Volvo Cars opent nieuw, ultramodern testcentrum voor software in Zweden

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40677
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Volvo’s nieuwe generatie aan volledig elektrische modellen is hardwarematig ontworpen, maar softwarematig gedefinieerd. Dit zorgt voor opwindende nieuwe Volvo’s zoals het nieuwe vlaggenschip, de EX90 SUV en de compacte maar grootse EX30 SUV, die gedurende zijn levencyclus steeds beter wordt dankzij regelmatige over-the-air software-updates.

Als onderdeel van die strategie investeert Volvo voortdurend in zijn eigen softwareontwikkeling en testmogelijkheden. Vandaag onthult Volvo een van zijn grootste investeringen tot nu toe: een nieuw, ultramodern softwaretestcentrum in Göteborg, Zweden, dat de capaciteit voor geïntegreerde softwaretests op alle niveaus vergroot.

Met een oppervlakte van ongeveer 22.000 vierkante meter en een initiële investering van ongeveer SEK 300 miljoen is Volvo’s nieuwe software testcentrum het nieuwe vlaggenschip in zijn netwerk van engineering centra en Tech Hubs over de gehele wereld. Ook heeft Volvo een software testcentra in Lund, Zweden en Shanghai, China, maar zijn nieuwe faciliteit in Göteborg is verreweg de grootste qua omvang en capaciteit.

Die capaciteit zal Volvo nodig hebben, want zoals het vlaggenschip, de EX90, laat zien, verandert de auto-industrie snel. De Volvo van de toekomst is volledig elektrisch, wordt steeds meer online verkocht, wordt aangedreven door geavanceerde kerncomputers met intern ontwikkelde software en wordt voortdurend verbeterd dankzij regelmatige over-the-air software-updates.

Daarom zijn in-house softwareontwikkeling en -tests essentieel voor het behalen van Volvo’s strategische ambities, waaronder marktleider zijn op het gebied van nieuwe technologie en een volledig elektrisch autobedrijf zijn in 2030.

"Dit is een ultramoderne faciliteit die de spil wordt voor onze wereldwijde activiteiten op het gebied van softwaretests en -validatie", zegt Anders Bell, ons hoofd R&D wereldwijd. "Ontwikkelaars van al onze wereldwijde technische vestigingen en technische hubs kunnen hier op afstand softwaretests uitvoeren, 24 uur per dag, 365 dagen per jaar. Ik ben ervan overtuigd dat we met dit nieuwe testcentrum een nieuwe standaard hebben gezet voor de auto-industrie."

De nieuwe software testfaciliteit zal in eerste instantie werk bieden aan ongeveer 100 mensen, een aantal dat naar verwachting zal groeien tot 300 zodra het testcentrum op volle capaciteit draait. Uiteindelijk zal de locatie ongeveer 500 testopstellingen en digitale testomgevingen huisvesten, tegenover bijna 200 nu.

De vestiging in Göteborg zal nauw samenwerken met Volvo’s andere engineeringcentra over de hele wereld die een centrale rol spelen bij de ontwikkeling van software. Vorige maand heeft Volvo een nieuwe Tech Hub in Singapore geopend en in februari heeft het merk zijn plannen aangekondigd voor een andere op software gerichte Tech Hub in Krakau, Polen.

"Onze groeiende groep software-ingenieurs werkt aan een breed scala aan spannende uitdagingen", zegt Alwin Bakkenes, hoofd software-engineering wereldwijd. "Het doel is om onze innovatiesnelheid te verhogen door software te ontwikkelen voor belangrijke gebieden voor Volvo Cars - van kernveiligheidstechnologie gebaseerd op ons diepgaande inzicht in wat ongelukken veroorzaakt, tot onze waarnemings- en rijassistentiealgoritmen en software voor toekomstig autonoom rijden."

Andere uitdagingen voor Volvo op het gebied van software engineering zijn het ontwikkelen van de volgende generatie connected functies en het ondersteunen van al het ontwikkelingswerk door middel van data analytics. Volvo werft actief software engineers op verschillende locaties over de hele wereld. Kijk voor de nieuwste vacatures op Volvo’s Careers-pagina.

Naast de vestigingen in Krakau en Singapore heeft Volvo Tech Hubs in Stockholm en Lund in Zweden en in Bangalore in India. Ook heeft Volvo grote technische centra in Shanghai, China en Göteborg, Zweden. Hoewel elk van deze locaties zijn eigen aandachtsgebied heeft, vormen ze samen een cruciaal netwerk van innovatiecentra dat strategisch over de hele wereld is verspreid.
Testsite2023.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19500
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

We hopen dus nu op software matig betrouwbare Volvo's
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
BraboFrits
5th Gear member
Berichten: 1004
Lid geworden op: 21.04.2014 - 16:39
Locatie: Tilburg

Ik geloof zeker dat dit de toekomst is. Des te meer verbaas ik me over de uiterst povere werking van de Volvo Cars app...
Moet toch niet zo moeilijk zijn om die fatsoenlijk te laten werken...of ben ik nu te cynisch ...
Voorheen FritsieV70

Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27687
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Dat geeft een beetje meer hoop voor in de toekomst op software gebied.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19500
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

BraboFrits schreef: 19.10.2023 - 16:20 Ik geloof zeker dat dit de toekomst is. Des te meer verbaas ik me over de uiterst povere werking van de Volvo Cars app...
Moet toch niet zo moeilijk zijn om die fatsoenlijk te laten werken...of ben ik nu te cynisch ...
Nee, realistisch en terecht kritisch.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40677
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Voor mij betekent deze ontwikkeling dat Volvo de zaak serieus neemt en zich realiseert dat er het e.e.a. te verbeteren valt.
Positieve ontwikkeling dus.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6930
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Positief, dat zeker.
Maar imho ietwat aan de ‘late’ kant….
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 5650
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

teebee schreef: 19.10.2023 - 20:30 Positief, dat zeker.
Maar imho ietwat aan de ‘late’ kant….
Zal ongetwijfeld ook wel te maken hebben dat de ontwikkeling snel gaat. En niet alleen Volvo kamt met deze problemen. Ook andere automerken hebben er last van.
Ben schreef: 19.10.2023 - 19:55 Voor mij betekent deze ontwikkeling dat Volvo de zaak serieus neemt en zich realiseert dat er het e.e.a. te verbeteren valt.
Positieve ontwikkeling dus.
Het is zeker positief te noemen.
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/

The real Diesel Power XC70 D5 AWD 2003 - Powered by OptiTuning Sverige AB -
Subaru Outback Touring 2023
Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab, Black Edition 2022
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5106
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

hoop is vaak een uitgestelde teleurstelling, ik zie de laatste 10 jaar toch wel erg veel software gedoe met onze Volvo's
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40677
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Misschien is dat wel de reden ......
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
remkot5
1st Gear member
Berichten: 44
Lid geworden op: 19.02.2013 - 21:29
Locatie: Noord Brabant

Goed verhaal,
" innovatiesnelheid te verhogen door software te ontwikkelen voor belangrijke gebieden voor Volvo cars"
"Andere uitdagingen ... connected functies"

Ze hebben dus gezien/gehoord dat er behoefte ligt bij de gebruiker.

En als je voorop wil lopen dan is het zeker een goede ontwikkeling door te blijven investeren. En hopelijk hoort deugdelijk testen in de praktijk (o.a. van connected functies) tijdens ontwikkeling hier ook bij.
Volvo V60 T8 Inscription Denim Blue 2019
Volvo 850 T5 Dark Olive Pearl Sportsline 1996
Toyota Supra 3.0i turbo mkII targa 1992
Gebruikersavatar
TonH53
6th Gear member
Berichten: 3309
Lid geworden op: 20.02.2018 - 09:14

Volgens mij worden hier twee zaken door elkaar gehaald. Alle veiligheidssystemen zijn ook gebaseerd op software, maar die software kan nog zo goed zijn, als de gebruikerservaring niet zo goed is, is er nog steeds een probleem.
1989 440 XV-87-GX
1992 440 FX-TJ-03
2000 S40 15-GB-LL
2005 S60 69-PX-NH
2013 V40 Cross Country 87-ZXR-5
2018 XC40 T4 Inscription SR-297-G
2019 V40 T3 R-Design Geartronic Polar+ Sport + Parkeerverwarming
2021 XC40 P8 met (bijna) alle opties
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

TonH53 schreef: 20.10.2023 - 10:15 Alle veiligheidssystemen zijn ook gebaseerd op software, maar die software kan nog zo goed zijn, als de gebruikerservaring niet zo goed is, is er nog steeds een probleem.
Dat dus. De bestuurder is en blijft altijd verantwoordelijk. Daarom is goede rijvaardigheid van de bestuurder, en betrouwbaarheid van de auto prioriteit nr 1. Dan blijken alle ingebouwde, en geavanceerde veiligheidssystemen, zelfs bij het uitvallen, slechts hulpmiddelen. Ik heb in de afgelopen 3 jr, nog geen enkel software probleem, of technische storing gehad met mijn Volvo.
Laatst gewijzigd door Hans Eilander op 20.10.2023 - 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12282
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

On call functioneerde altijd goed, wat had het voor zin om het stapsgewijs te downgraden?
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

OGA244 schreef: 20.10.2023 - 11:21 On call functioneerde altijd goed, wat had het voor zin om het stapsgewijs te downgraden?
Dat dus, nu het kouder word bel ik het ding op, standkacheltje gaat, sleutel in de voordeur en tegelijk de kachel weer uit en voila...het werkt.
@Hans, het enige wat wel werkt is ACC, PA, CTA en BLISS, al het andere is of word zo langzamerhand vervangen...
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

diesel01 schreef: 20.10.2023 - 11:59 @Hans, het enige wat wel werkt is ACC, PA, CTA en BLISS, al het andere is of word zo langzamerhand vervangen...
Tja Tom, daar zeg je wat. Gelukkig werken die zaken die jij aangeeft, bij mijn Volvo perfect. En al het andere, boeit me niet zo. Zolang die XC40 maar rijdt zonder storingen, ben ik een tevreden mens. Want als ik jouw lijstje manco,s lees wat er zoal voorbijkomt, dan is V90 rijden een behoorlijk prijzige aangelegenheid, als je begrijpt wat ik bedoel? ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”