Goedkope brandstof op internet

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40671
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Vanaf vandaag kunnen automobilisten op internet zien waar ze het goedkoopst kunnen tanken. Een groot autoleasebedrijf uit Almere vergelijkt de literprijzen bij verschillende tankstations aan de hand van de bonnetjes van de leaserijders.

De resultaten zijn te vinden op www.athloncarlease.nl Bezoekers van de site moeten hun postcode en brandstof invullen en aangeven hoe ver ze bereid zijn te rijden voor hun brandstof. Vervolgens verschijnt een lijst met de goedkoopste tankstations.

Hieruit blijkt dat zelfs in de randstad het prijsverschil tussen een pomp aan de snelweg en in de stad kan oplopen tot 12 eurocent. Met een beetje voorbereiding kan een automobilist dus zo'n 6 euro uitsparen bij een tank van 50 liter.

Afhankelijk
De ruim 70.000 leaserijders van Athlon tanken gemiddeld twee keer per week door heel Nederland, waardoor Athlon beschikt over de meest recente brandstofprijzen van vrijwel alle tankstations. 'We zijn dus niet afhankelijk van de pompstationhouders zelf of van vrijwilligers die voor ons controleren,' zegt Johan Lamsma, hoofd marketing van Athlon.

Athlon hoopt dat automobilisten massaal naar de goedkoopste pomp gaan, waardoor de dure pompen gedwongen worden hun prijzen aan te passen. 'Pompstationhouders beweren vaak dat de hoge olieprijzen de oorzaak zijn van de dure benzine, maar blijkbaar verdienen ze er zelf ook nog heel wat aan,' zegt Lamsma.
bron: Elsevier
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
ps-amazon
6th Gear member
Berichten: 4504
Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
Locatie: Loonse en Drunense Duinen
Contacteer:

als ik even snel een paar regio's bekijk, maakt het allemaal niet zoveel uit, overal zijn voldoende outlets waar diesel bv. tussen de 96 en 98 cent kost, gelukkig ook de nodige bemande (merk)stations; iedereen weet in zijn regio wel de goedkope punten, dus omrijden met deze lijst in de hand is niet echt nodig.
Wat niet is meeberekend zijn de soms best aardige akties bij de lokale staions zoals gratis autowassen na een paar tankbeurtjes, per liter kan dat aardig oplopen en autowassen doen we meestal toch wel. Zo krijg ik bij mijn lokale tankboer bij 25 liter een bon voor een gratis pizza in het aanpalende restaurant; aangezien wij de week regelmatig afsluiten in deze voortreffelijke pizzeria levert dat per 25 liter zo'n 8 euro op! En dan kost een liter diesel nog maar 65 cent; als ik 25 liter lpg tank met de Amazon kost de lpg op deze manier nog maar 10 cent!!!!. U snapt het al...wij eten ons rijk!
Gebruikersavatar
CeeBee
5th Gear member
Berichten: 2248
Lid geworden op: 13.09.2004 - 07:49
Locatie: Westland

Wij staan bij ons op 5 in de regio en ik krijg nog korting van de zaak ook.
Ik word gewoon rijk terwijl ik rij 8)
V40 T3 Polar+ R Design Geartronic 2019
Afbeelding
Cinq
3rd Gear member
Berichten: 400
Lid geworden op: 20.05.2005 - 16:56
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Goed man, dat ga ik even naar de collega's mailen.

Zelf heb ik net (voordat ik 't artikel las) getankt bij de goedkoopste in de buurt. Helaas ging 't brandstoflampje al aan na 500 km (V50) en ging er vervolgens 51 liter in de tank.
Gebruikersavatar
Reitse
5th Gear member
Berichten: 1562
Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Er blijkt op 4km afstand toch nog een actief pompstation te zijn. "we" dachten dat die al niks meer deed...
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
xc70-fan
2nd Gear member
Berichten: 156
Lid geworden op: 26.05.2005 - 17:34

goed idee van athlon. echter ik merk wel dat bij mij in het bedrijf gemaakzucht voorgaat een beetje leaserijder heeft geen privebrandstofkosten en gaat daar tanken waar hij zegels of andere dingen gratis krijgt. de baas betaalt toch wel en hij voelt niets in zijn portemonnee.

althans dat merk ik bij mij veel shell tankers of bij een ballen actie wordt er naar esso gereden. maar nit omda tik dan een paar euro minder hoeft te betalen.
een kritische maar blijde volvorijder
Gebruikersavatar
Frumpy
5th Gear member
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
Locatie: Haaglanden

Goed initiatief.

Wist niet dat bij mij in de buurt (Den Haag) de prijzen voor een liter Euro95 zo uiteenlopen. Goedkoopste 1,31, duurste 1,43.

Ik weet wel waar ik voortaan ga tanken. Het is niet zo ver weg (2km) en levert t.o.v. van mijn huidige station toch alweer 8 cent ( 1,39 - 1,31 ) per liter extra op.

Als je het zelf moet betalen, is dat welkom.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”