Na vervanging cilinderkop wil dieselmotor niet starten

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
ruudvlek
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 07.06.2021 - 15:46

Na breuk van de multiriem is een stukje tussen de poelie van de distributieriem gekomen. Gevolg: distributie ontregeld en kapotte motor. Inmiddels is er een reviseerde cilinderkop + krukas gemonteerd. Nu start de motor niet. Diagnose in eerste instantie een kapotte hogedrukpomp. Er is een andere pomp gemonteerd maar ook die werkt niet. Komt wel brandstof in maar er wordt niets naar de cilinders gespoten. Kennelijk wordt een klep niet geopend (ik ben geen techneut).

De garage zit met handen in het haar. De auto is op afstand gecontroleerd en alles lijkt in orde.

Intussen zit ik vier maanden zonder mijn auto. Er loopt ook een zaak bij de geschillencommissie voertuigen van de ANWB.

Wie kan er helpen?

Ruud Vlek

MODS EDIT
Telefoonnummer verwijderd. Reacties op het forum via PM nooit via de telefoon. Dit om misbruik te voorkomen.
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4636
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Wat een dramatisch verheel zeg. Ik neem aan dat de garage geen Volvo dealer is?
Zo ja, dan zou ik zeker Volvo Nederland contacten. Zo nee dan zou ik (na vier maanden lijkt de dat redelijk) dat de auto naar een dealer wordt gebracht voor diagnose en dat de kosten hiervan voor rekening garage zijn.
Sterkte.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
fmulders
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 21.07.2021 - 10:20

Timing van de hogedrukpomp verkeerd? Dat zie je namelijk nergens aan, geen foutmeldingen of zo. Maar dan wil het starten niet meer lukken!
Heb er zelf ooit ook eens heel lang naar gezocht nadat de timing was versprongen door een te losse riem.

Succes!
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1441
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Defecte nokkenas(sen).

De nokken zitten op de as geperst, als de boel vastloopt willen de nokken wel eens verdraaien op de as met als gevolg dat de motor niet meer wil lopen terwijl je denkt dat alles op tijd staat.
volvoben
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 13.03.2009 - 16:04

Heb je in vida al een reset van de ECM gegeven. Ik kan me voorstellen dat hij hierop blokkeerd. Ik kan me herinneren dat er 2 resets zijn. Probeer ze allebij even.
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1441
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Is de oorzaak al eens gevonden?
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”