Volvo service bestaat niet meer

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13820
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

V480-S60 schreef: 07.10.2023 - 08:10 Eens met Niels, ik kom al jaren bij dezelfde dealer. Nu helaas "gedwongen" door omstandigheden bij een andere vestiging. Dat is even wennen en ging niet gelijk goed. Weer een goed gesprek gahad met de eigenaar en de manager van die vestiging en het loopt nu weer goed. We weten weer wat we aan elkaar hebben.
ha ha zei je zeker ......op het Volvoforum.....en toen ging het goed... :lol:


CitaatJeroen
En het antwoord daar op was 'dan staat die auto daar maar een dag'. Zo simpel dachten ze er over.
Wat ze verder nog zeiden gaf ons de indruk dat ze schijt hadden aan de particulier die een Volvo koopt en zelf moet onderhouden.
Die gun ik dus niets meer. (einde citaat)
______
Tja Jeroen jij schrijft het ik denk dat soms ook....."de indruk dat ze schijt hadden aan de particulier die een Volvo koopt en zelf moet onderhouden."
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19500
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Sorry Bover, maar nu sla je de plank volledig mis. Zo ga je dus niet met een bedrijf of klanten om.

En ik snap de ervaring van Jeroen ook niet, dit is dat bedrijf onwaardig namelijk.

En mijn ervaring is dat ik als particulier gewoon de aandacht krijg die nodig is. (En misschien zelfs beter is dan bij mij als leaserijder.)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12282
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Particuliere klanten zijn een constante factor voor dealers, vaak merktrouw en erg loyaal , leaserijders stappen morgen voor een lagere bijtelling in n merk dat ze zelf nooit zouden kopen, ergo daar heb je als dealer echt minder aan... Bepaald onderhoud mag niet eens, discussie over alles, maar voor garantie weet een leasemaatschappij de dealer wel te vinden
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 5648
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

V480-S60 schreef: 07.10.2023 - 09:16 Sorry Bover, maar nu sla je de plank volledig mis. Zo ga je dus niet met een bedrijf of klanten om.

En ik snap de ervaring van Jeroen ook niet, dit is dat bedrijf onwaardig namelijk.

En mijn ervaring is dat ik als particulier gewoon de aandacht krijg die nodig is. (En misschien zelfs beter dan bij mij als leaserijder.)
+1
Ben het met je eens. Als garagebedrijven op dergelijke manieren met hun klanten zouden omgaan, dan hebben ze volgende week een leeg bedrijf. Zo simpel is bet.

Kijk eens in het topic "Wie is er wel tevreden over zijn Volvo dealer"...
Daarnaast is het nogal erg flauw van Bovert dat wanneer hij een keertje geen koffie bij de Franse dealert krijgt, meteen dealers over één kam scheert.
Nog niet zo lang geleden schreef Bovert zelfs nog dat hij zeer tevreden was over een dealer terwijl deze hun werkzaamheden voor de helft uitgevoerd hadden. Onderdelen moesten zelfs nagezonden worden...
Dus waar baseert hij zijn ervaring op? Die ene keer misgelopen bak koffie op maandagochtend?
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/

The real Diesel Power XC70 D5 AWD 2003 - Powered by OptiTuning Sverige AB -
Subaru Outback Touring 2023
Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab, Black Edition 2022
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5106
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Naming en shaming moet je niet doen en zolang je niet op een correcte manier je ongenoegen uit, dit bespreekt en de tegenpartij de gelegenheid geeft zich te revancheren dan moet je al zeker niet op internet gaan posten, is gewoon kwalijk
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19500
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Dat dus. 👍🏻
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8314
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

V480-S60 schreef: 07.10.2023 - 09:16En ik snap de ervaring van Jeroen ook niet, dit is dat bedrijf onwaardig namelijk.
En toch is het zo. In Farmsum werden we gewoon weg gelachen.
Veendam valt onder dezelfde dealer trouwens, en daar heb ik wel goede ervaringen en kom ik nog wel regelmatig. Ik heb geen probleem met het bedrijf, enkel met die ene persoon maar er staat wel een naam op zijn shirt.
Als ik zoiets doe in de bus heb ik de volgende dag een klacht.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6930
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Ik begrijp niet zo goed waar Bover ‘de plank volledig mis slaat’…..
Hij geeft een gedachte weer welke hij nav ervaringen wel eens heeft.
Daar kan je wat van vinden maar het is zijn gedachte (en die van Jeroen maar dat terzijde).
Ik heb beide ervaringen bij mijn (en andere) dealers, zowel met lease als particulier werd (word) ik uitstekend geholpen.
En mbt de gemiste kop koffie van Bover: dat moet je denk ik in een veel breder kader zien; Fransen zijn nu eenmaal ‘anders’ en dat ervaart Bover.
Hij heeft daar een gemiddeld beeld van en ook daar kan je wat van vinden maar het is wel zijn beeld.
De opmerking ‘zeer tevreden zijn’ over een dealer welke onderdelen na moest zenden dient imho ook niet geïsoleerd te worden; zo’n uitdrukking kan maar zo mede gevormd worden door eerdere slechtere ervaringen elders. Dan kan het zijn dat grijs schril afsteekt tegen zwart.
De TS ‘names en shames’ (en blijft daar imho behoorlijk in hangen), daar vinden we wat van maar het lijkt nu ineens om Bover te gaan…. Beetje flauw.

Mij lijkt een slotje geen verkeerd idee, volgens mij heeft de TS zn gal gespuwd en heeft hij suggesties gekregen om zaken constructief aan te pakken (zijn keuze uiteraard).
Het topic blijft nu uitnodigen tot meer ‘namen en shamen’ en daarmee een 2e topic ‘wie is er wel tevreden over zijn dealer’ te worden.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19500
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Bover slaat de plank volledig mis met dat ik zou gaan dreigen met Volvo Forum etc. Naming en Shaming dreigen doe ik niet aan.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 5648
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

teebee schreef: 07.10.2023 - 11:42 ...
Je zal op sommige punten ongetwijfeld gelijk hebben. Ik ben van mening dat je je mening niet kan baseren op één enkele slechte ervaring. Dat is ten opzichte van de overige dealers niet eerlijk. Vooral niet wanneer je elders schrijft dat je juist wel tevreden bent.

Wat betreft TS
En iets ergens van vinden mag. Ik vind van sommige dealers ook wat. Maar ik zou eerst mijn gal bij de juiste persoon spuien. Of deze er wat mee gaat doen is aan het betreffende bedrijf zelf. Doen ze er niets mee, ook prima. Maar dan ben ik weg als klant. Heb ik mijn best gedaan.
En dat men het hier op het forum zet, ook prima. Maar neem dan wel eerder gemaakte adviezen aan en doe er wat mee. Anders ga je kijken bij een ander. Niet te veel drama....
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/

The real Diesel Power XC70 D5 AWD 2003 - Powered by OptiTuning Sverige AB -
Subaru Outback Touring 2023
Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab, Black Edition 2022
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2793
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

En toch kan dat voor sommigen nog als de enige uitweg voelen om hun ongenoegen/frustratie te uiten na zoveel pogingen er onderling uit te komen/de verwachtingen uitgesproken te hebben.

Begrip krijgen voor elkaars situatie is stap 1.
Met een simpel "we kunnen het niet veranderen" doe je imo onvoldoende je best om begrip te creëren.

En ik hoop dat topicstarter zichzelf in de spiegel kan kijken dat hij er alles aan gedaan heeft om begrepen te worden.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6930
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

V480-S60 schreef: 07.10.2023 - 12:02 Bover slaat de plank volledig mis met dat ik zou gaan dreigen met Volvo Forum etc. Naming en Shaming dreigen doe ik niet aan.
Ik ga er vanuit dat Bover met de emoticon ( :lol: ) achter die opmerking ook aangeeft dat hij dat niet serieus bedoelt….
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6930
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

De oplossing ligt bij TS zelf denk ik.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Nu kan ik de emoties van TS deels begrijpen. Als je zulke negatieve ervaringen hebt, dat je niet begrepen word, of eenvoudig weg gezet, is zeker niet prettig met een dure Volvo. Maar om daarmee te suggereren dat de service bij Volvo niet meer bestaat, vind ik niet juist. Ik heb juist zeer prettige/goede ervaring met mijn Volvo dealer. Je merkt daar óok geen verschil, of je nu een XC40 rijd, of een XC90. Je word met dezelfde vriendelijkheid en vakbekwaamheid geholpen. Wel met die aantekening, dat ik tot op heden met geen enkele storing, of kapot onderdeel heb gehad. Pas bij een storing of een defect, komt de kwaliteit van de dealer openbaar. En je kan nooit alle Volvo dealers over één kam scheren. ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
WillyWortel2
4th Gear member
Berichten: 738
Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02

Voordat je plubliekelijk klaagt over een bedrijf zou je toch eerst dat bedrijf de kans moeten geven te reageren op je klacht.
Zover ik kon zien heeft Eric 65 dat nog niet gedaan.
Een klacht leg je neer bij de aftersales manager of in dit geval bij de eigenaar.

Het loopt hier spaak op het verwachtingspatroon van de klant.
De reparatie duurt niet langer dan 5 uur. Wanneer het onderdeel op tijd beschikbaar is kun je verwachten dat de auto dezelfde dag klaar is.
Ik ga er van uit dat de auto niet meteen 's morgens is geïnspecteerd. Dan komt het onderdeel te laat binnen om de auto nog dezelfde dag gerepareerd te hebben.
Zou een dealer dit onderdeel op voorraad moeten hebben? In principe wel tenzij Volvo net als bij stuurhuizen drie of meer verschillende type compressoren monteert. Dan wordt op voorraad houden lastig.

Eric65 zal zich ongetwijfeld prettiger voelen bij een kleine vrije werkplaats. Daar rij je even langs en vraagt of er even naar de airco gekeken kan worden. In een kwartiertje is vast te stellen dat de compressor vervangen moet worden.
De werkplaats bestelt de compressor, de klant brengt de auto en haalt hem aan het eind van de werkdag weer op.

De dealer zou deze werkwijze ook kunnen hanteren maar doet dat niet. Door gebrekkige communicatie gaat de dealer werkplaats er van uit dat de klant de auto twee dagen kan missen.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4635
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

WillyWortel2 schreef: 07.10.2023 - 14:10 ....Ik ga er van uit dat de auto niet meteen 's morgens is geïnspecteerd. Dan komt het onderdeel te laat binnen om de auto nog dezelfde dag gerepareerd te hebben.
Zou een dealer dit onderdeel op voorraad moeten hebben? In principe wel tenzij Volvo net als bij stuurhuizen drie of meer verschillende type compressoren monteert. Dan wordt op voorraad houden lastig.....
De dealers worden 3x per dag bevoorraad. Zelf voorraad houden als dealer is daarom echt totaal onzinnig (een ook nog eens waanzinnig kostbaar) en je geeft in je laatste zin al precies aan waarom. Je hebt altijd precies het verkeerde onderdeel wel op voorraad.... En ik denk dat Volvo veel meer dan drie verschillende compressoren monteert. Geloof me, per type auto kunnen het er zo al 2 of 3 zijn. Denk aan andere diameter van de poelie, de aansluitingen van de LD en HD leidingen zitten telkens op een andere plek, etc. En het voorraad houden is echt niet het probleem. Het gaat om snappen wat je klanten willen en je daarin kunnen en willen inleven. Ik ben er van overtuigd dat dealers die dat doen succesvol zijn en de anderen dus niet/minder.
En omgekeerd zijn er natuurlijk ook genoeg klanten die volstrekt irreële verwachtingen hebben van een dealer en moet alles nu en wel meteen!
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27660
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Wat veel mensen ook verwachten is dat de auto 's ochtends direct de werkplaats in gaat.
De ene keer zal dat zo zijn en de andere keer is dat pas 's middags en dan is het pas de volgende dag als ze pech hebben dat het onderdeel binnen is.

Ik heb ook wel eens die gedachte gehad, korte uitleg van de betreffende dealer over de planning en geen kwaad woord over en weer.
Alles valt of staat met communicatie en daar lijkt hier ook het probleem mee te zijn begonnen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Hoekstra
3rd Gear member
Berichten: 340
Lid geworden op: 21.03.2012 - 09:00

Bij nieuwenhuijse Zwolle ( wellicht groter??) heb ik dit verhaal gelukkig nog niet meegemaakt. Als dit wel het geval zou zijn is dat voor mij reden een ander te bezoeken. Ik ben niet gebonden aan 1 autobedrijf.
Volvo v90 T5 momentum Saville grey, Turbine 18” MY 2017
Volvo v40 D2 momentum MY 2012, Biarritz blue, Mannan 17 inch, introlinepakket, dynamic line pakket, winterlinepakket,panoramadak, ABL xenon
Volvo V50 2.0D Summum BJ 2005, Black Currant Pearl, Sagitta 17'' velgen[bcolor=#40BF00][/bcolor]
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19500
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

[Mods Break]
Gehakketak tussen leden verwijderd.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
WillyWortel2
4th Gear member
Berichten: 738
Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02

Gouwe schreef: 07.10.2023 - 16:20
WillyWortel2 schreef: 07.10.2023 - 14:10 ....Ik ga er van uit dat de auto niet meteen 's morgens is geïnspecteerd. Dan komt het onderdeel te laat binnen om de auto nog dezelfde dag gerepareerd te hebben.
De dealers worden 3x per dag bevoorraad. Zelf voorraad houden als dealer is daarom echt totaal onzinnig (een ook nog eens waanzinnig kostbaar) en je geeft in je laatste zin al precies aan waarom. Je hebt altijd precies het verkeerde onderdeel wel op voorraad.... En ik denk dat Volvo veel meer dan drie verschillende compressoren monteert. Geloof me, per type auto kunnen het er zo al 2 of 3 zijn. Denk aan andere diameter van de poelie, de aansluitingen van de LD en HD leidingen zitten telkens op een andere plek, etc. En het voorraad houden is echt niet het probleem. Het gaat om snappen wat je klanten willen en je daarin kunnen en willen inleven. Ik ben er van overtuigd dat dealers die dat doen succesvol zijn en de anderen dus niet/minder.
En omgekeerd zijn er natuurlijk ook genoeg klanten die volstrekt irreële verwachtingen hebben van een dealer en moet alles nu en wel meteen!
Al worden de dealers 10 keer per dag bevoorraad wanneer het onderdeel te laat besteld wordt kan de reparatie niet meer dezelfde dag worden uitgevoerd.

De onvrede is terug te voeren tot het verwachtingspatroon van de klant waar de dealer niet aan kan voldoen.
Dat wordt nog erger door gebrekkige communicatie van de dealer.
Wat ook de de reden is Volvo ziet kans op auto's van het zelfde type een flinke variatie van onderdelen te monteren.
Stuurhuizen zijn daar een treffend voorbeeld van. Daar kun je versnellingsbakken en aandrijfassen nog aan toevoegen.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”