Scheur in D4 dieselmotor VOLVO, een incident?
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4114
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Met mijn vorige auto, een V70 D4, heb ik de bewuste recall met het ontluchtingsslangetje laten uitvoeren. Op de rit naar huis kreeg ik melding koelvloeistofniveau te laag. Ik heb de volgende ochtend direct de dealer gebeld, en mocht meteen langskomen (is maar 10 km) en ik mocht niet verder rijden. Ze waren als de dood voor dit probleem, er werd mij tussen de regels door verteld dat ze daar vanuit Volvo heel duidelijke instructies over hebben gekregen. Daarna nooit enig probleem gehad, maar mocht je in die omstandigheden de motor wel erg warm rijden, dan was het misschien anders gelopen.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 19.08.2021 - 13:53
Ik heb het zelfde probleem en ook de vage uitleg van de Volvo dealer gekregen.
Vorig jaar augustus ex-leasewagen gekocht XC60 D4 bouwjaar januari 2016 met 79.375 km. Kort nadien melding "koelvloeistof te laag". Reservoir was leeg na het opendraaien ontsnapte een hoop druk en vulde zich het reservoir zich terug bijna volledig. Volvo dealer; het is een terugroepactie om de slagenklemmen aan te passen.
Het probleem was maar een tijdelijke oplossing, na een 2 maanden, terug dezelfde storing. Terug naar de dealer, na een week bij de dealer was het probleem "gevonden" ; gescheurde koppakking. De dag erna telefoon van de dealer, het bleek een scheurde cilinderkop. kostprijs ongeveer 6000€. De auto was nog net in garantie. Leasemaatschappij vroeg aan Volvo of deze wilde tussenkomen in de onkosten. Volvo had opgemerkt dat de wagen éénmalig een onderhoud op 20.000km had gehad bij een Bosch servicepunt en dus geen deal in de kosten. Cilinderkop is inmiddels vervangen na 3 MAANDEN STILSTAND BIJ DE VOLVO DEALER !!!!!(te drukke vakantieperiode), met de leuke mededeling dat ik een auto kon huren voor de periode van 3 maanden voor 50€ per dag!!! Na 3 maanden auto opgehaald, de dag nadien terug dezelfde melding!!!!. Dit hebben ze nog nooit meegemaakt bij Volvo beweren zij, maar een oplossing kan of wordt niet aangeboden. Ze hebben wat koelwater bijgevuld maar de dag nadien terug hetzelfde probleem. Het probleem doet zich meestal voor bij stadsritten bij veel remmen alsof er zich nog een "luchtzak" bevindt in het koelsysteem. Ik heb inmiddels zelf een 15 liter bijgevuld. Het probleem blijkt zich nu te stabiliseren. Is de lucht nu inmiddels vervangen door het koelwater????
Vorig jaar augustus ex-leasewagen gekocht XC60 D4 bouwjaar januari 2016 met 79.375 km. Kort nadien melding "koelvloeistof te laag". Reservoir was leeg na het opendraaien ontsnapte een hoop druk en vulde zich het reservoir zich terug bijna volledig. Volvo dealer; het is een terugroepactie om de slagenklemmen aan te passen.
Het probleem was maar een tijdelijke oplossing, na een 2 maanden, terug dezelfde storing. Terug naar de dealer, na een week bij de dealer was het probleem "gevonden" ; gescheurde koppakking. De dag erna telefoon van de dealer, het bleek een scheurde cilinderkop. kostprijs ongeveer 6000€. De auto was nog net in garantie. Leasemaatschappij vroeg aan Volvo of deze wilde tussenkomen in de onkosten. Volvo had opgemerkt dat de wagen éénmalig een onderhoud op 20.000km had gehad bij een Bosch servicepunt en dus geen deal in de kosten. Cilinderkop is inmiddels vervangen na 3 MAANDEN STILSTAND BIJ DE VOLVO DEALER !!!!!(te drukke vakantieperiode), met de leuke mededeling dat ik een auto kon huren voor de periode van 3 maanden voor 50€ per dag!!! Na 3 maanden auto opgehaald, de dag nadien terug dezelfde melding!!!!. Dit hebben ze nog nooit meegemaakt bij Volvo beweren zij, maar een oplossing kan of wordt niet aangeboden. Ze hebben wat koelwater bijgevuld maar de dag nadien terug hetzelfde probleem. Het probleem doet zich meestal voor bij stadsritten bij veel remmen alsof er zich nog een "luchtzak" bevindt in het koelsysteem. Ik heb inmiddels zelf een 15 liter bijgevuld. Het probleem blijkt zich nu te stabiliseren. Is de lucht nu inmiddels vervangen door het koelwater????
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4114
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
15 liter is wel erg veel... De recall ging m.i. over het toevoegen van een ontluchtingsslangetje op het koelsysteem, om dergelijke luchtbellen te vermijden...
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 09.03.2008 - 14:22
- Locatie: Nederland
Wat een ellende allemaal, het vervelende is ook dat er geen revisie motoren beschikbaar zijn of een hele lange levertijd hebben.decram schreef: ↑19.10.2021 - 13:12 Ik heb het zelfde probleem en ook de vage uitleg van de Volvo dealer gekregen.
Vorig jaar augustus ex-leasewagen gekocht XC60 D4 bouwjaar januari 2016 met 79.375 km. Kort nadien melding "koelvloeistof te laag". Reservoir was leeg na het opendraaien ontsnapte een hoop druk en vulde zich het reservoir zich terug bijna volledig. Volvo dealer; het is een terugroepactie om de slagenklemmen aan te passen.
Het probleem was maar een tijdelijke oplossing, na een 2 maanden, terug dezelfde storing. Terug naar de dealer, na een week bij de dealer was het probleem "gevonden" ; gescheurde koppakking. De dag erna telefoon van de dealer, het bleek een scheurde cilinderkop. kostprijs ongeveer 6000€. De auto was nog net in garantie. Leasemaatschappij vroeg aan Volvo of deze wilde tussenkomen in de onkosten. Volvo had opgemerkt dat de wagen éénmalig een onderhoud op 20.000km had gehad bij een Bosch servicepunt en dus geen deal in de kosten. Cilinderkop is inmiddels vervangen na 3 MAANDEN STILSTAND BIJ DE VOLVO DEALER !!!!!(te drukke vakantieperiode), met de leuke mededeling dat ik een auto kon huren voor de periode van 3 maanden voor 50€ per dag!!! Na 3 maanden auto opgehaald, de dag nadien terug dezelfde melding!!!!. Dit hebben ze nog nooit meegemaakt bij Volvo beweren zij, maar een oplossing kan of wordt niet aangeboden. Ze hebben wat koelwater bijgevuld maar de dag nadien terug hetzelfde probleem. Het probleem doet zich meestal voor bij stadsritten bij veel remmen alsof er zich nog een "luchtzak" bevindt in het koelsysteem. Ik heb inmiddels zelf een 15 liter bijgevuld. Het probleem blijkt zich nu te stabiliseren. Is de lucht nu inmiddels vervangen door het koelwater????
Ik hoop voor jou dat het simpel op te lossen is. Wie kan je garanderen dat er niet weer een scheur in de cilinder zit.
Voor mij nooit meer een VEA diesel van Volvo. Wat een rampenmotor is dat zeg, eerst had ik veel gedoe met EGR en nu ook een scheur in de cilinder.
Ik ben een erge Volvo fan, maar of ik er weer één koop. Vind een V90 leuk maar daar zit ook zo'n 2L blok in. (ook bij de benzine uitvoeringen)
Volvo V90 T8 2018
Volvo XC70 D4 2014
Volvo V70 T5 2000
Volvo 745 1985
Volvo 850 2.0 1996
Volvo XC70 D4 2014
Volvo V70 T5 2000
Volvo 745 1985
Volvo 850 2.0 1996
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19558
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ik moet zeggen dat ik je reactie nogal overtrokken vind. Er zijn inderdaad problemen bekend met de VEA dieselmotoren. Dat valt absoluut niet te ontkennen. Echter het betreft met name de D4 versies van bepaalde jaargangen. (welke weet ik niet zo uit mijn hoofd). Met een D3 of D5 zijn er maar heel weinig problemen mee bekend.
Ja het is zeer vervelend dat het je overkomt. Zeker ook als je maar heel weinig tot geen begrip van de dealer ontvangt. Maar om nu direct alle VEA motoren (ook benzine) "onbetrouwbaar" (ja het wordt niet zo gezegd, maar die intentie heeft het wel) te noemen gaat wat te ver.
En nogmaals ik bagatelliseer niets. Ik vind de problemen die velen met, met name, de D4 overkomen zeer ernstig. En vind zeker dat Volvo hier veel verder met coulance had kunnen (moeten?) gaan.
Ja het is zeer vervelend dat het je overkomt. Zeker ook als je maar heel weinig tot geen begrip van de dealer ontvangt. Maar om nu direct alle VEA motoren (ook benzine) "onbetrouwbaar" (ja het wordt niet zo gezegd, maar die intentie heeft het wel) te noemen gaat wat te ver.
En nogmaals ik bagatelliseer niets. Ik vind de problemen die velen met, met name, de D4 overkomen zeer ernstig. En vind zeker dat Volvo hier veel verder met coulance had kunnen (moeten?) gaan.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3920
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Volgens mij zijn enkel de 2014 en 2015 exemplaren van de D4 daar gevoeliger voor dan de nieuwere versies.V480-S60 schreef: ↑19.10.2021 - 15:27 Ik moet zeggen dat ik je reactie nogal overtrokken vind. Er zijn inderdaad problemen bekend met de VEA dieselmotoren. Dat valt absoluut niet te ontkennen. Echter het betreft met name de D4 versies van bepaalde jaargangen. (welke weet ik niet zo uit mijn hoofd). Met een D3 of D5 zijn er maar heel weinig problemen mee bekend.
Ja het is zeer vervelend dat het je overkomt. Zeker ook als je maar heel weinig tot geen begrip van de dealer ontvangt. Maar om nu direct alle VEA motoren (ook benzine) "onbetrouwbaar" (ja het wordt niet zo gezegd, maar die intentie heeft het wel) te noemen gaat wat te ver.
En nogmaals ik bagatelliseer niets. Ik vind de problemen die velen met, met name, de D4 overkomen zeer ernstig. En vind zeker dat Volvo hier veel verder met coulance had kunnen (moeten?) gaan.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19906
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
En komt het misschien dat de D3 maar weinig is geleverd als vea en om over de exoot als de D5 maar te zwijgen.
De diesel voor een my14/my16 is een D4 en ja die heeft issues met olieverbruik en scheurende blokken, te idioot voor woorden dat Volvo niets doet.
Op mijn vraag aan de dealer of Volvo iets kon betekenen in de kosten van €588 voor vervangen van de klepdekselpakking bij een kmstand van 100k en 5 jaar was het antwoord, kansleaus.
Wij zien ze hier voorbij komen terwijl de auto's jonger zijn met minder kilometers...
Kortom, toegeëint op 4 jaar of max 180k km en daarna moet je gaan nadenken of je risico's wilt gaan lopen.
De diesel voor een my14/my16 is een D4 en ja die heeft issues met olieverbruik en scheurende blokken, te idioot voor woorden dat Volvo niets doet.
Op mijn vraag aan de dealer of Volvo iets kon betekenen in de kosten van €588 voor vervangen van de klepdekselpakking bij een kmstand van 100k en 5 jaar was het antwoord, kansleaus.
Wij zien ze hier voorbij komen terwijl de auto's jonger zijn met minder kilometers...
Kortom, toegeëint op 4 jaar of max 180k km en daarna moet je gaan nadenken of je risico's wilt gaan lopen.
V90 D5 AWD Inscription Polestar B&W, HUD, 360camera, standkachel trekhaak
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Hans oet Twent
- 7th Gear member
- Berichten: 9899
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Pfff ik heb 2015 D4 4 cylinder die in 2014 in elkaar is geschroefd. Ding loopt als een tierelier!
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19906
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Tja daar hebben de mensen met een kapot gelopen D4 niet zo veel aan, die zitten met een schade van tussen de 3 en de 10k
V90 D5 AWD Inscription Polestar B&W, HUD, 360camera, standkachel trekhaak
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 19.08.2021 - 13:53
Een update; De dealer belde (na de wagen opnieuw is binnengebracht op 27 oktober 2021 ) dat ze een nieuwe EGR cooler gaan installeren. Ik heb de wagen nu sinds gisteren (10 november) terug. Ongeveer een 200 kilometer gereden en alles normaal. Hopelijk is dit het einde van de problemen.
- Frits V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1220
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Hebben we het hier over de 5 cilinder??
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
- Ferrari
- 5th Gear member
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
- Locatie: Antwerpen
Nee, het gaat hier over de 4 cilinder VEA diesels.
Henry
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 6989
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Ow, ik dacht al…. Die D3 5-pitter staat juist bekend om zn (bijna) onverwoestbare en probleemloze performance.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- Frits V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1220
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Ik heb zowel de XC60 destijds als nu mijn XC70 daar specifiek op uitgezocht. Kwam mij ook al raar voor.
Wel triest voor de VEA bezitters, geen reclame voor Volvo.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
- Ferrari
- 5th Gear member
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
- Locatie: Antwerpen
Het zal wellicht een klein percentage zijn die problemen ondervindt met de VEA diesel, maar ik ben ook blij met de 5-cilinder - en klopt op een stuk hout -
Henry
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
- Frits V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1220
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Als dat zo is zou ik van Volvo coulance verwachten. Als ik het e.e.a. hier goed gevolgd heb is dat niet het geval.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 6989
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Dat ‘in mindere mate’ zal dan een heel miniem aantal zijn, ik heb er bij een 5-pitter nog nooit van gehoord. Het tegendeel geldt: ik heb daar door de jaren heen uitsluitend uiterst positieve ervaringen (ook persoonlijk) over vernomen.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208