miniklepje op achterklep v70 classic

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
gvz
2nd Gear member
Berichten: 118
Lid geworden op: 27.02.2012 - 17:52

Dag beste mensen,

ik ben bezig een achteruitrij cameraatje te installeren., in mijn v70 classic 10v 2.5 estate.
nogal een gedoe om alle bedrading op de juiste plek te krijgen, n.l. ergens bij de kentekenplaat/ verlichting.

maar terwijl ik bezig was, zag ik weer eens goed dat kleine klepje, net rechts boven de klep/slot opengreep.

ik zag het al jaren, wel eens naar gevraagd, maar niemand wist het eigenlijk.

als je het klepje open doet, het gaat naar beneden open, het klepje is ongeveer 3 bij 3 cm ofzo, met een veertje zodat het weer
terugflipt als je het open buigt.

binnenin, zit een zwart viltig rondje, verder niks.

vreemd is dat het klepje van boven naar onder openbuigt, ipv van onder naar boven, waardoor er eigenlijk gewoon regen
in loopt, maar er heeft nooit iets gelekt ofzo.

ik zal er nog een foto van toevoegen, maar ik ben daar niet goed in hoe ik dat moet doen.

ik had eigenlijk altijd gedacht dat er mogelijk de afstandbedienings mechaniek achter zit oid. voor de achterklepafstand opener.

maar goed, ik weet het niet., het doet er ook niet echt toe, ben gewoon nieuwsgierig, naar dit rare miniklepje.

wie het weet mag het zeggen.

bedankt.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40754
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Achter dat klepje zit het slotje voor de achterklep als je geen automatische vergrendeling hebt.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12294
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Het laatste jaar was het een blind klepje. Zat geen cilinder meer onder
Mastiff
2nd Gear member
Berichten: 109
Lid geworden op: 07.04.2022 - 15:38

Ben schreef: 25.10.2023 - 06:57 Achter dat klepje zit het slotje voor de achterklep als je geen automatische vergrendeling hebt.
Ook met automatische vergrendeling hoort er denk ik een slot achter, althans bij de mijne is dit wel zo.

Dat er het laatste jaar geen slot meer achter zat zoals OGA244 aangeeft, wist ik ook niet.
gvz
2nd Gear member
Berichten: 118
Lid geworden op: 27.02.2012 - 17:52

beste mensen,,

goh, dat is best bijzonder verhaal eigenlijk.
ik vermoedde wel dat het mogelijk iets met slot te maken had, maar nu weet ik eindelijk hoe het zit.

bedankt hoor, voor jullie uitleg etc.

groet, gvz
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic”