Fulaks schreef: โ27.06.2022 - 14:24 Ik ken het gevoel Pitcher, heb m'n V90 gisteren ook nog eens gepoetst, het blijven schitterende automobielen. In het wit ook prachtig, zeker met die velgen ! Heb zelf 20", gaat prima en ik ervaar geen comfortverlies. Alleen zijn die mooie velgen wel erg kwetsbaar voor stoeprandschade.
Dat klopt! Daar komt nog eens bij dat de banden waarmee deze velgen standaard uitgerust zijn (Continental Eco Contact) ook niet voorzien zijn van een degelijk velgbeschermingsrand. Het is jammer dat ik hierin geen keuze had bij aanschaf want ik had er best een meerprijs voor over gehad (voor een andere bandenkeuze). Zeker omdat Alloygater velgbeschermers worden afgeraden bij diamant geslepen velgen.
Echter was de aanbieding van deze set dusdanig interessant dat ik deze niet kon laten liggen!
Daarnaast moet ik heel eerlijk bekennen dat mijn wederhelft een stuk zorgvuldiger is met parkeren dan ikzelf. De oorspronkelijke 19" Inscription velgen (Somerset) waren alle 4 onbeschadigd totdat ik zelf, vlak voor de wissel naar de winterwielen, zelf voor de deur de putdeksel raakte.
Ik wil voorlopig ook nog even niet denken aan de allereerste stoeprandschade....
Comfortverlies hebben we alleen een klein beetje op oneffen klinkerwegen. Gelukkig is het gros van Nederland zo glad als een biljartlaken