Xc40 2024 Pure Twin vermogen valt weg en meer?!

De volledig elektrische XC40, eerder bekend als Recharge
Deventer01
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 04.09.2023 - 14:56

Ben schreef: 11.09.2023 - 13:36 Ter info.
De XC40 is in Zweden ontworpen en wordt in Gent - België gebouwd.
Niet in China dus.
Klopt. De materialen komen dus echt van hun dochterondernemingen ;) uit China.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40763
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Deventer01 schreef: 11.09.2023 - 13:48
Ben schreef: 11.09.2023 - 13:36 Ter info.
De XC40 is in Zweden ontworpen en wordt in Gent - België gebouwd.
Niet in China dus.
Klopt. De materialen komen dus echt van hun dochterondernemingen ;) uit China.
En wat is jouw bron voor deze informatie ?
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12299
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Welk punt probeer je nu te maken? Dat jij je gewoon vergist hebt met deze aankoop en het dan nu met dubieuze onderbuik argumenten over vermeende dubieuze kwaliteit wilt gaan hebben ?
Deventer01
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 04.09.2023 - 14:56

OGA244 schreef: 11.09.2023 - 13:37 Wat een onzin stelling tav de xc40, maar hiermee diskwalificeer je jezelf wel meteen volledig..
Met dit soort onderbuik geleuter kan niemand hier iets..
Jammer, dacht even dat je serieus was.

Aan de xc40 is in hoofdlijnen niets veranderd sinds de introductie, zeker niet qua materiaal keuze .

Even voor een beter beeld :
https://www.iihs.org/ratings/vehicle/vo ... r-suv/2023
Ik ben echt serieus, geleuter? Wat wil jij horen? Dat de auto goed is en ohh zo perfect. Ik garandeer jou dat de auto alles behalve perfect is. Inderdaad voor dat geld krijg je troep. Voor dat geld!! Nogmaals, proefrit van een uur kreeg ik niet de kans om de hele auto te bekijken. Aan de hand van de v60 uit 2017 is dat niet eens in mij opgekomen.

Nog een voorbeeld. Tijdens een proefrit leken de stoelen best comfortabel en stevig. Ik kan je vertellen dat na 2 weken rijden toch een andere idee over heb. Totaal niet comfortabel, te breed zelfs.

Dit is waarom de wereld op zijn kop staat, door gasten zoals jij, kop in het zand steken. Kijk goed om je heen. Overal waar je komt krijg je bijna altijd troep. Ook in de supermarkt. Alles wat je eet is laboratorium gemodificeerd en bespoten met de meeste troep wat er te vinden is. Maar jij wilt alleen maar leuke en fijne verhalen lezen en de rest negeren.

Ik zeg waar het op slaat!! Is shit en blijft shit. Tot voor kort ( 2 weken terug ) was ik een groot fan van Volvo! Door de veiligheid en degelijkheid.
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4657
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

@Deventer01: Als ik in jou schoenen zou staan zou ik op basis van alles wat je hier hebt geschreven het volgende doen:

1. Bepaal eerst of je wel verder met de auto wil. Zo niet dan verder met stap 5. Wel? zie stap 2.
2. Ga met de huidige dealer in gesprek over jou situatie. Bepaal aan de hand van dat gesprek of je voldoende vertrouwen hebt in en je nog verder wil met deze dealer. Zo ja, zie stap 5, zo nee zie stap 3.
3. Zoek een andere dealer en bespreek jou situatie. Bepaal aan de hand van dat gesprek of en hun voorstel om het op te lossen of je voldoende vertrouwen hebt in deze dealer of de auto. Zo ja, zie stap 4, zo nee zie stap 5.
4. Laat de dealer het probleem oplossen. Happy driving!
5. Ruil de auto in bij de Mercedes dealer voor een auto met ster op de neus. Happy driving!

En val ons aub niet lastig met kritiek op de dealer, Volvo, etc. die alleen maar een persoonlijke mening zijn en geheel niet gebaseerd op feiten. NB! Jou mening = geen feit (en dat is dan wel weer een feit).
Let wel kritiek mag je hebben, heb ik gisteren hier ook geuit over de in mijn ogen belachelijke wijziging van de VOC app waar het gaat om preconditioneren van mijn T8. Maar jij bent hier gewoon je persoonlijke frustratie aan het spuien en daar is dit forum ultimo niet voor.
Trek je conclusie en neem je verantwoordelijkheid in plaats van te wijzen naar een ander.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Deventer01
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 04.09.2023 - 14:56

Gouwe schreef: 11.09.2023 - 14:05 @Deventer01: Als ik in jou schoenen zou staan zou ik op basis van alles wat je hier hebt geschreven het volgende doen:

1. Bepaal eerst of je wel verder met de auto wil. Zo niet dan verder met stap 5. Wel? zie stap 2.
2. Ga met de huidige dealer in gesprek over jou situatie. Bepaal aan de hand van dat gesprek of je voldoende vertrouwen hebt in en je nog verder wil met deze dealer. Zo ja, zie stap 5, zo nee zie stap 3.
3. Zoek een andere dealer en bespreek jou situatie. Bepaal aan de hand van dat gesprek of en hun voorstel om het op te lossen of je voldoende vertrouwen hebt in deze dealer of de auto. Zo ja, zie stap 4, zo nee zie stap 5.
4. Laat de dealer het probleem oplossen. Happy driving!
5. Ruil de auto in bij de Mercedes dealer voor een auto met ster op de neus. Happy driving!

En val ons aub niet lastig met kritiek op de dealer, Volvo, etc. die alleen maar een persoonlijke mening zijn en geheel niet gebaseerd op feiten. NB! Jou mening = geen feit (en dat is dan wel weer een feit).
Let wel kritiek mag je hebben, heb ik gisteren hier ook geuit over de in mijn ogen belachelijke wijziging van de VOC app waar het gaat om preconditioneren van mijn T8. Maar jij bent hier gewoon je persoonlijke frustratie aan het spuien en daar is dit forum ultimo niet voor.
Trek je conclusie en neem je verantwoordelijkheid in plaats van te wijzen naar een ander.
Bedankt voor jou mening! Het gaat niet om de dealer. Het gaat om dat de auto shit is. Oké, kleine frustratie over de dealer, door die dealer, waar ik vertrouwen in had, een verkeerd keus gemaakt met de wachttijd. Als de dealer eerlijk zou antwoorden over de levertijd, en niet een fabeltje van 3 maanden, zoals eerder vermeld ik was een fan van Volvo. Het ging tussen die 2. Echter omdat Volvo 3 maanden GARANDEERDE en niet 1 jaar zoals Mercedes was de keus snel gemaakt. Niemand wil lang op zijn auto wachten. Achteraf, een jaar wachten. In dit geval zou ik zonder meer Mercedes bestellen ;) Duidleijk? Oh ja, fu niemand heeft om jouw mening gevraagd. Ik geef alleen aan dat de hele Volvo branche tegenwoordig SHIT is. En ga nu maar ergens uithuilen omdat iemand jouw geliefde merk niet waardeert.
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32867
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Volgens mij zit er altijd een goede disclaimer in zo'n levertijd. Want een auto kan op een boot staan die vast staat in de haven. Een boot met auto's kan vast zitten in 1 of ander kanaal... bedoel maar er kan altijd wat gebeuren.
Mijn Polestar 2 ging bijvoorbeeld van Januari, naar Februari naar April, naar Juni naar April. Maar de belofte was er ook nooit, gewoon we doen ons best hem zo snel mogelijk hier te krijgen.
Deventer01 schreef: 11.09.2023 - 13:59 Ook in de supermarkt. Alles wat je eet is laboratorium gemodificeerd en bespoten met de meeste troep wat er te vinden is. Maar jij wilt alleen maar leuke en fijne verhalen lezen en de rest negeren.
Jij hebt dus een moestuin? Maar begrijp niet helemaal wat het te maken heeft met de XC40.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27819
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Ik geloof dat dit topic maar op slot gaat totdat de gemoederen een beetje zijn bekoeld.
Enige hulp wordt kennelijk niet gewaardeerd en mensen krijgen alleen maar meer gal over zich heen.

Ook Volvo maakt fouten, echter kaart deze aan en blijf dit doen zodat dit netjes op kan worden gelost.
Met op een forum spuwen en je afreageren op anderen is nog nooit iets constructiefs bereikt.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gesloten

Terug naar “EX40”