tok bij optrekken en remmen en tokken bij lage snelheid

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
Gerrit ow
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 16.07.2023 - 09:40

V40 D 2 momentum handmatig BY 2013
Ik heb een tok geluid bij het optrekken en afremmen. het lijkt van achter te komen. Met de ramen dicht hoor je het goed maar het wordt niet duidelijker als je ze opent. we hebben de bouten gecontroleerd van het subframe maar dat is het niet. de rubbers bij de veerpoot achter zijn wel aan hun eind. Als je het mij vraagt is het iets met de rem.
Het tweede probleem is een tokkend geluid afhankelijk van de snelheid van de auto wordt het tokken langzamer. het lijkt te ontstaan na wat hobbels maar soms ook op glad weg dek. geef je gas bij is het weg laat je de auto uit rollen blijft het tot stilstand. zet je tijdens het uitrollen de motor af blijft het ook. het is niet het cuppen van de banden. het lijkt meer op 1 tok per omwenteling.

de garage heeft er een uur met me naar gekeken zonder resultaat.
Hoekstra
3rd Gear member
Berichten: 340
Lid geworden op: 21.03.2012 - 09:00

Kun je dit niet opnemen op een bepaalde manier? Er is wellicht dan een pro die het kan herkennen?
Volvo v90 T5 momentum Saville grey, Turbine 18” MY 2017
Volvo v40 D2 momentum MY 2012, Biarritz blue, Mannan 17 inch, introlinepakket, dynamic line pakket, winterlinepakket,panoramadak, ABL xenon
Volvo V50 2.0D Summum BJ 2005, Black Currant Pearl, Sagitta 17'' velgen[bcolor=#40BF00][/bcolor]
Gerrit ow
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 16.07.2023 - 09:40

Hoekstra schreef: 19.07.2023 - 13:12 Kun je dit niet opnemen op een bepaalde manier? Er is wellicht dan een pro die het kan herkennen?
Je bedoeld een audio opname met bijvoorbeeld telefoon? kan ik die ook ergens invoegen?
Gerrit ow
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 16.07.2023 - 09:40

probleem opgelost.
Bij het vorige mankement zijn de aandrijfassen los geweest om bij de koppeling te kunnen om de cilinder te vervangen en het vliegwiel. hierbij is een bout niet goed op zijn moment gezet het gevolg de bonk bij optrekken en remmen. Het tweede probleem is verholpen door de homokineet te smeren.
Plaats reactie

Terug naar “V40”