Voorstellen DaanBanaan

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
DaanBanaan
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 01.07.2023 - 00:36

Al erg vaak op dit forum rondgespeurd toen ik de knoop had doorgehakt om een volvo C70 2.3 T5 coupe aan te schaffen om zoveel mogelijk info te verzamelen.
Bovenstaand is afgelopen week werkelijkheid geworden, en wat een genot.

Ik ben Daan en kom uit midden-Limburg en ben 29 jaar oud. Tot een week geleden enkel oldtimers gereden, en ben ook al jaren lid van de volvo klassieker vereniging. Ik geniet al jaren van mijn volvo amazone combi (P221) en ook dit jaar mag deze weer mee opvakantie als mini camper. Als dagelijkse auto heb ik tot zover mijn opel kadett B gebruikt, maar vanwege veiligheid tijdens vies en nat weer begon dit toch te knagen. Als volvo man, en werkend in de petrochemie vond ik toch dat ik mijn veiligheid iets serieuzer moest gaan nemen. De volvo 164E had hiervoor de oplossign moeten zijn, maar kon hier toch minder van genieten dan van de andere odltimers. De 164 is nu dus ingeruild voor een volvo C70 2.3 T5 coupe, en het wegenbelasting betalen is een feit.

De C70 heeft een niet werkend elektrische stoel, maar op het forum al de oplossing gevonden. Inderdaad het veertje dat de microswitch bekrachtigd, dit gaat dus verholpen worden.
Verder is de airco lek, en hier wil ik graag een proffesional naar laten kijken, maar heeft de tijd ik heb er namelijk nooit een gehad ;)

Zelf ga ik mijn kachel checken op lekkage, interieurfilter vervangen en het leer weer netjes maken.

Ik hoop nog lang te mogen genieten van mijn C70, en dit forum :)
Ik zal snel enkele foto's toevoegen.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24357
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

welkom! Die C70 blijft een tijdloos model, zo schitterend. Airco is wel een bekend ding bij de C/S/V70. Gelet op je naam, is de C70 ook geel/oranje? Als in Saffron Pearl?
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic”