Alleen maar een chokeklep, en problemen met de auto in D of R te zetten. Help!

En een DAFje 33 of 44 mag hier ook wel langskomen
Plaats reactie
anna_jo
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 19.07.2021 - 17:54

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum omdat ik sinds twee weken een leuke Volvo 340 1.4 GL (1986, automaat variomatic) heb. Tijdens het bekijken van de luchtfilter kwam ik erachter dat er een chokeklep misde. Is dit normaal?

Darnaast heb ik problemen de auto in D en R te zetten. Ik gebruik de pook zoals omschreven in de handleiding, maar soms pakt die de vernelling niet. Als ik dan licht gas geef, lijkt het als of die uit de versnelling gaat en hoor je een ratelend, gierend geluid.

Kan het zijn dat door de missende chokeklep de EMVK niet goed vacuum zuigt en daardoor de versnelling niet goed wordt gepakt?
Mochten er andere oorzaken zijn van dit probleem hoor ik het ook graag!

Groetjes,
Anna
kimmiingrid
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 22.05.2007 - 22:52
Locatie: hoevelaken

hallo Anna.
het klopt dat er 1 choke klep in zit,
het ratelen van de versnelling komt door een verkeerde afstelling van de pook ,waardoor hij net niet in zijn vertanding valt.
tevens moet de koppeling goed vrij komen als je de pook bediend,dit gebeurt via een druklager die de koppeling vrij zet,waardoor je zonder tanden knarsen kan schakelen.
dit gebeurt via een micro schakelaar die een vacuum klep bediend,die dan vacuum op een koppeling booster zet,die de druklager dan bediend.

een hele mond vol ,maar zo werkt het systeem.

mvg klaas
opel kadett 1970
toyota corolla 1976
volvo 340 1.4 1982
volvo 360 glt 1983
volvo 360 glt 1986
0pel kadett (sorry)
volvo 740 2.3 1988
bmw x 3 3.0 (sorry)
bmw x3 3.0 d (sorry)
volvo 164 3.0 1972
volvo xc 70.awd summum 2008
volvo xc60 awd inscription 2017
Plaats reactie

Terug naar “De 66 - 340 - 360 series”