Limiter
- Bluesbroeder
- 2nd Gear member
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 15.07.2011 - 17:29
- Locatie: Drenthe; ergens boven in.
Hahahaha geweldig dit, weekend is weer goed begonnen, thx guys
Volvo V60 B4 Business Pro au. - Denim Blue
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 04.11.2016 - 22:11
M.i. heb ik geen vraag gesteld over de acc. Maar wel over het plotseling doorschieten bij een ingestelde limiet. Gewoon 100 km ingesteld en gaat bij wijze van spreken 30 km constant goed en plotseling schiet de auto uit de ingestelde stand. Vraag is of dit herkend wordt. En echt mijn voet op het gaspedaal is redelijk constant
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 3447
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Aangezien ik hetzelfde Volvo model met dezelfde motor en van hetzelfde bouwjaar heb,
ga ik het de komende ritten eens uittesten voor je. (kan wel even duren)
ga ik het de komende ritten eens uittesten voor je. (kan wel even duren)
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1850
- Lid geworden op: 05.02.2015 - 11:27
Mij is het nog niet voorgekomen. Wel dat ik niet hard genoeg probeer bij inhalen om het te overschrijven, lees sneller dan de ingestelde limiet te rijden.
In mijn situatie vind ik het handiger dan acc, bergbanen, bochten. Dan is acc constant knoppen drukken aan uit hoger lager en met de limiter kan ik zelf leuk sturen zonder plots erover te gaan en tegen de arm der wet aan te rijden. Maar dat is natuurlijk een heel andere ervaring dan stad file rijden of lange rechte B wegen en autostrade. Daar gaat de acc ook op.
In mijn situatie vind ik het handiger dan acc, bergbanen, bochten. Dan is acc constant knoppen drukken aan uit hoger lager en met de limiter kan ik zelf leuk sturen zonder plots erover te gaan en tegen de arm der wet aan te rijden. Maar dat is natuurlijk een heel andere ervaring dan stad file rijden of lange rechte B wegen en autostrade. Daar gaat de acc ook op.
V70 - 2001 D5 163pk verkocht met 145k aan een vriend - terug gekregen met 285K klaar voor nog een ton
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 12767
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Er lijken hier niet veel mensen gebruiken te maken van de speed limiter.
Hier ooit wel geprobeerd, vindt het geen enkele toegevoegde waarde hebben, zeker niet bij n automaat.
Mis de gewone CC overigens wel
Hier ooit wel geprobeerd, vindt het geen enkele toegevoegde waarde hebben, zeker niet bij n automaat.
Mis de gewone CC overigens wel
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 20305
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
En die gebruik ik dan weer niet…
Wellicht een verschil in verkeersdrukte, vind het wel fijn om te zien hoe hard iemand voor mij rijdt.
Zelfs met de caravan op vakantie gebruik ik acc, erg prettig om te zien hoe hard iemand rijdt wanneer je hem/haar achterop komt
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 5261
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Lees je eerste post nog eens terug. Wat je hier schrijft kan ik daar niet helemaal uithalen.Nyonsfiel schreef: ↑10.11.2023 - 23:15 M.i. heb ik geen vraag gesteld over de acc. Maar wel over het plotseling doorschieten bij een ingestelde limiet. Gewoon 100 km ingesteld en gaat bij wijze van spreken 30 km constant goed en plotseling schiet de auto uit de ingestelde stand. Vraag is of dit herkend wordt. En echt mijn voet op het gaspedaal is redelijk constant
En even voor mij: rijd je nu werkelijk 30 km achter elkaar op de limiter ingesteld op 100 km/uur? Dat zal een partij kramp in de rechtervoet geven schat ik zo in......
En dan de hamvraag: waarom doe je dat zo? Vind je de ACC niet prettig, weet je niet hoe je kunt schakelen van ACC naar CC?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 12767
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
met veel sneeuw en ijs viel acc nog wel eens uit, vooral dan is een cc prettigdiesel01 schreef: ↑11.11.2023 - 10:07En die gebruik ik dan weer niet…
Wellicht een verschil in verkeersdrukte, vind het wel fijn om te zien hoe hard iemand voor mij rijdt.
Zelfs met de caravan op vakantie gebruik ik acc, erg prettig om te zien hoe hard iemand rijdt wanneer je hem/haar achterop komt
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 04.11.2016 - 22:11
Natuurlijk gebruik ik de acc. Vooral bij langere trajecten. Maar nogmaals daar gaat mijn post niet over. Ik laat het hierbij. Nogmaals genoeg reacties waar ik wel iets mee kan maar ook waar ik niet om gevraagd heb Bedankt allen.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 20305
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Touche, de enige keer dat ik hem idd gebruik is op wintersport of sneeuw op de snelweg.OGA244 schreef: ↑11.11.2023 - 11:34met veel sneeuw en ijs viel acc nog wel eens uit, vooral dan is een cc prettigdiesel01 schreef: ↑11.11.2023 - 10:07En die gebruik ik dan weer niet…
Wellicht een verschil in verkeersdrukte, vind het wel fijn om te zien hoe hard iemand voor mij rijdt.
Zelfs met de caravan op vakantie gebruik ik acc, erg prettig om te zien hoe hard iemand rijdt wanneer je hem/haar achterop komt
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 12.12.2018 - 13:31
Ik gebruik de limiter ook regelmatig (heb geen ACC enkel gewone CC wat op de drukke Belgische wegen niet altijd bruikbaar is) en ik herken het probleem wel. Vaak duw je onbewust toch eens harder dan je denkt op je gaspedaal, ik merk dat ik het vooral voorheb op een bergop ofzo (mijn brein zal al onbewust een signaal geven om wat gas bij te geven zeker).Nyonsfiel schreef: ↑10.11.2023 - 23:15 M.i. heb ik geen vraag gesteld over de acc. Maar wel over het plotseling doorschieten bij een ingestelde limiet. Gewoon 100 km ingesteld en gaat bij wijze van spreken 30 km constant goed en plotseling schiet de auto uit de ingestelde stand. Vraag is of dit herkend wordt. En echt mijn voet op het gaspedaal is redelijk constant
Trouwens gebeurt dit niet enkel bij de Volvo limiter, bij mijn BMW 1 een aantal jaar terug had ik het ook af en toe voor dat ik ineens vooruitschoot.
En als limieter gebruiker hier vind ik vooral de actievere stijl ( ik kies zelf hoeveel afstand ik hou, wanneer ik gas los voor af te remmen,...) een voordeel tegenover (A)CC.
Op langere trajecten met minder verkeer is de CC dan wel weer in het voordeel.