Banden hoezen advies

Zomerbanden, winterbanden, bandenboeren bandenplakken? Kortom alles over het contact met de weg.
Plaats reactie
lanfeest
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 27.02.2022 - 02:12
Locatie: Regio Noord-Holland

Ik wil mijn seizoensbanden opslaan in een bedrijfspand van mijn buurman. Daar is het niet extreem stoffig, maar wil wel een hoes om de banden heen doen. Afgelopen zaterdag set velgen met zomerbanden gekocht, deze wil ik eerst in de glass coating zetten en daarna opslaan tot het winterseizoen weer voorbij is.

Ik heb diverse hoezen gezien op internet maar van veel zijn er geen recensies en als die er wel zijn dan lees ik vaak dat ze slecht zijn en snel stuk gaan.

Wie heeft goeie ervaring met hoezen en kan me adviseren?

Het gaat om 2 sets waarvan er maar 1 in de hoezen zal zitten, de andere zit dan op de auto. Is een 21" en 22" set.
Emmevi
5th Gear member
Berichten: 1023
Lid geworden op: 24.10.2009 - 20:19

Geen autobanden, maar bij mij staan de motoren al jaren onder een katoenen bedlaken. Dat ventileert ook nog, en als ze al een keer smoezelig zijn gaan ze in de wasmachine.

Als je het optisch ook nog gelikt wil hebben dan zou je een cirkel kunnen uitknippen ter grootte van de grootste bandomtrek, en hier dan even een cilindrische strook aan naaien voor de hoogte van de bandenstapel.
V60 B3 Pebble Grey '22
V50 2.0 Electric Silver '10
V40 1.8i Lavasvart Metallic '04
Suzuki Baleno 1.6 ‘00
Suzuki Vitara 1.6 Metal Top ‘90
Honda Integra 1.5 ‘86
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27649
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Ga je de banden los op de grond stapelen of op een rek?
In het geval van dat laatste zijn ze ook vaak te koop mét hoes er direct bij.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
lanfeest
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 27.02.2022 - 02:12
Locatie: Regio Noord-Holland

fredhead schreef: 23.10.2023 - 13:01 Ga je de banden los op de grond stapelen of op een rek?
In het geval van dat laatste zijn ze ook vaak te koop mét hoes er direct bij.
In een rek wat er in het pand staat, daar komen ze in te liggen. Dat rek is niet specifiek voor banden.
lanfeest
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 27.02.2022 - 02:12
Locatie: Regio Noord-Holland

Emmevi schreef: 23.10.2023 - 12:55 Geen autobanden, maar bij mij staan de motoren al jaren onder een katoenen bedlaken. Dat ventileert ook nog, en als ze al een keer smoezelig zijn gaan ze in de wasmachine.

Als je het optisch ook nog gelikt wil hebben dan zou je een cirkel kunnen uitknippen ter grootte van de grootste bandomtrek, en hier dan even een cilindrische strook aan naaien voor de hoogte van de bandenstapel.
Is ook geen slecht idee.
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 1931
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

ik gebruik https://www.tuinmeubelhoesshop.be/hoes-voor-bbq-75-cm/ velgen liggen op een verrolbare plank & dan de hoes erover, weerbestendig en de velgen blijven proper(ligt tussen elke velg ook nog een doek)
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 5647
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

Emmevi schreef: 23.10.2023 - 12:55 Geen autobanden, maar bij mij staan de motoren al jaren onder een katoenen bedlaken. Dat ventileert ook nog, en als ze al een keer smoezelig zijn gaan ze in de wasmachine.

Als je het optisch ook nog gelikt wil hebben dan zou je een cirkel kunnen uitknippen ter grootte van de grootste bandomtrek, en hier dan even een cilindrische strook aan naaien voor de hoogte van de bandenstapel.
En dit werkt fantastisch.
Deden wij ook altijd. Katoenen of linnen laken en klaar.
Nadeel van bv kunststofhoezen is dat wanneer er een keer vocht onder komt de boel alsnog verweerd.
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/

The real Diesel Power XC70 D5 AWD 2003 - Powered by OptiTuning Sverige AB -
Subaru Outback Touring 2023
Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab, Black Edition 2022
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27658
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Katoenen laken werkt prima, heb ik ook tijden zo gedaan.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Plaats reactie

Terug naar “Banden en velgen”