Airco inschakelen koeling hoogste stand

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tombalabomba
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 18.05.2023 - 14:50

Hi. Zodra ik de airco inschakel gaat de koelvemtilator op de radiator / condensor in zijn hoogste stand draaien. Dat dit gebeurde toen het zo heet was snap ik maar het is nu continue zo. Er is denk ik iets kapot, een sensor of iets met de druk in het airco systeem. Zonder airco werkt alles goed de koeling van de motor ook. Heeft iemand ideeen waar ik dit moet zoeken.
Dus airco aan -> ventilator vol aan
Airco uit -> ventilator naar stand die past bij motor temperatuur

Thanks
Volvo xc90 3.2 (2006)
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4635
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Wat maakt dat jij denkt dat dat niet zo hoort dan? Zeker als je stilstaat is het heel normaal dat je ventilator draait bij ingeschakelde airco. Pas als je rijdt met voldoende snelheid heb je voldoende rijwind om de warmte af te voeren.
Lastig op afstand te beoordelen of het dus wel een probleem is of een product eigenschap.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Tombalabomba
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 18.05.2023 - 14:50

Vriend van mij rijdt ook xc90 en die heeft het niet
Volvo xc90 3.2 (2006)
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”