Zeer slechte warme start 2.4T benzine

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
Frankieschoen
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 14.12.2018 - 22:34

Beste forumleden, mijn xc70 2.4T heeft een hele slechte warme start. Ik was benieuwd of andere hetzelfde hebben. Koude start is geen probleem. Auto slaat dan na 3 of 4 omwentelingen aan.

Met name als de auto even stilstaat (15 a 30 minuten) gaat ie bijna niet aan de gang. Startmotor gaat rond en de motor slaat na een aantal omwentelingen soort van vast. De toerenteller zwiept tijdens het starten naar de 3 a 4000 toeren. Als ie na veel pogingen start, start ie vaak in noodloop. Als ik veel.gasgeef bij poging nummer 5 a 10 komt ie daar uit. Dan loopt ie ook meteen prima. Auto loopt op benzine en lpg. Heb wel gedacht aan lekkende benzine injector, maar verklaart dit ook het brute stilvallen tijdens het starten. Ik voeg nog een filmpje toe, om het te laten zien en horen. Auto bevalt me al geruime tijd heel goed, maar dit begint wel hinderlijk te worden. Tips zijn dan ook zeer welkom
Klaas Volvo V50
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 23.04.2019 - 13:14

Bijna dezelfde problemen hier met een 2.4liter 170 pk op LPG.
Heb je een oplossing gevonden?
De dealer zegt zit in het gas maar de auto doet het ook op benzine!
Ik hoor het graag groet Klaas.
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2888
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Of het bij mijn V70xc 2.4 benzine (zelfde auto als jij denk ik) hetzelfde probleem is of hetzelfde gaat, weet ik niet maar.....
Ik heb ook eens in de zoveel warme-starts na 15 a 30 minuten stilstaan, dat hij niet aan wil staan; zolang als ik de auto al heb (bijna 10 jaar nu).
Garage kon het euvel niet vinden. Aldaar is de kiespijn er nooit. Er staan geen foutmeldingen daarover bij uitlezen.

Wat ik dan steeds doe (in het begin toen "na menige vloek en lichte paniek"):
doorstarten = vasthouden de sleutel in start-stand III en na dik 10 seconden slaat hij aan; alsof er niets aan de hand was.
Ja, tijdens dit doorstarten vertoont de toerenteller 'uitslagen' en pruttelt de motor.
Ondanks dat het uitroepteken brandt met "beperkt motorvermogen", heb ik wel direct het 'volledige motorvermogen'.
De melding op het dashboard gaat na een minuut of zo uit.
De auto rijdt netjes alsof er niets gebeurd is.

In het begin gaf dat best stress: sta je op een veerbootje of voor een open-brug in een file-rijtje te wachten,
wil de motor niet aan slaan.
Gewoon doorstarten dus tot hij als vanouds aanslaat.
Succes !
Klaas Volvo V50
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 23.04.2019 - 13:14

Hoi Mees, die van mij start ook altijd maar gaat wel in de noodloop. Ik zou willen dat ik hier iemand vond die dat uit zou kunnen programmeren. Overigens de motor uitzetten en meteen weer starten is ook een oplossing! Dan doet ie weer net alsof er niets aan de hand .
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Wat gebeurd er als je eerst een tiental seconde wacht op contact stand II voordat je de motor start?
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2888
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Heb al van alles geprobeerd. Wachten 5, 10 20 30 60 seconden; 2 minuten......
Sleutel eruit, standje II, deuren op slot. Accupolen los (nee omdraaien durfde ik niet om hem even te laten schrikken)
Lief Thorlandees gepraat; smerige Viking-taal.
Is gewoon een kromme Volt ergens.
Mystiek van vroeger; bewaarengel om niet te snel weg te rijden en een aanrijding voorkomend etc etc

@Jelmer: toch ga ik de volgende keer als ik de 'gelegenheid' heb vanuit een parkeervak zonder opdringerige toeteraars,
om jouw tip te volgen. Dank !
Rms
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 28.06.2022 - 15:46

Hallo volvo leden ik ben Rms ik ben hier nieuw en heb een probleem met mijn volvo xc60 2.0t t5 van december 2011 de vermogen van de auto is beperkt er komt geen lucht in de turbo en is uitgelezen geeft aan dat de signaal van de brandstof druk te laag is waar kan dit aan liggen graag hoor ik van jullie
Sport
1st Gear member
Berichten: 48
Lid geworden op: 28.04.2022 - 11:19
Contacteer:

Klinkt als vapourlock, oftewel lucht in de brandstof toevoer door warmte.
Hoor je als de motor op contact word gezet, de benzine pomp druk opbouwen?
v50 2.4i 2006
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2888
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Aha, nu ik dit topic weer zie:
bij mij kwam de oplossing onverwacht.....
Bij de beurt van 2020 kreeg de garage hem helemaal niet meer aan de praat.
Bleek een (krukas?)sensor net achter/bij de automaat te zijn.
Vervangen en rijden weer.
Enne nooit meer die slechte warme start gehad.
Overigens april 2021 ingeruild.
volvo440special
4th Gear member
Berichten: 641
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

Sport schreef: 28.06.2022 - 22:03 Klinkt als vapourlock, oftewel lucht in de brandstof toevoer door warmte.
Hoor je als de motor op contact word gezet, de benzine pomp druk opbouwen?
Kans acht ik niet zo groot. Dat is echt meer iets van vroeger, met carburateurs.
Rms schreef: 28.06.2022 - 17:03 Hallo volvo leden ik ben Rms ik ben hier nieuw en heb een probleem met mijn volvo xc60 2.0t t5 van december 2011 de vermogen van de auto is beperkt er komt geen lucht in de turbo en is uitgelezen geeft aan dat de signaal van de brandstof druk te laag is waar kan dit aan liggen graag hoor ik van jullie
Brandstofdruksensor al uitgesloten?
Rms
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 28.06.2022 - 15:46

Ja ik heb de brandstofsensorlosgehaald opnieuw uitgelezen kwam een andere storing dus hij werkt wel of moet ik hem loshalen en een rondje rijden om te kijken of de vermogen terugkomt? ?
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27071
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Luchtmassameter al geprobeerd?
Die zorgt niet voor een tekort aan brandstof, maar kan ook je andere klachten veroorzaken.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Rms
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 28.06.2022 - 15:46

Nee die heb ik niet geprobeerd ik ben bij dealer langsgeweest en die heeft een diagnose gesteld zij zeggen nou brandstofleiding moet vervangen worden en de druksensor wel vreemd dat een auto van 11 jaar problemen heeft met leidingen
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27071
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

E10 tast de leidingen meer aan, dus het hoeft niet zo vreemd te zijn.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”