Klopt is een beeetje kort door de bocht echter de belasting en beperkingen voor diesel nemen elk jaar sterk toe in NL . Parijs Lyon en Bordeaux gaan voor dieselvrij binnen paar jaar dus ook andere landen, mag je aan de rand stad parkeren en OV pakken. In Nederland betaal je de hoofdprijs MRB met diesel en dan de deeltjestest affaire die er aankomt bij de APK ...Daarnaast zou ik met de huidige prijzen het omslagpunt herijken...
https://www.omslagpunt.com/... maar diesel rijden is wel fijn....
XC90 importeren uit Koeweit ?
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13820
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27664
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Voor nu kan je met een Euro 5 voorlopig nog de nodige jaren vooruit hier. Alleen is de apk spannender geworden dan alleen een check via de OBD voor het filter.
Wegenbelasting is iedere maand even jammer, dat is zeker waar.
Wegenbelasting is iedere maand even jammer, dat is zeker waar.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13820
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
voorbeeld uit WWW
Hoe lang mag Euro 5 nog in Antwerpen?
Bijvoorbeeld: hebt u uw dieselvoertuig met euronorm 5 met buitenlandse nummerplaat al geregistreerd voor de lage-emissiezone van Antwerpen? Dit voertuig mag tot en met 31/12/2024 het centrum of de LEZ inrijden.
Hoe lang mag Euro 5 nog in Antwerpen?
Bijvoorbeeld: hebt u uw dieselvoertuig met euronorm 5 met buitenlandse nummerplaat al geregistreerd voor de lage-emissiezone van Antwerpen? Dit voertuig mag tot en met 31/12/2024 het centrum of de LEZ inrijden.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27664
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Maar we wonen in Nederland
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13820
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 17.01.2023 - 21:09
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Hi Oke guys duidelijk/ de xc90 van 2013 blijft in Koeweit en ga me een leuke xc70 op benzine zoeken in het Hollandse/ Enige suggesties voor een leuke xc70 Budget 10.000. ?
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 6930
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Voor dat budget heb je wel vaak dat de bekleding (leer) nogal ‘uitgewoond’ is….
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
-
- 4th Gear member
- Berichten: 738
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
Voor diesels is dat budget al krap. Een benzine uitvoering is meer gevraagd. Zal wel lastig zijn iets fatsoenlijks te vinden.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 12.01.2019 - 13:47
Je kan natuurlijk even hier op het forum in de rubriek te koop kijken naar een V70. Denk niet dat je erg ver komt, zeker niet als je een beetje nieuw wilt rijden, maar ook de wat oudere modellen zijn of duurder, of hebben er een half miljoen kilometers op zitten.
Mocht je iets gevonden hebben, dan zijn wij uiteraard benieuwd! In elk geval veel succes met de aankoop!
Mocht je iets gevonden hebben, dan zijn wij uiteraard benieuwd! In elk geval veel succes met de aankoop!
Volvo XC90 summum (MY 2008) Obbetuning
Volvo XC70 comfort (MY2004) met Standkachel
Volvo XC70 comfort (MY2004) met Standkachel
-
- 4th Gear member
- Berichten: 738
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
Veel kms hoeft geen bezwaar te zijn wanneer de auto goed onderhoud heeft gehad en met zorg bereden is.
Zojuist de nieuwe net aangeschafte XC90 van een liefhebber bewonderd. Bijna 400.000 km op de teller.
Goed onderhouden en netjes bereden. Z'n exemplaar geeft de nieuwe eigenaar nog wel wat jaren plezier.
Zojuist de nieuwe net aangeschafte XC90 van een liefhebber bewonderd. Bijna 400.000 km op de teller.
Goed onderhouden en netjes bereden. Z'n exemplaar geeft de nieuwe eigenaar nog wel wat jaren plezier.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 738
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
Beleidsmakers niet gehinderd door enige kennis gooien steden dicht voor de schoonste verbrandingmotor die er is.
Liever een vervuilende oudere benzine motor dan een diesel die minder milieu belastend is dan de nieuwste benzine motor.
Veel bestuurders zijn overtuigde gebruikers van diesel auto's, vaak al vele jaren.
Diesel heeft een hoog rendement. Dat is het begin. De techniek is minder onderhoudsgevoelig al is dat niet meer het geval bij motoren met milieu schonende techniek.
Met dank vooral aan de Duitse auto industrie die verantwoordelijk is voor sjoemelgate.
De Fransen en de Italianen hebben ook een beetje geholpen. Eerlijk is eerlijk.
Liever een vervuilende oudere benzine motor dan een diesel die minder milieu belastend is dan de nieuwste benzine motor.
Veel bestuurders zijn overtuigde gebruikers van diesel auto's, vaak al vele jaren.
Diesel heeft een hoog rendement. Dat is het begin. De techniek is minder onderhoudsgevoelig al is dat niet meer het geval bij motoren met milieu schonende techniek.
Met dank vooral aan de Duitse auto industrie die verantwoordelijk is voor sjoemelgate.
De Fransen en de Italianen hebben ook een beetje geholpen. Eerlijk is eerlijk.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13820
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Ik vermoed zo maar dat ook andere fabrikanten van Noord...tot Zuid de grenzen hebben opgezocht in het domein van sjoemelgate....klein wereldje hoor...
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40671
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
TS heeft zich nieuw aangemeld en we gaan verder in zijn topic: https://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=1774250
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70