Bestaat er een vraagbaak boekje van de C30

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JackD
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 18.08.2023 - 11:28

Mijn eerste post op het Volvo forum, na 30 jaar BMW nu aan de Volvo C30.

Ik ben nog van de oude stempel en vond/vind de vraagbaak boekjes erg fijn.
Maar na wat speurwerk op internet lijkt er geen naslagwerk boek te bestaan van de Volvo C30.
Klopt dit, of is wel wat in boekvorm te koop, Engels of Duits-talig mag ook.

Groetjes,
Jack
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Voor het eerst een Volvo, een C30.........
Gebruikersavatar
NicoV40
4th Gear member
Berichten: 640
Lid geworden op: 11.04.2015 - 18:44

Heb ze ook nog niet gezien nu je het zegt. Je kan alternatief gezien een Haynes kopen voor de V50/S40, is technisch dezelfde wagen, enkel de carrosserie is achter de B-stijl wat anders.
Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder

Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie Afbeelding
Volvo V60, MY2017, 2.0D momenteel nog looser-spec D2 Afbeelding
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie) Afbeelding
Gebruikersavatar
JackD
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 18.08.2023 - 11:28

Goede tip, thanks....... :)

Kwam ook iets met de naam Vida tegen, maar daar moet ik nog even aan wennen, zo in eerste instantie lijkt het niet echt makkelijk in gebruik.
NicoV40 schreef: 18.08.2023 - 16:34 Heb ze ook nog niet gezien nu je het zegt. Je kan alternatief gezien een Haynes kopen voor de V50/S40, is technisch dezelfde wagen, enkel de carrosserie is achter de B-stijl wat anders.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Voor het eerst een Volvo, een C30.........
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27646
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Vida is een stuk software, geen boekje :)
Daar is al een hoop over geschreven hier op het forum.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
JackD
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 18.08.2023 - 11:28

Bij gebrek aan een vraagbaak ben ik verder aan het kijken naar waar ik makkelijk C30 info kan vinden.

Vida is in iedergeval iets waar ik kan zien hoe een C30 in elkaar zit, maar om nu te zeggen dat ik het handig vind, ach... zal kwestie van wennen zijn :-D
Je moet wat, vind het fijn als ik zelf wat "naslagwerk-achtige info" heb, hoef ik niet iedereen lastig te vallen met mijn vragen, of lang bezig met het afstruinen van internet. Maar denk dat ik met de halve vraagbaak van de V50/S40 en Vida wel een eind kom.

Volvo en alles er om heen is toch net weer ietsje anders dan een BMW, waar ik de laatste 30 jaar in gereden heb, het is voor mij toch wel even een omschakeling. :happy:

fredhead schreef: 19.08.2023 - 08:20 Vida is een stuk software, geen boekje :)
Daar is al een hoop over geschreven hier op het forum.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Voor het eerst een Volvo, een C30.........
Plaats reactie

Terug naar “C30”