Hier in huis hebben we dit voorjaar een Honeywell Chronotherm touch thermostaat opgehangen ter vervanging van de oude die we hier hadden.
Nu begint het ondertussen te irriteren dat het ding absurd gevoelig is voor tocht.
Hij komt uit het oude huis van de overleden opa van mijn vriendin en heeft daar alleen maar op standje subtropisch gestaan en is dit denk ik nooit opgevallen.
De situatie: we hebben hem in het kantoortje hangen, hier hangt de thermostaat aan een binnenmuur en wel in de buurt van een deur.
Nu kan ik met een buitentemperatuur van 30+ graden de deur van het kantoortje open zetten en dan slaat het ding dus gewoon aan.
Staat buiten het programma op 4,5 graad ingesteld (kouder gaat niet), ook op de continu stand op deze temperatuur is het euvel. Soms is het zelfs al genoeg om de deur open en dicht te doen en het ding vind het nodig om aan te gaan.
Wat valt er hier nog aan te verbeteren? Ik heb als test alle openingen aan de achterzijde afgeplakt en ook dan gebeurd dit nog.
De overweging is om ondertussen de oude thermostaat maar terug te hangen of verder te gaan zoeken, maar naar mijn idee zou de huidige ook gewoon werkbaar moeten zijn.
Voor het complete beeld: in het kantoortje kan geen raam open. Enkel en alleen een tochtstrip boven het raam, als deze open staat en de deur is dicht maakt dit niet dat de thermostaat inschakelt.
Vraag aan de CV specialisten
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27845
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4693
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Is die thermostaat niet gewoon defect? Verder kan ik je niet helpen alleen de suggestie doen dat een Remeha I-Sens een prima ding is met open therm ondersteuning: https://www.remeha.nl/product/isense
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27845
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Die gedachte is ook kort door mijn hoofd geschoten.
De oude thermostaat had dit namelijk niet, daar kon je de deur gewoon open laten staan en dan bleef deze gewoon uit.
De oude thermostaat had dit namelijk niet, daar kon je de deur gewoon open laten staan en dan bleef deze gewoon uit.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20934
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Een beetje apart geval Ferdi.
Heb je die thermostaat volledig opnieuw geprogrammeerd? Is deze thermostaat wel geschikt voor jouw ketel? Welke ketel hangt er bij jou aan de muur?
Heb je die thermostaat volledig opnieuw geprogrammeerd? Is deze thermostaat wel geschikt voor jouw ketel? Welke ketel hangt er bij jou aan de muur?
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27845
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Ik heb de thermostaat inderdaad opnieuw ingesteld omdat wij de cv maar weinig willen gebruiken.
Onze ketel is een Nefit Trendline HRC25 CW4.
Op het tocht debacle na werkt de combinatie probleemloos.
Onze ketel is een Nefit Trendline HRC25 CW4.
Op het tocht debacle na werkt de combinatie probleemloos.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20934
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Ik krijg het idee dat de thermostaat niet goed communiceert met de ketel.
Als de Honeywell een aan/uit-thermostaat is moet hij op de juiste klemmen worden aangesloten. Dat kun je terugvinden in de installatiehandleiding. Is het een OpenTherm-thermostaat dan heb je een EMS-OpenTherm-converter nodig die tussen de ketel en thermostaat gemonteerd moet worden en die moet dan weer op 2 andere klemmen komen in de ketel.
Of je zoekt op internet naar een Nefit moduline 300 thermostaat: dat is een klokthermostaat die communiceert via het Nefitprotocol.
Als de Honeywell een aan/uit-thermostaat is moet hij op de juiste klemmen worden aangesloten. Dat kun je terugvinden in de installatiehandleiding. Is het een OpenTherm-thermostaat dan heb je een EMS-OpenTherm-converter nodig die tussen de ketel en thermostaat gemonteerd moet worden en die moet dan weer op 2 andere klemmen komen in de ketel.
Of je zoekt op internet naar een Nefit moduline 300 thermostaat: dat is een klokthermostaat die communiceert via het Nefitprotocol.
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27845
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
De thermostaat die we nu hebben is een klokthermostaat net zoals de oude.
Daarvoor hing er een aan/uit thermostaat aan welke inderdaad anders was verbonden dan de vorige en huidige thermostaat.
Omdat hij het verder wel gewoon doet zou het goed moeten zitten. En het euvel is echt alleen met de huidige en niet met de vorige dat tocht zo'n enorme invloed heeft.
Zorg je dat de deur dicht blijft dan springt hij ook niet extra aan en met een druk op de knop gaat ie ook weer uit als hij wel aan staat.
Ik zal sowieso degene eens opzoeken die je noemt en bedenken wat wijsheid is.
Daarvoor hing er een aan/uit thermostaat aan welke inderdaad anders was verbonden dan de vorige en huidige thermostaat.
Omdat hij het verder wel gewoon doet zou het goed moeten zitten. En het euvel is echt alleen met de huidige en niet met de vorige dat tocht zo'n enorme invloed heeft.
Zorg je dat de deur dicht blijft dan springt hij ook niet extra aan en met een druk op de knop gaat ie ook weer uit als hij wel aan staat.
Ik zal sowieso degene eens opzoeken die je noemt en bedenken wat wijsheid is.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27845
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Ik ga van de week geloof ik de oude thermostaat in ieder geval voor tijdelijk maar weer terug hangen.
Kamer waar het ding hangt is 21,5 graad net als de rest van het huis zo'n beetje.
Ingestelde temperatuur op 4,5 graad. Moest 2 minuten in de kamer zijn met de stofzuiger, kom de kamer uit en de cv staat alweer aan
Geloof niet dat we vrienden gaan worden op deze manier. Eind afgelopen winter is het ding opgehangen en moest er al veel bijgesteld worden aan de programma's omdat hij anders veel te vroeg aan ging voor de gevraagde temperatuur.
Dat heb ik zo weten te krijgen dat dat naar wens gebeurde, maar zo ondertussen ben ik er wel weer klaar mee.
Gaan we daarna wel rustig naar wat anders kijken en kan in de tussentijd de kamerdeur gewoon open zónder aan springende ketel.
Kamer waar het ding hangt is 21,5 graad net als de rest van het huis zo'n beetje.
Ingestelde temperatuur op 4,5 graad. Moest 2 minuten in de kamer zijn met de stofzuiger, kom de kamer uit en de cv staat alweer aan
Geloof niet dat we vrienden gaan worden op deze manier. Eind afgelopen winter is het ding opgehangen en moest er al veel bijgesteld worden aan de programma's omdat hij anders veel te vroeg aan ging voor de gevraagde temperatuur.
Dat heb ik zo weten te krijgen dat dat naar wens gebeurde, maar zo ondertussen ben ik er wel weer klaar mee.
Gaan we daarna wel rustig naar wat anders kijken en kan in de tussentijd de kamerdeur gewoon open zónder aan springende ketel.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19533
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Dat ding is gewoon kaduuk. Weg ermee en een nieuw exemplaar kopen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27845
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Dat is de indruk die ik ondertussen ook heb.
Ding heeft een aantal maanden dienst gedaan in het huis van de opa van mijn vriendin en is daarna bij ons aan de muur gekomen, dus dan zou je denken dat er niets aan de hand kan zijn.
Heeft daar altijd op 24 graden gestaan en is dit nooit opgemerkt gok ik (beste man was 100).
Ding heeft een aantal maanden dienst gedaan in het huis van de opa van mijn vriendin en is daarna bij ons aan de muur gekomen, dus dan zou je denken dat er niets aan de hand kan zijn.
Heeft daar altijd op 24 graden gestaan en is dit nooit opgemerkt gok ik (beste man was 100).
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D