Levertijden Nieuwe Volvo's. Alleen ervaringen svp.

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Gesloten
Rene68
4th Gear member
Berichten: 705
Lid geworden op: 15.02.2006 - 20:49
Locatie: Hilversum

Heb ze mail gestuurd... Verwacht er niks van maar meer kan ik niet doen. Ook mijn teleurstelling geuit dat ik een auto configureer met BLIS en dat ik pas nadat ik besteld heb hoor dat dat zeer waarschijnlijk niet wordt geleverd.
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
Rene68
4th Gear member
Berichten: 705
Lid geworden op: 15.02.2006 - 20:49
Locatie: Hilversum

Mail gestuurd naar Volvo Nederland. Geen reactie. Auto zou de 29e worden afgeleverd, jullie raden het al, niet dus. Er is nu weer contact met de transport afdeling wanneer hij wel komt. Moet eerlijk bekennen dat mijn terugkeer naar Volvo niet het warme gevoel geeft waar ik op gerekend had....
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Ik moet zeggen dat ik het beschamend vind dat er geen reactie op mails komt vanuit de dealer naar de importeur of vanuit jou naar de dealer. Ik kan me voorstellen dat je daar inderdaad een wat minder warm gevoel bij krijgt. En zeker omdat men stil blijft na een harde afspraakdatum die inmiddels verlopen is.

Maar ik vind het eerlijk gezegd niet vreemd dat jij geen direct contact op kan/mag nemen met de importeur.
Ja het lijkt op een afschuifsysteem maar jij (of de Leasemij) hebt met de dealer te maken. De importeur (Volvo Nederland) is verantwoording naar de Dealer schuldig. Een particulier heeft NIETS met de importeur te maken. Alle communicatie van jou gaat en moet via de leverende Dealer. Die moet dan weer vanuit Volvo Nederland (en die weer vanuit de fabriek) op de hoogte gehouden worden.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Rene68
4th Gear member
Berichten: 705
Lid geworden op: 15.02.2006 - 20:49
Locatie: Hilversum

V480-S60 schreef: 01.12.2021 - 11:38 Ik moet zeggen dat ik het beschamend vind dat er geen reactie op mails komt vanuit de dealer naar de importeur of vanuit jou naar de dealer. Ik kan me voorstellen dat je daar inderdaad een wat minder warm gevoel bij krijgt. En zeker omdat men stil blijft na een harde afspraakdatum die inmiddels verlopen is.

Maar ik vind het eerlijk gezegd niet vreemd dat jij geen direct contact op kan/mag nemen met de importeur.
Ja het lijkt op een afschuifsysteem maar jij (of de Leasemij) hebt met de dealer te maken. De importeur (Volvo Nederland) is verantwoording naar de Dealer schuldig. Een particulier heeft NIETS met de importeur te maken. Alle communicatie van jou gaat en moet via de leverende Dealer. Die moet dan weer vanuit Volvo Nederland (en die weer vanuit de fabriek) op de hoogte gehouden worden.
Ik begrijp wat je schrijft maar... de auto die ik geconfigureerd heb op Volvocars wordt niet geleverd conform de configuratie. Van Volvocars mag ik verwachten dat de configurator klopt. Dat er geen BLIS wordt geleverd, een knopje voor rijstanden en mogelijk geen stoelmassage kunnen ze ook direct bekend maken bij het configureren. Of een onder voorbehoud van chip leveringen bijvoorbeeld. Dan kan ik afzien van een bestelling. Nu bestel ik en krijg ik het niet zonder dat iemand daarover gecommuniceerd heeft. Wellicht was ik dan voor een ander merk auto gegaan. Ik lees het hier maar dit mag nooit het communicatiekanaal zijn van Volvocars.
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Ik kan hier een heel relaas over wet- en regelgeving met betrekking tot consumentenrecht houden, dat doe ik echter niet. Maar nogmaals Volvocars NL / Volvo Nederland of welke importeur dan ook is NIET jou aanspreekpunt. Dit is en blijft de leverende DEALER. Hoe of wat je ook op welke manier geconfigureerd hebt. Dat er achter de schermen veel meer meespeelt kan dan zo wezen maar dat doet niets af aan het feit dat jij bij Volvo Nederland geen poot hebt om op te staan.
Ik snap je frustratie helemaal. Ik zou er ook gek van worden. Maar je moet toch echt bij de DEALER zijn. En nergens anders. En opnieuw ik snap je volkomen. De communicatie is in jou geval bedroevend ondermaats.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Rene68
4th Gear member
Berichten: 705
Lid geworden op: 15.02.2006 - 20:49
Locatie: Hilversum

V480-S60 schreef: 01.12.2021 - 13:16 Ik kan hier een heel relaas over wet- en regelgeving met betrekking tot consumentenrecht houden, dat doe ik echter niet. Maar nogmaals Volvocars NL / Volvo Nederland of welke importeur dan ook is NIET jou aanspreekpunt. Dit is en blijft de leverende DEALER. Hoe of wat je ook op welke manier geconfigureerd hebt. Dat er achter de schermen veel meer meespeelt kan dan zo wezen maar dat doet niets af aan het feit dat jij bij Volvo Nederland geen poot hebt om op te staan.
Ik snap je frustratie helemaal. Ik zou er ook gek van worden. Maar je moet toch echt bij de DEALER zijn. En nergens anders. En opnieuw ik snap je volkomen. De communicatie is in jou geval bedroevend ondermaats.
Ik configureer op www.volvocars.nl en niet bij de dealer. De dealer is niet aansprakelijk voor teksten e/o fouten op de website van Volvocars.

Anyway, mijn ervaringen met Volvo (zowel dealer als Volvo Nederland) zijn altijd top geweest. Na een ongeval heb ik contact gezocht met Volvo omdat ik het kapje voor de bestuurdersairbag langs mijn pols had gekregen. Daar zat een hele dikke wond en bult en de politie dacht dat mijn pols gebroken was (wat niet zo was hoor). Op dat bericht kreeg ik behoorlijk snel antwoord en ze zouden het melden op het HQ van Volvo.
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40460
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Rene68 schreef: 01.12.2021 - 12:06
V480-S60 schreef: 01.12.2021 - 11:38 Ik moet zeggen dat ik het beschamend vind dat er geen reactie op mails komt vanuit de dealer naar de importeur of vanuit jou naar de dealer. Ik kan me voorstellen dat je daar inderdaad een wat minder warm gevoel bij krijgt. En zeker omdat men stil blijft na een harde afspraakdatum die inmiddels verlopen is.

Maar ik vind het eerlijk gezegd niet vreemd dat jij geen direct contact op kan/mag nemen met de importeur.
Ja het lijkt op een afschuifsysteem maar jij (of de Leasemij) hebt met de dealer te maken. De importeur (Volvo Nederland) is verantwoording naar de Dealer schuldig. Een particulier heeft NIETS met de importeur te maken. Alle communicatie van jou gaat en moet via de leverende Dealer. Die moet dan weer vanuit Volvo Nederland (en die weer vanuit de fabriek) op de hoogte gehouden worden.
Ik begrijp wat je schrijft maar... de auto die ik geconfigureerd heb op Volvocars wordt niet geleverd conform de configuratie. Van Volvocars mag ik verwachten dat de configurator klopt. Dat er geen BLIS wordt geleverd, een knopje voor rijstanden en mogelijk geen stoelmassage kunnen ze ook direct bekend maken bij het configureren. Of een onder voorbehoud van chip leveringen bijvoorbeeld. Dan kan ik afzien van een bestelling. Nu bestel ik en krijg ik het niet zonder dat iemand daarover gecommuniceerd heeft. Wellicht was ik dan voor een ander merk auto gegaan. Ik lees het hier maar dit mag nooit het communicatiekanaal zijn van Volvocars.
Misschien even bellen ?
https://www.volvocars.com/nl/ontdek-vol ... ie/contact
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
RB1992
2nd Gear member
Berichten: 78
Lid geworden op: 02.12.2021 - 09:57

Mhm toch vervelend. 2 weken terug bij Van Roosmalen te Veldhoven na een proefrit gevraagd om de levertijd van een V60 B3, juni 2022 kreeg ik te horen. Zodoende mijn nieuwe leaseauto besteld en nu krijg ik september 2022 door. Niet helemaal in lijn met datgene wat ik eerder te horen kreeg.

Nu de wachtmodus aan en in september met een grote glimlach in de V60, B3 Inscription stappen. Pebble Grey, Moritz Leder Zwart, Lounge pakket, lichtpakket, power seats, exterieurstylingpakket, getinte achterruiten, trekhaak en tot slot 360 graden view park assist. Ik heb er zin in.
MY2023 V60 B3 Plus Dark Bright Dusk
Rene68
4th Gear member
Berichten: 705
Lid geworden op: 15.02.2006 - 20:49
Locatie: Hilversum

Heb vanmorgen de dealer gebeld. Auto zou vandaag binnen moeten komen. Monteur staat al sinds maandag ingepland voor de aflevering dus die komt ook iedere dag vragen wat de status is. Er wordt 1 auto afgeleverd dus ik vermoed dat transport even de vertraging erin heeft gegooid zodat ze meer auto's in één keer op transport konden doen.

Dus, we wachten weer af!
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
Rene68
4th Gear member
Berichten: 705
Lid geworden op: 15.02.2006 - 20:49
Locatie: Hilversum

Auto was toch niet binnengekomen. Ze worden er zelf ook gestoord van hoor. Zij kunnen de auto volgen van productie en transport naar Oosterhout, dan verdwijnt de auto van de radar. Zodra de vrachtwagen aankomt bellen ze mij direct. Kan niet anders dan afwachten dus...
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Raar, heel raar. Kunnen ze hem daar dan niet zelf weghalen?
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Rene68
4th Gear member
Berichten: 705
Lid geworden op: 15.02.2006 - 20:49
Locatie: Hilversum

V480-S60 schreef: 03.12.2021 - 09:06 Raar, heel raar. Kunnen ze hem daar dan niet zelf weghalen?
Het vermoeden is dat er maar één auto hun kant op komt en dat ze het dus ophouden totdat er meer zijn. Maar dat is een gok van dealer en mij hoor.
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Maar echt dat kan niet. Dit is gewoon belachelijk. Een transporteur die de boel traineert. Dat kan niet.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Rene68
4th Gear member
Berichten: 705
Lid geworden op: 15.02.2006 - 20:49
Locatie: Hilversum

V480-S60 schreef: 03.12.2021 - 09:49 Maar echt dat kan niet. Dit is gewoon belachelijk. Een transporteur die de boel traineert. Dat kan niet.
Eens! Maar, we weten het niet en dat frustreert ook de dealer. Er staat al de hele week een monteur ingepland om de auto, zodra die binnen is, zo snel mogelijk klaar te hebben voor aflevering. De planning van de monteurs loopt dus ook in de soep...
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
Rene68
4th Gear member
Berichten: 705
Lid geworden op: 15.02.2006 - 20:49
Locatie: Hilversum

Nou, ik heb een update gekregen van de dealer:

Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen en open kaart spelen.
De auto heeft een schade opgelopen tijdens het transport van de fabriek naar het centrale terrein in Oosterhout.

Wat de schade is weet hij ook niet. Is het een deukje of ligt ie in puin? Een nieuwe auto die al schade heeft gehad is ook niet echt een prettig vooruitzicht natuurlijk.
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Oops, sterkte. Dat is minder of eigenlijk zwaar Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27008
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Dat is wel heel vervelend nieuws. Hoe nu verder hangt erg af van de soort schade vrees ik.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
RvK
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 18.10.2021 - 13:09

Hoi allemaal,

ik ben nieuw op dit forum en wil graag mijn ervaring delen v.w.b. de levering van mijn nieuwe Volvo.
Mijn huidige auto is een Volvo V40 Polar+ 2019 via Volvo Private Lease.
De nieuwe auto zal ook via Private Lease verlopen en het gaat om de volgende specs:

Merk/Model/Type : Volvo XC40 T2 automaat Momentum
Kleur exterieur : Ice White solid (614)
Kleur interieur : Textiel City Canvas Charcoal
Opties:
Climate
Navigation tech

De auto is op 24-08-2021 besteld, en de leverdatum zou rond week 47 zijn.
Al snel daarna kreeg ik vanuit de dealer de update dat de levering doorgeschoten was naar december, en dus pas in januari geleverd kon gaan worden.
De huidige stand van zaken: afgelopen vrijdag 03-12 weer een update van de dealer: de levering gaat pas in de 1e week van februari plaats vinden.
Super jammer, maar ik volg al langer het nieuws uit de auto wereld en het verbaasd mij niets. Ik ga er vanuit dat het wellicht nog langer kan gaan duren (hoop het niet), maar dan kan het alleen maar mee vallen.

Groetjes
Roy.
Rene68
4th Gear member
Berichten: 705
Lid geworden op: 15.02.2006 - 20:49
Locatie: Hilversum

lint schreef: 03.12.2021 - 14:43 Dat is wel heel vervelend nieuws. Hoe nu verder hangt erg af van de soort schade vrees ik.
Dat is het zeker. Zodra de dealer weet wat de schade is dan kunnen we ook vooruit denken. Hij heeft wel aangegeven dat wanneer het lang gaat duren ik van hun een tijdelijke auto krijg.
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
JVC_drive
2nd Gear member
Berichten: 53
Lid geworden op: 19.07.2021 - 19:02

melding gekregen dat onze XC90 midden januari in de garage zal toekomen.
Mooi op schema, misschien zelfs nog een weekje eerder.
Het mag rap 2022 zijn!!
Volvo XC90 T8 inscription onyx black My2022 Long Range
Gesloten

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”