Wiseguy's V60 T8

Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1233
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

wiseguy76 schreef: 04.10.2022 - 09:33
J33Bee schreef: 03.10.2022 - 23:21
DaanDecleer schreef: 03.10.2022 - 22:14 Die brillenhouder is wel handig. Waar had je die gekocht?
Bij de dealer voor "tientje 50" op te pikken.
Eerder 70 tientjes ;-)
Zoiets "krijg" je gewoon bij de levering. Stukje plastic voor 7 tientjes... Slaat nergens op.
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1233
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

wiseguy76 schreef: 04.10.2022 - 09:34
J33Bee schreef: 03.10.2022 - 23:22 Ik herken de rechter klok op het dashboard niet als skin? Is dat iets speciaals voor de Inscription?

Of is dat gewoon heel minimalistisch ingesteld?
Stilstaand, met een lege accu, in hybrid mode.... dus niet elektrisch te rijden op dat moment.... ingestelde skin is meen ik "chrome rings"
Verder niks geks voor zover ik weet.
Haha lol, natuurlijk de "stekker skin". Ik rijd mild hybrid, dus zonder stekker.
Gebruikersavatar
wiseguy76
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 22.07.2022 - 11:22
Locatie: Uden

raspaardje schreef: 04.10.2022 - 09:55 Daarom vraag ik je ook of je het ook ziet als "nu nog beetje een mengelmoes?"
Ben benieuwd hoe dat met de chromen sierstrips in de voorbumper uitpakt; wat ben je daarmee van plan?

"Vrijwel alles" is idd een rekbaar statement...:-)
En ik bedoelde Keyless Entry ipv Keyless Drive.
Want dat is ook wel erg fijn om te hebben; nooit meer in de weer met de afstandsbediening.
Ah je bedoelde het als een vraag.... :-D Vond het al een beetje raar...
De chromen strips in de voorbumper kan ik op 2 manieren oplossen:
1) ik haal ze er uit en ga ze glanzend zwart laten wrappen
2) Ik vervang de bumperkapjes door die van een momentum.... die zijn dan weliswaar ook mat zwart, maar dan is wel het chroom ook weg.

Vooralsnog neig ik naar de optie van de momentum bumperkapjes, aangezien dat aanzienlijk goedkoper zal zijn dan een hele nieuwe bumper met originele R-design kappen en ondergrill.

Mócht ik ooit een nette originele R-design bumper vinden voor een schappelijke prijs, dan kan ik altijd nog de hele bumper vervangen inclusief de originele onderdelenin glanzend zwart.

Keyless entry zit er inderdaad ook op.... maar ook Keyless drive (dat je de sleutel niet in een contact hoeft te steken) ;-)
Volvo V60 T8 Inscription Pebble grey (2021)
Gebruikersavatar
wiseguy76
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 22.07.2022 - 11:22
Locatie: Uden

J33Bee schreef: 04.10.2022 - 10:21 Zoiets "krijg" je gewoon bij de levering. Stukje plastic voor 7 tientjes... Slaat nergens op.
Behalve als je een scherpe prijs hebt gekregen voor de inruilauto en een leuke deal hebt kunnen maken voor andere onderdelen.... ;-)
Volvo V60 T8 Inscription Pebble grey (2021)
Gebruikersavatar
wiseguy76
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 22.07.2022 - 11:22
Locatie: Uden

J33Bee schreef: 04.10.2022 - 10:23 Haha lol, natuurlijk de "stekker skin". Ik rijd mild hybrid, dus zonder stekker.
Dat verklaart inderdaad wel wat ja... :-D
Volvo V60 T8 Inscription Pebble grey (2021)
Gebruikersavatar
wiseguy76
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 22.07.2022 - 11:22
Locatie: Uden

Gisteren weer een item van mijn lijstje gehaald.... heb de kont alvast wat kaler gemaakt:
Achterklep 1.jpg
Achterklep 2.jpg
De letters worden ook nog vervangen door de glanzend zwarte variant, maar daarvan ben ik nog in afwachting.
Ik heb gezien dat er vandaag een pakketje van Ome Ali binnen komt, maar het is even afwachten of daar de bestelde letters in zitten of andere dingen... :-)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V60 T8 Inscription Pebble grey (2021)
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1233
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

wiseguy76 schreef: 04.10.2022 - 10:32
J33Bee schreef: 04.10.2022 - 10:21 Zoiets "krijg" je gewoon bij de levering. Stukje plastic voor 7 tientjes... Slaat nergens op.
Behalve als je een scherpe prijs hebt gekregen voor de inruilauto en een leuke deal hebt kunnen maken voor andere onderdelen.... ;-)
"Ik zie dat jullie nog iets vergeten zijn...!" "een auto zonder zonnebrilhouder, wat is dat nou..." Je komt straks toch ook voor onderhoud?
Gebruikersavatar
wiseguy76
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 22.07.2022 - 11:22
Locatie: Uden

J33Bee schreef: 04.10.2022 - 10:54 "Ik zie dat jullie nog iets vergeten zijn...!" "een auto zonder zonnebrilhouder, wat is dat nou..." Je komt straks toch ook voor onderhoud?
Dat was inderdaad wel een goede geweest.... alleen de dealer waar ie in onderhoud gaat, is niet de dealer waar deze vandaan komt....
Als ik terug moet rijden naar de dealer waar de auto vandaan komt, dan had ik toch even 280km (round-trip) moeten rijden....
Dus ik vind het wel prima zo.... 8)

Maar zeker een goede tip voor andere Volvo rijders ;)
Volvo V60 T8 Inscription Pebble grey (2021)
Gebruikersavatar
kawaman
4th Gear member
Berichten: 923
Lid geworden op: 23.07.2008 - 15:32
Locatie: Apeldoorn

Dan rest aan de achterkant alleen nog de uitlaatsierstukken, wat ga je daar mee doen?
De Polestar variant, die zwart verchroomd zijn of deze zwart spuiten/Wrappen?
Bij mijn "echte" R-design zit er onder in het zwarte vlakje van het stuur een R-design logo, die mist bij jouw stuur, bewust?
(Ik kan niet zo snel een betere foto vinden, daarom deze wat minder duidelijke.)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Erik

S60 T5 R-design
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2724
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Optie 489, 4-spaaks geperforeerd lederen sportstuurwiel in Charcoal? Waarschijnlijk standaard zonder R-Design logo geleverd.
Of het is een stuur uit een R-Design waarbij Volvo vanaf MY2021 of MY2022 het sportstuur leverde zonder logo. Bezuiniging.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2724
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

wiseguy76 schreef: 04.10.2022 - 10:30
raspaardje schreef: 04.10.2022 - 09:55 Daarom vraag ik je ook of je het ook ziet als "nu nog beetje een mengelmoes?"
Ben benieuwd hoe dat met de chromen sierstrips in de voorbumper uitpakt; wat ben je daarmee van plan?

"Vrijwel alles" is idd een rekbaar statement...:-)
En ik bedoelde Keyless Entry ipv Keyless Drive.
Want dat is ook wel erg fijn om te hebben; nooit meer in de weer met de afstandsbediening.
Ah je bedoelde het als een vraag.... :-D Vond het al een beetje raar...
De chromen strips in de voorbumper kan ik op 2 manieren oplossen:
1) ik haal ze er uit en ga ze glanzend zwart laten wrappen
2) Ik vervang de bumperkapjes door die van een momentum.... die zijn dan weliswaar ook mat zwart, maar dan is wel het chroom ook weg.

Vooralsnog neig ik naar de optie van de momentum bumperkapjes, aangezien dat aanzienlijk goedkoper zal zijn dan een hele nieuwe bumper met originele R-design kappen en ondergrill.

Mócht ik ooit een nette originele R-design bumper vinden voor een schappelijke prijs, dan kan ik altijd nog de hele bumper vervangen inclusief de originele onderdelenin glanzend zwart.

Keyless entry zit er inderdaad ook op.... maar ook Keyless drive (dat je de sleutel niet in een contact hoeft te steken) ;-)
1) Lijkt me gek, glanzend zwart en matzwart zo dicht bij elkaar
2) Betere oplossing dus

Aanwezigheid Keyless Entry: nice, zoals gezegd een erg fijne optie.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
DaanDecleer
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 07.07.2022 - 18:11

wiseguy76 schreef: 04.10.2022 - 09:30
DaanDecleer schreef: 03.10.2022 - 22:14 Die brillenhouder is wel handig. Waar had je die gekocht?
Die heb ik gekocht bij Vstore... daar zijn ze "maar" € 38,95 per stuk, terwijl de dealer ze levert en monteert voor € 70,00 per stuk...
Installeren is echter een fluitje van een spreekwoordelijke cent, dus dat kan je op zich prime zelf hoor.
Top, bedankt!
Gebruikersavatar
Poolrev
5th Gear member
Berichten: 2092
Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
Locatie: Midden NL

wiseguy76 schreef: 04.10.2022 - 10:30 2) Ik vervang de bumperkapjes door die van een momentum.... die zijn dan weliswaar ook mat zwart, maar dan is wel het chroom ook weg.
Die heb ik nog liggen. Alleen dan heb je wel weer een gat daarin vanwege de mistlampen, aangezien ze van mijn T4 komen 😉.

Mooie wagen verder ook! Ik snap wel dat je bij deze kleur het chrome wil vervangen voor hoogglans zwart, dat is een fraaie combi.
Gebruikersavatar
wiseguy76
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 22.07.2022 - 11:22
Locatie: Uden

kawaman schreef: 04.10.2022 - 12:58 Dan rest aan de achterkant alleen nog de uitlaatsierstukken, wat ga je daar mee doen?
De Polestar variant, die zwart verchroomd zijn of deze zwart spuiten/Wrappen?

Bij mijn "echte" R-design zit er onder in het zwarte vlakje van het stuur een R-design logo, die mist bij jouw stuur, bewust?
(Ik kan niet zo snel een betere foto vinden, daarom deze wat minder duidelijke.)
De sierstukken ben ik nog niet uit.... vind de Inscription sierstukken op zich ook erg netjes.... die dubbele uitlaat sierstukken zien er ook goed uit, maar hoeven niet persé voor mij.
Mocht ik een keer voor een leuke prijs die dubbele uitlaatsierstukken tegenkomen, dan kan dat altijd nog.
De donkere uitlaatsierstukken zijn van de Polestar Engineered uitvoering... en aangezien ik een R-Design look wil laat ik ze gewoon in glanzend chroom.

Mijn nieuwe stuur komt uit een R-Design sloopauto uit 2021 met net iets meer dan 4300km op de teller (redelijk kort na levering een total loss ongelukt gehad blijkbaar).... Vermoed dan dat het wellicht komt vanwege wat Raspaardje hierboven aangeeft: bezuinigingen... heb namelijk geen geperforeerd leer.... en op het stuur op de foto zit er ook wit stiksel op het stuur en bij mijn stuur zijn de stiksels zwart....

Mij ging het er met name om dat ik van die vreselijke "naad" voorop het stuurwiel af ben en de spaak onderin niet zo massief oogt..... :-D
Als het echt persé zou willen, dan denk ik dat ik ook nog wel aan een kapje inclusief R-logo kan komen.... maar ik vind het glanzend zarte zonder R-logo net wat rustiger ogen....
Volvo V60 T8 Inscription Pebble grey (2021)
Gebruikersavatar
wiseguy76
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 22.07.2022 - 11:22
Locatie: Uden

Poolrev schreef: 04.10.2022 - 14:57 Die heb ik nog liggen. Alleen dan heb je wel weer een gat daarin vanwege de mistlampen, aangezien ze van mijn T4 komen 😉.

Mooie wagen verder ook! Ik snap wel dat je bij deze kleur het chrome wil vervangen voor hoogglans zwart, dat is een fraaie combi.
In de T8 kan je helaas geen mistlichten hebben.... aan de ene kant wel, maar aan de andere kant is geen plek voor een mistlicht. Staat overigens ook in de brochure dat een T6 en T8 geen mistlichten kunnen hebben.

Thanks.... mn auto hiervoor had ook alles glanzend zwart op een wagen met blauwgrijze lak.... sowieso vind ik glanzend zwarte accenten alleen mooi op auto's met een lichtere kleur lak. Als de auto een donkere lak heeft, dan vind ik de chromen/aluminium accenten veel beter tot hun recht komen..... en het hele "All-black" principe bij auto's is al helemaal niet mijn ding.... gelukkig hebben we niet allemaal zelfde smaak, nietwaar? :-D
Volvo V60 T8 Inscription Pebble grey (2021)
Gebruikersavatar
Nomad
5th Gear member
Berichten: 1150
Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
Locatie: Noord-Oost Brabant

Volgens mij zit er een verschil in de sturen. R Design heeft geperforeerd leer en een R Design logo erin, terwiijl het sport stuur hetzelfde is maar geen geperforeerd lleer en het inzetstukje onderin is zonder logo. Ik weet toevallig om welke auto het gaat waar het stuur uit is gekomen. Deze was wel R Design uitgevoerd (allle accenten zwart), maar er zat nergens een logo op. Ik heb mijn eigen stuur uit een R Design gehaald. Die had wel overal logo's en zilverkleurige spiegelkappen. Ik heb nu een combi van beide. Wel geperforeerd leer, inzetstukje zonder logo en schakelflippers.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM

Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
Gebruikersavatar
EVO500
3rd Gear member
Berichten: 471
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

Ik heb zo te zien hetzelfde stuur, en niet het logo, wat raspaardje schreef ivm bezuiniging vanaf model 2021.
V60 T8 PE Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Gebruikersavatar
Bucket73
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 04.11.2021 - 07:25

Mijn stuur uit een T6 R-Design MY2022, afgeleverd afgelopen vrijdag. Geen R-logo meer inderdaad.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
S60 T6 Recharge R-Design 2022 Fusion Red
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2724
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Nomad schreef: 04.10.2022 - 17:13 Volgens mij zit er een verschil in de sturen. R Design heeft geperforeerd leer en een R Design logo erin, terwiijl het sport stuur hetzelfde is maar geen geperforeerd lleer en het inzetstukje onderin is zonder logo.
Andersom dus; een stuur in een R-Design heeft GEEN geperforeerd leer, een optioneel sportstuur heeft dat wel. Zie hier bijvoorbeeld: https://www.tweedehandsauto.nl/auto/vol ... portstuur/

Wel of geen logo: een R-Design stuur vroeger dus wel, vanaf MY2021 dus ook niet meer. Optionele sportstuur heeft nooit logo gehad.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
Nomad
5th Gear member
Berichten: 1150
Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
Locatie: Noord-Oost Brabant

raspaardje schreef: 04.10.2022 - 20:49
Nomad schreef: 04.10.2022 - 17:13 Volgens mij zit er een verschil in de sturen. R Design heeft geperforeerd leer en een R Design logo erin, terwiijl het sport stuur hetzelfde is maar geen geperforeerd lleer en het inzetstukje onderin is zonder logo.
Andersom dus; een stuur in een R-Design heeft GEEN geperforeerd leer, een optioneel sportstuur heeft dat wel. Zie hier bijvoorbeeld: https://www.tweedehandsauto.nl/auto/vol ... portstuur/

Wel of geen logo: een R-Design stuur vroeger dus wel, vanaf MY2021 dus ook niet meer. Optionele sportstuur heeft nooit logo gehad.
Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Mijn eigen stuur uit een 2019 XC60 R Design heeft wel degelijk geperforeerd leer en witte contrasterende stiknaden. Misschien heeft Volvo in de latere modellen het zogenaamde sportstuur in de x40, x60 en x90 gezet. Jouw link verwijst naar een Inscription. Die hebben dus geen geperforeerd leer, tenzij later gemonteerd. De foto is niet heel duidelijk maar ik zie geen geperforeerd leer.

En voor wie er belang bij heeft: Het deco panel onderin met of zonder R Design logo is los te bestellen en kost 78,50 ex btw.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Nomad op 05.10.2022 - 09:15, 2 keer totaal gewijzigd.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM

Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”