Vdash volvo s60

Plaats reactie
josef1992
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 10.12.2021 - 00:19

Hoi allemaal,

Ik ben opzoek naar iemand die beschikt over Vdash en mij verder kan helpen met zijn/haar kennis en ervaring (uiteraard tegen betaling). Graag in het oosten van het land :). Een persoonlijk bericht is ook prima. Alvast bedankt.

Ik heb hier in omgeving Twente rondgevraagd bij de volvo garage s maar zij kunnen mij niet/moeizaam verder helpen.

Zelf ben ik nieuw in de Volvo wereld en probleem middels dit forum voet aan de grond te krijgen. Ben zeer te spreken over de bouwkwaliteit van de auto. Veel heb ik middels het forum voor elkaar gekregen!

Gr,
Josef
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27458
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Welkom hier!
Oosten van het land: check
Vdash: geen check

Wat misschien nog wel handig om te vermelden is wat er moet gebeuren?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
josef1992
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 10.12.2021 - 00:19

Bedankt voor je reactie, betreft het inschakelen van xenon koplampen. Gr josef
Gebruikersavatar
Nomad
5th Gear member
Berichten: 1150
Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
Locatie: Noord-Oost Brabant

Als je xenon wil inschakelen op een V60 of S60 moet je ook de sensoren op de assen hebben anders hou je een permanente foutmelding op je display. Dan is het daarna cem omzetten, sensors kalibreren en je hebt xenon.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM

Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
josef1992
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 10.12.2021 - 00:19

Wellicht een andere oplossing is om de koplampfitting om te bouwen naar h7 met een LED-lamp? Kent iemand een adres hiervoor?
Gebruikersavatar
flevodirk
3rd Gear member
Berichten: 475
Lid geworden op: 17.08.2015 - 16:53
Locatie: Flevoland

Ombouwen naar een H7? Ik neem aan dat je auto nu H7 halogeen hebt en je graag naar LED of Xenon wil voor H7.

Uiteraard zijn er zat adressen, use Google zou ik zeggen. bv xenonlamp.nl zie je veel producten. Voor de S60 had ik een H7 Led ombouwset gekocht bij Hilox en 5 jaar met plezier mee gereden, de XTR black. Die passen prima. Maar dat kost je 200 euro van je vakantiegeld.
https://hilox.eu/h7-led-dimlicht-xtr-bl ... evolution/

MAAR MAAR: dan krijg je wel veel reacties hier -kreeg ik ook- dat het niet MAG (wat ook klopt), dat ze verblinden (wat niet klopt), etc.

Dus op eigen risico, geen garantie, bla bla..

groeten,
Dirk-Jan
Volvo S60 2.0T Drivers Edition 2007 sept 2015 - maart 2021 @348.000 km (bijna 6 jaar gehad)
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik: Afbeelding
Vorige auto-S60 verbruik
josef1992
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 10.12.2021 - 00:19

flevodirk schreef: 27.05.2022 - 21:27 Ombouwen naar een H7? Ik neem aan dat je auto nu H7 halogeen hebt en je graag naar LED of Xenon wil voor H7.

Uiteraard zijn er zat adressen, use Google zou ik zeggen. bv xenonlamp.nl zie je veel producten. Voor de S60 had ik een H7 Led ombouwset gekocht bij Hilox en 5 jaar met plezier mee gereden, de XTR black. Die passen prima. Maar dat kost je 200 euro van je vakantiegeld.
https://hilox.eu/h7-led-dimlicht-xtr-bl ... evolution/

MAAR MAAR: dan krijg je wel veel reacties hier -kreeg ik ook- dat het niet MAG (wat ook klopt), dat ze verblinden (wat niet klopt), etc.

Dus op eigen risico, geen garantie, bla bla..

groeten,
Dirk-Jan
Hi Dirk Jan,

Is het dan niet zo dat je strooilicht krijgt als je LED lamp in de koplamp met h7 fitting monteert? Doordat er geen lens in de koplamp zit? Dit betreft namelijk een reflector koplamp. Xenon koplampen hebben wel een lens dus idealiter had ik de LED lampen hierin willen monteren, aangezien de software van de xenonverlichting niet volledig aansluit op de auto. Van de LED lampen weet ik ook dat er een canbus tussen moet om een melding op het dashboard te voorkomen.

Wat ook zou kunnen is wellicht de xenonlamp vervangen door een LED met een d3s aansluiting. Wellicht dat de koplamp dan wel aanspringt zonder vdash?

Gr
Josef
Gebruikersavatar
flevodirk
3rd Gear member
Berichten: 475
Lid geworden op: 17.08.2015 - 16:53
Locatie: Flevoland

Hi Joseph,

Spannend project is het aan het worden. Wie weet werkt het? Ik heb geen idee. Ik hou zelf van het “ keep it simple principe”, maar ben ook wat angstig om zoiets te starten om eerlijk te zijn. Ik heb maar 1 auto, mijn daily driver en doe er geen gewaagde dingen mee.

1. Die led kits / Xenon kits / upgrade kits zijn allemaal gemaakt om in een gewone non-projectie lamphuis te kunnen functioneren. Die leds zijn er ook voor gemaakt om die nadelen zoveel mogelijk op te vangen.
Zal je wat strooilicht hebben? Vast wel. Feit is dat ik geen seintjes kreeg na 2e keer inbouwen. Bij de eerste scheen de boel te hoog inderdaad, dus wel seintjes! Daarna niet meer en was iedereen blij en gelukkig! Ook lichtbeeld gecheckt op de muren e.d.

Dus of ik het moet aanraden? Tja, Geen beter beeld dan org xenon of LED natuurlijk, dat is duidelijk. Maar je wilt graag iets meer licht, beter zicht etc. neem ik aan, anders stelde je de vraag niet?

2. Uiteraard zit er canbusontstoring in bv de Hilox XTR.. duh.. het is een kit dus daar hebben ze wel aan gedacht :-)
Heb je de site al bekenen? De vele filmpjes gezien?

3. Wie weet werkt je idee, probeer het eens zou ik zeggen. Ik ben toen voor safe gegaan en heb er veel plezier van gehad, veel meer kan ik er niet van zeggen.
Op het V70 forum zit een part-time monteur (1-wiel). Die heeeel vaak xenon lampen vervangt/repareert voor V70’s. Je kan hem eens vragen wat gewoon de mogelijkheden zijn voor een halogeen H7 upgrade voor een S60/ V60,?

Ik heb ooit wel vdash gedownload op mijn virtuele Vida pc, maar nooit veel mee gedaan, ik had Vida 2014d voor de S60. (Nu niks meer, want mijn V70 is te nieuw voor 2014d, ga er dus ook ooit eens naar kijken)
Je kan het gratis downloaden en activeren op je laptop.. Je betaald alleen per actie/module oid.

groeten,
Dirk-Jan
Volvo S60 2.0T Drivers Edition 2007 sept 2015 - maart 2021 @348.000 km (bijna 6 jaar gehad)
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik: Afbeelding
Vorige auto-S60 verbruik
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”