Ik heb een V50 T5 Automaat uit 2011, dus de 230pk motor.
Nu heb ik het luchtfilter en de uitlaat (3 inch incl. sportkat vanaf turbo) geüpgraded.
Als laatste modificatie, voordat ik hem wil laten chippen, wil ik nu de intercooler upgraden.
Zijn er hier mede forummers die daar ervaring mee hebben qua winst en hoe makkelijk de set te monteren is?
https://www.jt-products.nl/product-page ... s40-v50-t5
https://www.bsrtuning.nl/product/do88-b ... 2big-v50-s
https://www.europeantuning.nl/do88-turb ... s40-ii-v50
https://www.europeantuning.nl/aluminium ... v50-c70-t5
https://fmic.eu/en/intercoolery/46769-8 ... uning.html
V50 T5 intercooler upgrade
- corsa_gsi
- 4th Gear member
- Berichten: 697
- Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
- Locatie: Regio Rotterdam
- Contacteer:
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20818
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Upgraden? Vergis ik mij maar het lijkt mij erop dat deze intercooler nauwelijks anders is dan het origineel.
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 10.03.2008 - 18:19
Helaas vergis je je wel
Nee zonder gekheid, hij lijkt hetzelfde als origineel maar de opbouw is totaal anders en andere materialen enzovoorts.
https://www.do88.se/en/artiklar/volvo-c ... ooler.html
Nee zonder gekheid, hij lijkt hetzelfde als origineel maar de opbouw is totaal anders en andere materialen enzovoorts.
https://www.do88.se/en/artiklar/volvo-c ... ooler.html
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 334
- Lid geworden op: 26.07.2017 - 22:25
- Locatie: Doorn
Ik zou eerst eens aan obbe of een andere volvotuner vragen of een andere intercooler wel nodig is.
Vaak hebben ze best wel overcapaciteit.
Ik adviseer altijd een E95 tuning, is goedkoper tanken en veel beter verkrijgbaar.
Daarbij kan je zonder problemen E98 tanken.
Bij een 98 tuning loop je met 95 tanken een risico.
Eric
Vaak hebben ze best wel overcapaciteit.
Ik adviseer altijd een E95 tuning, is goedkoper tanken en veel beter verkrijgbaar.
Daarbij kan je zonder problemen E98 tanken.
Bij een 98 tuning loop je met 95 tanken een risico.
Eric
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 10.03.2008 - 18:19
Elke auto zal beter presteren met een betere intercooler zoals hierboven beschreven zeker na tuning.
Kijk de grafieken maar, je temperatuur blijft een stuk lager.
Ga je het merken op 100kmh @ cruisecontrol mmm nee
Ga je vaak planken of met de caravan de bergen in, kan het verrassend goed uitpakken denk ik.
Kijk de grafieken maar, je temperatuur blijft een stuk lager.
Ga je het merken op 100kmh @ cruisecontrol mmm nee
Ga je vaak planken of met de caravan de bergen in, kan het verrassend goed uitpakken denk ik.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 10.03.2008 - 18:19
Sowieso zal ik geen 95 in een T5 gooien, die zijn vaak gemaakt voor 98.erichendri schreef:Ik zou eerst eens aan obbe of een andere volvotuner vragen of een andere intercooler wel nodig is.
Vaak hebben ze best wel overcapaciteit.
Ik adviseer altijd een E95 tuning, is goedkoper tanken en veel beter verkrijgbaar.
Daarbij kan je zonder problemen E98 tanken.
Bij een 98 tuning loop je met 95 tanken een risico.
Eric
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27791
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Een T5 doet het prima op 95.
Ga je echt serieus aan de slag is 98 de betere keuze, maar 95 is echt geen enkel probleem.
Op de Terrano had ik ook een andere intercooler zitten, qua formaat haast gelijk aan de originele (iets dikker) maar doordat hij intern was weldegelijk behoorlijk verschillend.
In warm weer met een zware aanhanger erachter maakte dat een flink verschil. Waar het vermogen met de originele intercooler inkakte bleef het nu wel stabiel.
Ga je echt serieus aan de slag is 98 de betere keuze, maar 95 is echt geen enkel probleem.
Op de Terrano had ik ook een andere intercooler zitten, qua formaat haast gelijk aan de originele (iets dikker) maar doordat hij intern was weldegelijk behoorlijk verschillend.
In warm weer met een zware aanhanger erachter maakte dat een flink verschil. Waar het vermogen met de originele intercooler inkakte bleef het nu wel stabiel.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- corsa_gsi
- 4th Gear member
- Berichten: 697
- Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
- Locatie: Regio Rotterdam
- Contacteer:
Sowieso wordt het een afstelling op E10, ik rij namelijk op LPG.erichendri schreef: ↑24.02.2023 - 21:35 Ik adviseer altijd een E95 tuning, is goedkoper tanken en veel beter verkrijgbaar.
Daarbij kan je zonder problemen E98 tanken.
Bij een 98 tuning loop je met 95 tanken een risico.
En ik ben bekend met hoe chiptuning werkt, ga al een tijdje mee in mee met diverse auto's
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
- corsa_gsi
- 4th Gear member
- Berichten: 697
- Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
- Locatie: Regio Rotterdam
- Contacteer:
Ik heb er zomers inderdaad vaak ruim 1500kg aanhangen
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
- corsa_gsi
- 4th Gear member
- Berichten: 697
- Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
- Locatie: Regio Rotterdam
- Contacteer:
Maar er is dus hier niemand met ervaring van een andere Intercooler op een T5 (V40 / C30 / V50)?
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
- Memebot
- 1st Gear member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 10.08.2016 - 16:23
- Locatie: Lelystad
Hoe is het afgelopen met de intercooler upgrade?
Ik ben op zoek naar een (liefst zo voordelig mogelijke) intercooler upgrade voor mijn gechipte Volvo S40 T5 uit 2006.
Het liefst zoek ik voor zover mogelijk bolt on upgrade waarvoor zo min mogelijk aanpassingen nodig zijn. Ik heb van Elevate en Do88 wat dingen gezien maar ik hoop dat er een voordeligere oplossing voorhanden is.
Ik ben op zoek naar een (liefst zo voordelig mogelijke) intercooler upgrade voor mijn gechipte Volvo S40 T5 uit 2006.
Het liefst zoek ik voor zover mogelijk bolt on upgrade waarvoor zo min mogelijk aanpassingen nodig zijn. Ik heb van Elevate en Do88 wat dingen gezien maar ik hoop dat er een voordeligere oplossing voorhanden is.
- corsa_gsi
- 4th Gear member
- Berichten: 697
- Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
- Locatie: Regio Rotterdam
- Contacteer:
Ik heb er nog geen 1 aangeschaft in de hoop dat er nog wat reacties hier zouden komen.
Even de einde jaar bonus afwachten.
Ik neig naar de set van Do88 die zowel BSR als European Tuning aanbiedt.
Die wordt op enkele andere buitenlandse forums als goed beschreven.
Even de einde jaar bonus afwachten.
Ik neig naar de set van Do88 die zowel BSR als European Tuning aanbiedt.
Die wordt op enkele andere buitenlandse forums als goed beschreven.
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
- Woody259
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 10.08.2018 - 20:31
Een intercooler van DO88 kan ik aanbevelen, is een goed merk. Ik had er een gemonteerd op een XC60 D5 2.4, ik heb er nu ook 1 voor een S60 T5 2.4.
Wat betreft brandstofkeuze, als je gaat tunen altijd 98 tanken (standaard zou ik ook 98 tanken, hoewel de T5 in de V50 anders is dan in de S60).
Wat betreft brandstofkeuze, als je gaat tunen altijd 98 tanken (standaard zou ik ook 98 tanken, hoewel de T5 in de V50 anders is dan in de S60).
- corsa_gsi
- 4th Gear member
- Berichten: 697
- Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
- Locatie: Regio Rotterdam
- Contacteer:
Of je de auto op E10 of 98 laat afstellen is de keuze van degene die er in rijdt.
De eerste is goedkoper, maar zal een minder resultaat geven qua pk / nm t.o.v. 98.
De vraag is of je het verschil zal merken.
Het voordeel van E10 is wel dat je het echt overal kan tanken en dat mogelijk 98 (= E5) zal verdwijnen of meer ethanol zal gaan bevatten dan nu 0%.
En dan moet je weer je auto laten afstellen.
De eerste is goedkoper, maar zal een minder resultaat geven qua pk / nm t.o.v. 98.
De vraag is of je het verschil zal merken.
Het voordeel van E10 is wel dat je het echt overal kan tanken en dat mogelijk 98 (= E5) zal verdwijnen of meer ethanol zal gaan bevatten dan nu 0%.
En dan moet je weer je auto laten afstellen.
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)