dan zou ik er, zoals mijn broer, een Mustang uit '68 kopen. Als je een mooigeluid wil dan is dat wat mij betreft onovertroffen. Maar dat wil ik niet als daily driver. Dan wil ik een comfortabele auto en dat is een Mustang niet. Dan was mijn 240 super polar wel een mooie middenweg. Mis hem nog steeds wel eens.
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
Gebruikersavatar
kevinwalter
5th Gear member
Berichten: 1198
Lid geworden op: 05.04.2013 - 14:04
Locatie: Leusden
Contacteer:

Ik ben van een T5 naar een T8 PE gegaan. Kwa brandstofkosten scheelt het echt flink met mijn rijafstanden. Beste keuze ooit geweest.
De eerste B3/B4 met die 7 traps automaat rijdt ook gewoon echt niet lekker. (Mijn mening) Vooral het klappen in de versnellingen is echt jammer van die versnellingsbak.
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat.
wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 926
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Ik kan me voorstellen dat mensen de 7 traps niet fijn vinden.
Het klappen valt wel mee, doet ie bij 1 en 2 en een beetje bij drie, daarna voel je juist helemaal niet meer.

Maar het comfort gevoel van de 8 traps is een stuk hoger.
-V60 B4 7dct R design wit
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”