V50 T5 Recirculation Valve

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
corsa_gsi
4th Gear member
Berichten: 691
Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

Volgens mijn monteur is de originele dump valve / Recirculation Valve van mijn V50 T5 aan vervanging toe.
Nu kan ik natuurlijk gewoon een originele terugplaatsen, maar omdat ik later nog wat upgrades wil uitvoeren (grotere IC, chiptuning) zit ik te kijken naar een geüpgradede variant.

https://www.europeantuning.nl/Webwinkel ... lling.html

Nu zie ik daar 2 merken en 2 types en allemaal directe vervanging van de originiele.

Een normale recirculation valve en een type met daarin een blow off / dump valve optie.
En die is te krijgen van zowel Forge als GFB.

GFB werkt met een instelbare veer en Forge werkt met een veer die ja kan vervangen als je meer druk (boost) gaat rijden.
Forge kan je ook reviseren (zelf zeggen ze elke 3 jaar of 40.000 km).

Nu ben ik op zoek naar ervaringen van mensen met deze merken.
Forge ken ik namelijk wel, maar GFB is mij onbekend.
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”