P200A00 en P200000 V60 D4 systeem fouten

Plaats reactie
mattjeu
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 12.09.2011 - 12:00

Hi, wellicht kan iemand hier mij advies geven?

Ik krijg voor - en helaas ook na reinigen van het EGR en luchtinlaat systeem van mijn 2014 volvo d4 2404T5 nog 2 fouten die blijven terugkomen;
P200000 NOx afscheider onder drempelwaarde / NOx trap efficiency below treshold bank 1
P200A00 runner inlaatspruitstuk prestatie bank 1 / Intake manifold runner performance bank 1

kan iemand mij vertellen wat deze foutmeldingen precies inhouden en waar ik het beste gericht kan gaan zoeken?
Ik heb een klein vermoeden; toen ik de EGR klep aan het reinigen was viel me op dat de klep niet altijd soepeltjes open en dicht ging.
Door slijtage is de buis waar de stang met de klep doorheen gaat enigszins ruw geworden. rondom de solenoid waar de klep mee aangestuurd wordt is het zwart van de roet. dat is volgens mij het "schone gedeelte" .de uitlaatgassen gaan dus vanuit het egr uitlaasgaskanaal langs het stangetje naar buiten waardoor ook de binnenkant van het kapje zwart ziet van roet en je de gassen kunt ruiken bij het starten.

hier een filmpje van de egr klep die ik bedoel, deze man is in staat om de klep weer soepel werkend te krijgen (timestamp 9:53) maar bij mij blijft de klep soms een beetje stroef lopen. hij heeft wel andere storingsmeldingen. bij timestamp 7:58 laat hij zien dat de stang bij hem ook vast zit en op het einde "locked" maar bij mij ligt dat dus aan het stroef bewegen van de stang naar de klep toe in plaats van rotzooi op dat stukje van de solenoid.


kan ik met een icarsoft i906 uitlezer verder storing zoeken of metingen doen?
wat betekend "bank 1" bij deze meldingen? cylinder 1 of de hele rij met kleppen (die samen bewegen over 1 stang)

dank voor de hulp!
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”