Even voorstellen - en vraag over opties uitbreiden met BT icm Bury carkit

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
PindaTom
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 11.11.2023 - 20:16

Sinds gisteren eigenaar van een witte V40 T2 Geartronic van 2019.
Na 8 jaar een V50 1.8 van 2006 gereden te hebben.

Had de aanname gedaan dat er BT in zat, maar ben er na wat uitzoekwerk achter dat er een Sensus in zit. Geen Sensus connect. Hoe is BT een optie in een auto van 2019!?
Was de mist in gegaan, omdat er een carkit in zit. Dit is echter een Bury carkit die achteraf ingebouwd is.

Geen reden om de auto niet te kopen. Nu is het alleen even kijken wat handig is. Ik wil nl. wel draadloos muziek af kunnen spelen vanaf mijn telefoon.

Al even ingelezen op de CarPlay oplossing van Swedesolutions. Dit lijkt me een beetje overkill. Ik vind het geen probleem om te bedienen vanaf mijn iPhone in de Brodit houder. Daarom dacht ik aan zoiets: https://www.uwautoonderdeel.nl/Usb-Aux- ... k-Streamen
Dit kan prima in mijn middenconsole weggewerkt worden.

Volgens mij zou mijn iPhone twee BT connecties aan moeten kunnen. En zou de Bury het aux kanaal ook moeten onderdrukken als ik gebeld ga worden.

Zie ik iets over het hoofd of zijn er betere alternatieven?

Wat zijn verder nog leuke upgrade opties die je kan doen? Hij is echt basis/standaard op een achteruitcamera na.
Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 1357
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

Dan heb je denk ik een Polar gekocht zo te lezen. Beste advies heb je nu niks meer aan, maar dat was geweest om een heel klein beetje meer uit te geven aan een Polar+.
Dan had je een stuk completere auto gehad. Maar dat is achteraf, en heb je nu weinig aan.

Vroeger plaatsten we gewoon een Parrot in een auto, dan kon je bellen en streamen.
2023 S60 B4 Ultimate Dark
Life is what happens while you're busy making other plans
PindaTom
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 11.11.2023 - 20:16

Staat toch een polar+ op de onderhoudsfacturen, maar ik mis verder niet echt iets hoor. Meer nieuwsgierig welke opties je überhaupt kan toevoegen achteraf. Kan je bijv. voorruitverwarming erin zetten als mijn ruit stuk kan gaan.
Of stoelverwarming of een elektrisch verstelbare stoel met geheugenfunctie. als ik een keer een kans krijg die op de kop te tikken.

Voor nu alleen even kijken hoe ik nog muziek via BT ga regelen.
PindaTom
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 11.11.2023 - 20:16

Ow suf…de carkit blijkt gewoon AD2P muziek streaming toe te staan. Stond uitgeschakeld en moest aangezet worden met het indrukken van de telefoon en + knop 4 seconden.

Nog wel benieuwd naar de uitbreidingsopties. Als iemand tips heeft lees ik het graag!
Plaats reactie

Terug naar “V40”