Volvo Xc90 Apple CarPlay

Alles over Audio - Video, Navigatie en communicatie in de auto
Plaats reactie
Sadocan
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 21.06.2023 - 23:04

Goedendag allemaal,

Ben sinds kort een eigenaar van een Volvo xc90 T8 2015.

Heb een vraag over Apple CarPlay op dit moment bekabelde.

Zijn er mensen die modules gebruiken voor Apple CarPlay zo ja welke is het ook full screen? Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Alvast bedankt
1014399
2nd Gear member
Berichten: 62
Lid geworden op: 03.02.2022 - 20:35

Voor zover ik weet zijn er geen full-screen modules, heb wel ergens op ali-express een ombouw unit gezien voor full-screen, maar dat is het betere 'klussen met kijkers' werk.

Zelf heb ik een carlinkit v3.0 gehad voor draadloze connectie; en ben er ook weer mee gestopt omdat de verbinding te vaak verbroken werd. Als ik alleen in de auto zat was er geen enkel probleem maar met meerdere mensen bleef het kastje van verbinding wisselen.

Persoonlijk stoorde mij ook de vertraging tussen scherm en kastje... die vertraging is instelbaar (en heeft te maken met bufferen van muziek) maar de vertraging was voor mij onnatuurlijk lang en daarmee ongemakkelijk lang.

dus het kastje is niet meer, ik heb een extra iPhone altijd gekoppeld aan de auto in het dashboard kastje.... de iPhone is gekoppeld aan mijn iCloud account, werkt ook, zelfs telefoontjes zet de iPhone over naar de auto-phone....
Volvo XC60 T5 AWD MY2018
Gebruikersavatar
Jeroen
5th Gear member
Berichten: 1554
Lid geworden op: 20.10.2009 - 18:58
Contacteer:

Je kunt er een kastje van Isudar tussen zetten: https://www.isudar.com/en-nl/products/i ... 4238376018
Maar zoek hier even de ervaringen over op, werkt net niet helemaal goed, gaat bijv. als ik het goed begrepen hebt niet automatisch naar de parkeer camera's als je de achteruit inschakelt.

Er zijn dongles om het draadloos te maken, heb er een aantal geprobeerd / in bezit. Werkt 8 van de 10 keer oké, maar die 2 x dat het niet werkt komt altijd zeer ongelukkig uit.
Ik doe het weer bedraad, heb een magnetische iPhone kabeltje. Zit een connector vast in de iPhone en de kabel klik je er magnetisch aan vast.

Maar eigenlijk zou Volvo gewoon even de moeite moeten nemen om ook het Sensus systeem aan te passen naar full screen CarPlay.
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription

Fototopic - Website fotografie - Facebook
Sadocan
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 21.06.2023 - 23:04

Bedankt voor de reacties zal op 2 merken verdiepen en keuze maken
Plaats reactie

Terug naar “Audio - Video - Navigatie - Communicatie”