Goedenavond
Kan iemand mij misschien helpen. Ik heb sins 2 maanden een Volvo v60 D6 uit 2013
Geeft als hybride accu geladen is met koude start na ongeveer 1 min Storing hybride systeem.
Als je stil gaat staan start auto gelijk weer opnieuw op en rijd die op de Diesel motor. (Storing is dan weg uit het display)
Auto al paar keer bij de dealer geweest voor update maar heeft niets geholpen.
Met uitlezen code : P0A10. Dc/dc omvormeringang spanning
Fout motor: P300311. P300111. P300211
POCE200 batterij coolant controle
Auto is ook al 2x uitgevallen dat de gewone dynamo niet bijlaadt. Gemeten met Fluke en laad dan ook niet
Na paarminuten kan je hem weer starten en werkt alles weer en geen meldingen.
Wie kan mij helpen
Storing hybride V60 2013
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 23.01.2022 - 12:27
Accu is al vervangen in oktober 2021 bij Vorige eigenaar,
In december 2021 heeft de Volvo garage het systeem ook door gemeten was laatste keer weer niets te vinden omdat storing niet altijd is.
Weer update geprogrammeerd.
Maar kan anders wel opnieuw de accu Vervangen.
Dan is dat zeker uitgesloten
In december 2021 heeft de Volvo garage het systeem ook door gemeten was laatste keer weer niets te vinden omdat storing niet altijd is.
Weer update geprogrammeerd.
Maar kan anders wel opnieuw de accu Vervangen.
Dan is dat zeker uitgesloten
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 23.01.2022 - 12:27
Vandaag Volvo opnieuw bij de dealer gebracht.
Hebben systeem weer getest,
Ze weten eigenlijk zeker dat de Dynamo (LSG) stuk is!
Vind het alleen raar dat die in de hybride stand op de accu rijd en ook storing geeft! En dan draait de dynamo niet!
Heeft iemand hier ervaring mee?
Of een uitleg?
Dynamo kost 1200 ex. Zonder montage
Dus is wel de moeite
Hebben systeem weer getest,
Ze weten eigenlijk zeker dat de Dynamo (LSG) stuk is!
Vind het alleen raar dat die in de hybride stand op de accu rijd en ook storing geeft! En dan draait de dynamo niet!
Heeft iemand hier ervaring mee?
Of een uitleg?
Dynamo kost 1200 ex. Zonder montage
Dus is wel de moeite
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4659
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Je bedoelt de ISG: dat is een startmotor en dynamo in een. Het meest voorkomende probleem met de ISG is/was dat deze gaat ratelen door een slecht lager. Dat kun je tegenwoordig laten oplossen door het vervangen van het lager in plaats van de hele ISG. Ik zie alleen geen relatie tussen een ratelende ISG en een storing hybride systeem zoals jij beschrijft. Wat ik verder begrijp is dat de ISG gekalibreerd kan worden. Mogelijk zou dat een eerste stap kunnen zijn? Wat is volgens de dealer mis met de ISG en waarom denken zij dat het vervangen de oplossing is? Kun je niet gewoon eens een andere dealer om een second opinion vragen?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 23.01.2022 - 12:27
Hoi Gouwe
Ja heb ik ook gevraagd,
Hun zeggen dat er veel meer is de ISG zit dat starten en opladen!
En hun hebben data door gestuurd naar Volvo Beesd en die zeggen aan de data die opgeslagen is en hun hebben bekeken dat het de ISG is.
Heb net historie van auto opgevraagd bij Bleukens en ISG is bij 96000 in 2016 ook al vv
En nu bij 171.000 dan weer
Vind het ook raar
Grootste probleem is dat m’n vrouw er mee rijd en accu lamp heeft gebrand
En met afslag op de snelweg geen stuurbekrachtiging meer en rem bekrachtiging weg!
Dus die er al aardig klaar mee
Ja heb ik ook gevraagd,
Hun zeggen dat er veel meer is de ISG zit dat starten en opladen!
En hun hebben data door gestuurd naar Volvo Beesd en die zeggen aan de data die opgeslagen is en hun hebben bekeken dat het de ISG is.
Heb net historie van auto opgevraagd bij Bleukens en ISG is bij 96000 in 2016 ook al vv
En nu bij 171.000 dan weer
Vind het ook raar
Grootste probleem is dat m’n vrouw er mee rijd en accu lamp heeft gebrand
En met afslag op de snelweg geen stuurbekrachtiging meer en rem bekrachtiging weg!
Dus die er al aardig klaar mee
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4659
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Als het inderdaad zo is dat Volvo ook aangeeft om de ISG te vervangen dan zou ik dat zeker doen. Vergeet niet dat jou auto met deze storing "overkoopbaar" is. Ik heb trouwens niet gezegd dat de ISG geen oorzaak kan zijn. Wat ik zei is dat de ISG veel "stuk" ging vanwege een defect lager (is 5 jaar coulance op gegeven door Volvo en is 100% de reden dat hij bij jou in 2016 al is vervangen) en dat een defect lager niet de veroorzaker van jou storing kan zijn. Dat betekent niet dat er met de ISG niet iets anders aan de hand kan zijn want hij is een onderdeel van het hele elektrische hoog voltage gebeuren. Vervangen dat ding en weer gaan genieten van de D6 want het is een heerlijke auto!
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4659
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Doet vast even pijn maar ik hoop dat je er straks des te meer van kan gaan genieten!
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4659
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Dat is goed nieuws. Geniet met volle teugen van de D6.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 27.03.2023 - 19:01
Hier ook een defecte ISG. 2013 v60 Pure. Na 200.000 km is het lager defect. p.m. 2000 euro onkosten. Na vervanging levenslange garantie.
Ik heb de auto gebruikt gekocht bij de dealer, welke de v60 daarvoor ook in onderhoud had, dus ik denk dat hij al eens eerder vervangen is bij dezelfde dealer
Helaas dus geen garantie omdat de auto van eigenaar gewisseld is. Ligt dat aan mij is dat een rare redenatie?
Vond een filmpje online. Exact mijn storing.
Ik heb de auto gebruikt gekocht bij de dealer, welke de v60 daarvoor ook in onderhoud had, dus ik denk dat hij al eens eerder vervangen is bij dezelfde dealer
Helaas dus geen garantie omdat de auto van eigenaar gewisseld is. Ligt dat aan mij is dat een rare redenatie?
Vond een filmpje online. Exact mijn storing.
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4659
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Het "probleem" met de ISG is het lager. Die houdt het normaal wel 1,5 tot 2 ton vol. Destijds de mijne ook rond de 2 ton moeten vervangen (maar ik had toen nog 50% coulance). Ik geloof dus ook niet dat hij al eerder is vervangen. En ik verwacht dat Volvo inmiddels wel een beter lager gebruikt?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 27.03.2023 - 19:01
Dank voor je duidelijke antwoord. Of het lager verbeterd is durf ik te betwisten. Dit zal wel een wisselproduct zijn.
Zag wel dat er third party’s zijn die de ISG kunnen repareren. Ook wel een goede ontwikkeling.
Zag wel dat er third party’s zijn die de ISG kunnen repareren. Ook wel een goede ontwikkeling.
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 27.03.2023 - 19:01
Overigens zag ik dat er ook voor 100.000 km en preventief ISG’s vervangen werden. Dus het is en was wel een dingetje.Testastretta schreef: ↑30.07.2023 - 13:32 Dank voor je duidelijke antwoord. Of het lager verbeterd is durf ik te betwisten. Dit zal wel een wisselproduct zijn.
Zag wel dat er third party’s zijn die de ISG kunnen repareren. Ook wel een goede ontwikkeling.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4659
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Dat mag uiteraard, maar wat is je argument?Testastretta schreef: ↑30.07.2023 - 13:32 Dank voor je duidelijke antwoord. Of het lager verbeterd is durf ik te betwisten. Dit zal wel een wisselproduct zijn.
ISG's van latere Volvo's hebben dit probleem voor zover ik weet namelijk niet.
Dat klopt, dus je had wellicht geld kunnen besparen als je het huiswerk vooraf had gedaan?Testastretta schreef: ↑30.07.2023 - 13:32 Zag wel dat er third party’s zijn die de ISG kunnen repareren. Ook wel een goede ontwikkeling.
Of ISG's ook preventief zijn vervangen weet ik niet. Volvo had destijds een coulance regeling op de ISG van de V60D6: 4 jaar 100% en in jaar 5 nog 50%.
Dezelfde coulance regeling was oorspronkelijk ook op de AC compressor van toepassing.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3919
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Je kan het lager eventueel zelf laten vervangen.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 27.03.2023 - 19:01
Dat ze preventief vervangen werden blijkt uit bovenstaand bericht. Mijn ISG is nu kapot na 200.000 km of dit is de tweede als hij preventief vervangen werd bij de eerste eigenaar, wat ik dus niet weet. De auto wordt nu gewoon bij de dealer gemaakt en daar betaal ik graag iets extra voor. Als men bij een reparatie levenslange garantie belooft op de nieuwe ISG, dan is me dat wel wat waard al duid dat wat mij betreft op een wisseldeel. Een ISG productmodificatie voor een uitgefaseerd (diesel 5 cill) motorblok lijkt me niet logisch, vandaar dat ik denk dat het een wisselproduct is.Gouwe schreef: ↑30.07.2023 - 15:26Dat mag uiteraard, maar wat is je argument?Testastretta schreef: ↑30.07.2023 - 13:32 Dank voor je duidelijke antwoord. Of het lager verbeterd is durf ik te betwisten. Dit zal wel een wisselproduct zijn.
ISG's van latere Volvo's hebben dit probleem voor zover ik weet namelijk niet.
Dat klopt, dus je had wellicht geld kunnen besparen als je het huiswerk vooraf had gedaan?Testastretta schreef: ↑30.07.2023 - 13:32 Zag wel dat er third party’s zijn die de ISG kunnen repareren. Ook wel een goede ontwikkeling.
Of ISG's ook preventief zijn vervangen weet ik niet. Volvo had destijds een coulance regeling op de ISG van de V60D6: 4 jaar 100% en in jaar 5 nog 50%.
Dezelfde coulance regeling was oorspronkelijk ook op de AC compressor van toepassing.
De coulance op de compressoren was andere koek, dat had een andere oorzaak.
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 27.03.2023 - 19:01
Deze week vond ik ergens een bericht op dit forum van iemand die zelf het lager van zijn ISG vervangen heeft. Ik kan dat bericht niet meer terugvinden, helaas.
Weet iemand anders dat bericht te vinden? Ik meen me te herinneren dat de man IT'er van beroep was, maar dat levert helaas niks op in de zoekfunctie.
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4659
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
@Testastretta: ik zou me eerst eens verdiepen in een aantal zaken. Je doet m.i. allemaal aannames en ik denk daarom verkeerde conclusies trekken.
Even voor jou: op basis van 1 post hier de conclusie trekken dat het een preventieve actie is, nee dus. Ook de levenslange garantie staat helemaal los van zoals jij dat noemt een "wisseldeel".
Het geldt namelijk voor al het onderhoud (excl. slijtage delen) en is gewoon een marketing actie.
Verder trek jij de conclusie dat de ISG op een D5 anders is dan op een T6/T8 of nu de B motoren. Op basis waarvan trek jij die conclusie?
Ook de coulance op de compressoren was in het begin geen andere koek. Het probleem met de compressor begon met lekkage over het pomphuis. Op die lekkage heeft de regeling betrekking gehad.
Daarna begon de ellende als gevolg van de onjuiste vervangingsmethode en dat is inderdaad andere koek.
Even voor jou: op basis van 1 post hier de conclusie trekken dat het een preventieve actie is, nee dus. Ook de levenslange garantie staat helemaal los van zoals jij dat noemt een "wisseldeel".
Het geldt namelijk voor al het onderhoud (excl. slijtage delen) en is gewoon een marketing actie.
Verder trek jij de conclusie dat de ISG op een D5 anders is dan op een T6/T8 of nu de B motoren. Op basis waarvan trek jij die conclusie?
Ook de coulance op de compressoren was in het begin geen andere koek. Het probleem met de compressor begon met lekkage over het pomphuis. Op die lekkage heeft de regeling betrekking gehad.
Daarna begon de ellende als gevolg van de onjuiste vervangingsmethode en dat is inderdaad andere koek.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor