Goedemiddag,
Wij overwegen een v60 diesel hybride te kopen, ons budget is 11k, hebben jullie tips waar we op moeten letten bij aanschaf?
We hebben er eentje gezien….
https://www.autoscout24.nl/aanbod/volvo ... d=24733275
Alle tips zijn welkom!
Alvast bedankt allemaal
V60 hybride diesel
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4668
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Gebruik de zoekfunctie hier even op dit forum. Hier zijn al heel veel topics over geweest. Belangrijkste tip die ik je zou willen geven: koop uitsluitend een V60 PIH die volledig dealer onderhouden is.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- HeinvdW
- 4th Gear member
- Berichten: 683
- Lid geworden op: 26.02.2014 - 18:48
Helemaal mee eens.
Het zijn pracht auto's en ze rijden super.
Daar staat tegenover dat je rekening moet houden met zo maar een dure reparatie tussendoor.
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus
Volvo V60 PIH 2013:
Honda Civic Hybride 2010:
Volvo V60 PIH 2013:
Honda Civic Hybride 2010:
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 13.08.2013 - 21:37
Zeker met kilometerstanden van 250+kkm, waar je naar refereert in je advertentie is een goed dealeronderhouden exemplaar belangrijk. Persoonlijk zou ik liever wat meer investeren in een auto met (ruim) een ton minder op de klok.
Aircopomp vervangen volgens de 2.0 methode zal deze auto normaliter al moeten hebben gehad, maar zeker iets om te checken in het onderhoudsboekje of de betreffende dealer te vragen.
Aircopomp vervangen volgens de 2.0 methode zal deze auto normaliter al moeten hebben gehad, maar zeker iets om te checken in het onderhoudsboekje of de betreffende dealer te vragen.
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27828
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Een met 150.000 op de teller ga je niet vinden binnen het gestelde budget.
En met 250.000 op de teller is de auto nog lang niet op, liever een die wat meer gereden heeft dan altijd het spreekwoordelijke rondje rond de kerk.
Voor informatie over die model en de aandachtspunten is er zoals genoemd al veel over geschreven op het forum en is dus veel terug te vinden.
En met 250.000 op de teller is de auto nog lang niet op, liever een die wat meer gereden heeft dan altijd het spreekwoordelijke rondje rond de kerk.
Voor informatie over die model en de aandachtspunten is er zoals genoemd al veel over geschreven op het forum en is dus veel terug te vinden.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 13.08.2013 - 21:37
Mee eens dat een auto normaal gesproken meer te lijden heeft tijdens stadskilometers dan snelwegkilometers. Tenzij je de afkomst kent, is dat echter lastig om van een auto vast stellen en "moet" je het vaak doen met het onderhoudsverleden en indicatoren die duiden op een al dan niet zwaar autoleven (zoals steenslag, speling op de leuning van bestuurdersstoel, slijtagepatronen van interieurdelen, olielekkage , beschadigingen aan de onderzijde van de voorbumper en bodem). Daarnaast is de hoogte van de kilometerstand een belangrijke graadmeter. Niet voor niets is dat erg bepalend in de waarde van de auto. Naarmate de kilometerstand toeneemt nemen immers normaal gesproken de onderhoudskosten toe. Eén van de 4 V60 D6 die ik heb gehad heb ik tot 214.000km gereden en het verschil met een auto die ton minder heeft gelopen merk je o.a. rubbers van draagarmen, die weliswaar nog APK-waardig waren, maar bij lange na niet meer de stevigheid hebben die ze oorspronkelijk hadden. Bij stevig afremmen was de onbalans dusdanig dat je er vraagtekens bij kunt zetten. Veel onderdelen zijn ontwikkeld met een bepaalde levensduur en er is nou eenmaal een sterk verband met de kilometerstand en leeftijd. Het vervelende is dat dit vaak leidt tot een toename van het aantal noodzakelijke reparaties, die niet onder het reguliere onderhoud vallen, met daarnaast het risico op dure reparaties.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15373
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Onze V60 D6 nadert de 500.000 km. De afgelopen (bijna 10 jaar) is het nodige vervangen en heeft de auto ook het nodige onderhoud gehad. Recent is de ISG Dynamo gereviseerd. Aircopomp is inderdaad ook een bekend probleem. Voor de rest is het echt een heerlijke auto.