raammechaniek

De Nederlandse coupé, een toekomstig klassieker
dikky
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 11.01.2009 - 14:08
Locatie: Doetinchem

Yep de rubbers zijn binnen kosten 30 euro!
"vraagje: als ik op de laatste foto tussen je stuur door kijk zie ik dan een stopkontact?? "
Ja daar zit een 220 volt unit.
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Yep de rubbers zijn binnen kosten 30 euro!
Da's mooi, ik dacht dat de originele rubbers niet meer verkrijgbaar waren. prijs valt ook mee, maar even een nwe voor de bestuurders kant bestellen dan. Heb je misschien het bestel# voor me?
@dikky, haal al die bladtroep onder de voorruit weg, krijg je lekkage van op je CEM. Er zitten in de bak onder de voorruit in de hoeken afwater gaten, als die verstopt raken loopt er regenwater op je CEM, en dat wil je niet hebben!
dikky
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 11.01.2009 - 14:08
Locatie: Doetinchem

"haal al die bladtroep onder de voorruit weg, krijg je lekkage van op je CEM"
Net verwijdert evne met een doek droog gemaakt overal zat die troep zelfs achter de koplampen.. :-x
Ben net even naar de garage geweest om alles even op te vragen.
Nou de bovenste duerafdichtingsrubber NR 3451793 kost 43,08 euro incl BTW.
Dus de BTW komt er nog bij.
Nou heb ik niet meer zo`n mooie garage THUIS wat ik vroeger had dus ik moet alles buiten doen,dat zal nog wel even tegen vallen met dit weer.
Dus ik laat dat mooi in de garage inorde maken(als ik de teller erweer ingebouwd heb)
Het klokhuis heb ik nog niet terug dus het is nog afwachten.
Ik hoop dat het van de week een beetje droog blijft dan kan ik haar weer eens lekker wassen.(dat is nodig)
Zo je bent weer op de hoogte! :BIG:
dikky
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 11.01.2009 - 14:08
Locatie: Doetinchem

Nou DAT viel tegen de teller en de hele UNIT lag het dus helemaal niet aan ...maar daar zijn we nou achter dus morgen naar de garage ....en welke stappen we nou gaan doen om het gevalletje TOCH w3el goed inorde te maken.
Ja je voeld het wel ...we gaam door tot aan de bodem.
Die teller gaat werken ZO of ZO.
Tuurlijk heb ik mijn scanner aan jully willen toch alles weten.
Stof van mijn printer ja een Die word ook oud hoor.
Maaar ja dat JIJ ook hoor met een 480..
Afbeelding dus helemaal niets mee aan de hand dus al weer een punt minder.
ik ga morgenvroeg naar de gagrage (natuurlijk willen ze het zelf aan sluiten neem ik aan) of meerdere meetingen toepassen om toch de fout in het gevalletje te vinden zal je op de hoogte houden,,, die verdomde (moet kunnen) Teller gaat werken.(Tuurlijk kost het wel geld als je niet weet waar je het moet zoeken)
Lastig blijft "Silvia" wel.
Maar Buigen dat zal ze.

Groetjes DICKKY!
Gebruikersavatar
RobsterS70R
5th Gear member
Berichten: 2204
Lid geworden op: 20.03.2007 - 20:19
Locatie: Op de Veluwe

Mooi man! :D De teller werkt dus weer!

De schade aan je portemonnee valt ook behoorlijk mee :)

Succes met het verdere herstel!
Robbie
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>
Melvin
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 14.03.2006 - 18:44
Locatie: Zutphen

Volgens mij werkt de teller nog niet in de auto. Alleen is het nu zeker dat het dashboard zelf niet defect is. Dus dat wordt de stekkerverbindingen onder de motorkap controleren en (laten) controleren of de snelheidssensor nog goed werkt.

Ik zou zelf beginnen met de stekkerverbinding van de snelheidssensor boven de versnellingsbak controleren. Deze verbinding zorgde er bij mij voor dat de snelheidsmeter vaker niet dan wel werkte.
Gebruikersavatar
Robin de Rookie
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 15.11.2021 - 16:46

Hey allen

Ik wou even inpikken op het gestarte topic, nl. raammechanisme.

Even mezelf voorstellen... Mijn naam is Robin en ik heb sinds vorig jaar een Volvo 480 Turbo, bouwjaar 1993, in de Two-Tone uitvoering. Langzamerhand de bekende kwaaltjes aan het aanpakken en nu is het raammechanisme van de passagierskant stuk >_< Het motortje werkt nog, maar toch het stuk in zijn geheel besteld (ging blijkbaar niet anders?). Ondertussen is mijn deurpaneel gedemonteerd, maar ik heb toch wat moeite met het plaatsen ervan... Hoe plaatst men het stuk precies? Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn er ergens nog foto's van te vinden?

Alvast bedankt.

Gr


Robin
Volvo 480 Turbo 1993 B18 FT

Volvo for life...and a 480 for sure!
Plaats reactie

Terug naar “De 480”