Mogelijke aanschaf V60D3

Plaats reactie
staaf
2nd Gear member
Berichten: 199
Lid geworden op: 23.06.2009 - 23:05

Ik ga morgen een V60D3 gaan bekijken uit 2018.
Zijn er dingen waar ik moet op letten? Ik begreep dat olieverbruik bij deze motoren geen issue meer is? Is het EGR probleeem bij deze bouwjaren reeds opgelost?
Ik rijd momenteel met een V70 2.4D uit 2009 en maak me ook zorgen over de kleinere koffer. Weet iemand hoe diep/lang deze koffer is? Dit vind ik niet direct terug.
Wat me ook nog bezig houd: ik doe al mijn onderhoud en herstellingen zelf. Ik heb dan ook VIDA +Dice. Is deze auto nog uit te lezen met VIDA 2014?

mvg
Edwin28
2nd Gear member
Berichten: 60
Lid geworden op: 13.08.2013 - 21:37

Het schijnt dat er een modificatie heeft plaatsgevonden wat betreft olieverbruik, maar toch zijn er gevallen waarbij dit probleem nog steeds opspeelt. Ik durf niet te zeggen of dit incidenten zijn of structureel. Wat betreft de kleine kofferruimte: Mocht dit alleen voor bv vakanties een issue zijn, dan kun je een dakkoffer overwegen voor vakanties. Die heb ik destijds ook aangeschaft (530 liter) bij de eerste V60 D6 in de lease. Daarmee kun je meer dan genoeg meenemen en 130km/h is geen enkel probleem (hoger ook niet, afhankelijk van de dakkoffer, maar veelal wordt dat niet geadviseerd door de fabrikant).
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27819
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Olieverbruik lijkt voornamelijk een issue te zijn bij de D4 motoren.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
staaf
2nd Gear member
Berichten: 199
Lid geworden op: 23.06.2009 - 23:05

fredhead schreef: 17.11.2023 - 19:38 Olieverbruik lijkt voornamelijk een issue te zijn bij de D4 motoren.
Ik dacht dat beide motoren identiek waren? Enkel andere software? Heb ik dit verkeerd voor?
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27819
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

De basis is inderdaad hetzelfde, daar heb je volledig gelijk in.
Echter lijkt het de D4 te zijn met de problemen en de D3 niet.
Vraag me niet waarom, maar de verhalen gaan bijna allemaal over de D4 motoren.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Sammmyvannorel
2nd Gear member
Berichten: 180
Lid geworden op: 22.07.2021 - 23:44

fredhead schreef: 18.11.2023 - 10:05 De basis is inderdaad hetzelfde, daar heb je volledig gelijk in.
Echter lijkt het de D4 te zijn met de problemen en de D3 niet.
Vraag me niet waarom, maar de verhalen gaan bijna allemaal over de D4 motoren.
Das best logisch D4 zijn er meer van verkocht.

Ik rijd zelf een d3 uit 2015 olieverbruik is nog niet echt een peil op te trekken (180k gelopen) lijkt te stabiliseren op half litertje per 5k maar ik gebruik wel 5w30 op aanraden van de dealer. Dus voorlopig blijft de auto nog wel ff, want tegen de tijd dat het de spuigaten uitloopt, kun je altijd nog inruilen, het is geen verlopen apk issue.

Ikzelf heb voor de D3 gekozen, omdat ik de geartronic meer bij de les vond (6 bak) dan de 8bak uit de D4. 150PK is door de regel voldoende, tenzij je veel met aanhangers rijd. (vouwwagen merk ik letterlijk niks van, zelfs maar minimaal in verbruik, ik rijd zo goed als op 1 tank naar het Gardameer 1100 km)
V60 d3 gt r-design (facelift)
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”