zoektocht naar een opvolger

steven.vuylsteke
5th Gear member
Berichten: 1705
Lid geworden op: 05.02.2015 - 11:27

Beste leden,

met 2016 als het einde van een tijdperk voor de XC70 fans, had ik zelf nog graag 1 maal overgeschakeld naar één van de laatste modellen. Dit om onze toekomst als trouwe bondgenoten op de weg nog enkele jaren langer vast te leggen. Alsook om wat te genieten van die extra snufjes die er nog aan zijn toegevoegd.
Het is nog niet zeker of ik het budget er helemaal voor kan vrij maken, maar enkele wagens zijn reeds in mijn interesse lijstje toegevoegd.

wat ik verlang is :
2.4d motor D4 of D5. Deze kan altijd nog bij obbe of collega's bijgepast worden
graag de automatisch regeling achterkant ( al is deze bijna enkel in estate line uitgevoerd en niet zo populair )
kilometers max rond de 130k
standkachel met timer of afstandsbediening


eigenlijk niet zoveel speciaals dus.
leuke extra opties zouen zijn, het opendak, keyless en een leuk kleur

3modellen die me aanspreken voeg ik heir even onder toe. Wie weet kent er iemand één van deze

https://www.harriearendsen.nl/volvo-kop ... l-options/

https://www.belgiemobiel.be/tweedehands ... s[]=40&i=1

https://www.belgiemobiel.be/tweedehands ... s[]=40&i=2


graag eens jullie ideeën of misschien nog andere interessante aanbiedingen
V70 - 2001 D5 163pk verkocht met 145k aan een vriend - terug gekregen met 285K klaar voor nog een ton
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
Gebruikersavatar
Arnold
5th Gear member
Berichten: 1356
Lid geworden op: 17.06.2007 - 14:47
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Op Urk heb ik goede ervaring. Betrouwbaar bedrijf.

https://www.muddekok.nl/occasion/volvo- ... /27929929/
2023: XC60 T8-AWD-Recharge Ultimate Dark. 2020: XC60 T8 Twin Engine AWD Inscription - Polestar engineered
2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D / 2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 2.4D D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Die van Harrie Arendse is de mooiste. Mijn advies is te gaan voor een Nederlandse Polar+ die is uitgerust met de diverse Lines.

Zo te zien uitgerust met:
- Estate Line (o.a. Niveauregeling)
- Drive Support Line (o.a. ACC)
- Security Line (o.a. keyless)
- Audio Line

Wat dit allemaal precies inhoudt, kun je lezen in de pdf die ik in de bijlage heb toegevoegd.
Mooier dan dit gaat het echt niet worden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
steven.vuylsteke
5th Gear member
Berichten: 1705
Lid geworden op: 05.02.2015 - 11:27

Die van Urk staat in het kleur en interieur die ik het liefste zie. Enkel gaat mijn voorkeur uit naar de 2.4 motoren.

heb contact op genomen met harrie arendse. En ze zullen mij straks eens opbellen voor verdere informatie van de wagen.
Het is mij ook moeilijk proefrijden te doen, daar ik in Slovenie woon, maar toch graag een betrouwbare wagen uit Belgie of Nederland op de kop wil tikken.
V70 - 2001 D5 163pk verkocht met 145k aan een vriend - terug gekregen met 285K klaar voor nog een ton
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
Gebruikersavatar
wormpke
2nd Gear member
Berichten: 246
Lid geworden op: 11.02.2016 - 10:48
Locatie: Genk

Ik vind de eerste de mooiste. Ik zou normaal geen zwart kiezen maar die staat er echt lekker bij!
Met enige zekerheid kan ik al vertellen dat ik jaloers ga zijn op wat je gaat kopen. :-)
V70 2.0 D3 estate 2014 Bright silver metallic
V40 1.9D estate 2001 Atlantic blue
C70 T5 coupe 1998 Cassis metallic
960 3.0 24V sedan 1991 Tropic green
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1855
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Allen hele mooie auto’s, maar ik vind die half digitale klokkenwinkels een erg groot Renault Megane gehalte blijven houden.
Maar dat is slechts smaak en een detail.
Die op Urk is heel mooi, maar ik ben dan ook fan van lichte interieurs!

Gr. Edwin.
V70 T6 Summum
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1202
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

+1 voor die van Arendse. Ik heb zelf hetzelfde qua zwarte dashboard accenten. Vind ik erg mooi staan, chique.

Verder eens met jouw keuze om voor een van de laatst geleverde modellen te gaan. Ik heb een 2014 gevonden met slechts 67.000 km. Heeft nu 92.000 gelopen.

Vlak de 2.0 5 cilinder niet uit. Heerlijk blok, zeker als je er even mee bij Obbe bent geweest.

Succes met zoeken, gaat vast lukken.

Groet,
Frits
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
steven.vuylsteke
5th Gear member
Berichten: 1705
Lid geworden op: 05.02.2015 - 11:27

ja, die lichte interieurs en wat warmere kleuren zouden mooi staan en mij extra geliefd zijn. Maar de opties en dan vooral de aanwezigheid van de niveauregelaar voor het slepen van caravan spelen mee in de neiging naar Arendsen. Ook heeft de wagen een mooi aantal km gereden in 5 jaar tijd, dus neem ik aan niet teveel start stop ritjes.
Ze bellen mij er alvast vandaag over op wanneer de verkoper in de andere vestiging is bij de auto. Zo kan hij me wat beeldmateriaal extra doorsturen waar ik vragen over heb.
ja het 2.0 blok is zeker niet slecht. Enkel, hier rijden we heel weinig vlakke en rechte banen. Over en weer naar oma leggen we al net geen 1000 hoogte meters af met mooie percentages van +-20% , daar mag je in Belgie en Nederland al menig bruggen voor opzoeken :D
Heb ook al eens Obbe aangeschreven, maar die is momenteel met vakantie tot 24/08. Dus ik zal nog wel eens contact met hem opnemen wanneer ik beslis om hem te kopen
V70 - 2001 D5 163pk verkocht met 145k aan een vriend - terug gekregen met 285K klaar voor nog een ton
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

De eerste is erg mooi, DB200 heeft dezelfde motor met Polestar en die loopt ongeëvenaard mooi zacht.
Ik heb een paar 5 cilinders diesel gehad maar die hebben nooit zo mooi gelopen als dit blok.
Wanneer je er goed voor zorgt en niet bespaart op het onderhoud dan kun je daar heel lang, heel veel plezier van hebben.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

En hoe lijkt het, is het wat?
Ik zag net dat de wagen van Harrie Arendse geen originele NL auto is.

Ik heb nog even gezocht op het www maar het aanbod is pover en de prijzen zijn hoog. Als ik mijn XC70 opnieuw zou moeten kopen, wordt het lastig.

Deze is overprijsd maar lijkt me wel goed toe: https://www.autotrack.nl/a/volvo-xc70-d ... 5-51489156

Geen niveauregeling.

Zelf mis ik het ontbreken van niveauregeling niet, de XC70 hangt bij zware lasten vrijwel niet in de kont en blijft stabiel op de weg. Het nadeel van niveauregeling is dat vervangen prijzig is en dat de wagen minder comfortabel wordt. Bovendien, iemand bestelt niveauregeling met een bepaalde reden: sleuren, trekken en werken. Dus dat zal impact hebben op de slijtage van de automaat. Zeker als de bak tussentijds niet is geflushed.

Ik zou dus geen niveauregeling willen tenzij de wagen geen trekhaak heeft.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1202
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Nog mooier is een te vinden die geen trekhaak heeft. Die mazzel had ik. Zit er nu wel onder, uiteraard. 8)
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
steven.vuylsteke
5th Gear member
Berichten: 1705
Lid geworden op: 05.02.2015 - 11:27

De wagen was zaterdag weg voor een proefrit. Dus zou hij me vandaag contacteren voor verdere informatie
Ik hoor dus hopelijk straks wat meer over de voorgeschiedenis en waarvoor de wagen gediend heeft.
ik heb nog steeds tijd en er zullen nog modellen verschijnen, is het deze niet. dan is het wel een volgende :)

de logica rond het al dan niet hebben van niveau regeling kan ik ook best begrijpen. Vandaar ik ook wel navraag of ze er weet van hebben of hij als sleper gebruikt geweest is.
V70 - 2001 D5 163pk verkocht met 145k aan een vriend - terug gekregen met 285K klaar voor nog een ton
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
steven.vuylsteke
5th Gear member
Berichten: 1705
Lid geworden op: 05.02.2015 - 11:27

nog wat zoeken en ook dit ziet er best een mooie uit
https://www.autoscout24.nl/aanbod/volvo ... 1469846801
V70 - 2001 D5 163pk verkocht met 145k aan een vriend - terug gekregen met 285K klaar voor nog een ton
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13718
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Arendsen Volvo zou ik voor gaan met de argumenten van DB 200. Daarnaast heeft Arendsen een goede reputatie hoog te houden.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13718
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

steven.vuylsteke schreef: 16.08.2021 - 12:43 nog wat zoeken en ook dit ziet er best een mooie uit
https://www.autoscout24.nl/aanbod/volvo ... 1469846801
Waar staat de NAP check bij deze auto?
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3042
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

Die van Arendse heeft AWD, die uit Urk FWD; alls je AWD wilt wordt de keuze kleiner.
In 2016 was het de 4 cil 2.0 D4 in combinatie met FWD en de GT8, of de 5 cil 2.4 D4 met AWD en GT6, dus best wel verschillen.

Polar+ was super compleet, dus zeker aan te raden.

Die van Arendse is als ik het goed heb import.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Cory
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 16.02.2006 - 00:25
Locatie: K'waard

Mijn V70 T-5 '97 is bijna aan vervanging toe. Het is een vrij uitgemaakte zaak dat er weer een Volvo komt. Deze keer XC70, of XC60 6-cylinder. Wat in deze draad en elders tot nu toe langkwam is nogal een beetje boven wat ik uit wil geven. Maar bloed kruipt waar 't niet gaan kan, dus... ik waag het er maar op hier eens te informeren of deze hier bekend is?
"Loaded" Ex-Amerikaan, volgens opgave door "de dealer" onderhouden - alsof dat altijd een garantie is. Dat beeld is nogal wisselend, als ik hier zo de verhalen lees. Optiek is leuk maar voor mij niet doorslaggevend - je zou m'n Roffel 'ns moeten zien, dat spijt me zelf achteraf ook wel maar 17 jaar in bezit en wat domme keuzes, pech en ook gemakzucht toont duidelijk.
Enniewee, voor die paar duizend km (recente APK: wel 2730!) die ik in een jaar maak lijkt me deze (of iets dergelijks) voor de komende 15+ jaar wel wat. Alvast dank voor jullie hulp en inzicht.

(Er moet dan nog wel een knots onder, ik wil 'n beetje behoorlijk kunnen trekken als 't zo 'ns uitkomt. Ik heb ook wel 'ns gedacht aan een oude Mercedes GL voor ruimte en trekkracht, maar dan wordt iig. de wegenbelasting wel een erg grote kostenpost...)
©orné - kracht zit 'm in het vermogen de tong en de rechterhand/-voet te nuanceren
'97 ('04, D) V70 T-5 Exclusive AUT bordeauxrood
'14 ('21, EE) XC70 T6 AWD Polestar Summum (B6304T4 TF-80SCAWD) Seashell metallic (484) "loaded" is een understatement
... en 'n drie- en paar tweewielers
steven.vuylsteke
5th Gear member
Berichten: 1705
Lid geworden op: 05.02.2015 - 11:27

Gisteren opgebeld door Arendsen, maar toen zat ik net in de bergen met slecht ontvangst en klaar om te gaan vliegen met enkele klanten. Hij liet me weten dat de wagen terug in de vestiging was en dat ik hem kon bellen wanneer het past. Dat doe ik dan later vandaag.
Met het gegeven van de dure herstelling/vervanging van niveauregeling, wat ooit wel eens zal moeten gebeuren als ik deze xc tot het einde zal rijden, zal het gebruik misschien niet opwegen tegen die extra kost. Dat onze caravanreizen comfortabel mogen zijn, dat is super. Maar het grootste deel van het gebruik blijft inderdaad wel zonder aanhanger.
ik ga dus nog eens een belletje geven naar autobedrijf Brouwer, waar er nog geen fotos van zijn toegevoegd. Prijs iets hoger, maar soms mag kleur en smaak toch iets extra kosten als ik reken dat ik er wel 10+ jaar mee op de baan wil. ( tenzij ze ons diesels buiten pesten :( )

wanneer ik het zo dagelijks met mezelf overleg zijn de beste opties op de auto toch het opendak ( al was het maar om de hitte uit de auto te krijgen op de parking ) geventileerde zetels ( polar + ) standkachel voor de winter ( al dan niet met voc ) en voor mij hoeven die velgen ook niet te groot te zijn, maakt de banden alleen maar duurder en er liggen hier best wel wat stenen op de weg na een storm, dat heb ik al gemerkt dat mijn 16R banden daar best wel goed tegenkunnen.
V70 - 2001 D5 163pk verkocht met 145k aan een vriend - terug gekregen met 285K klaar voor nog een ton
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4083
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

steven.vuylsteke schreef: 17.08.2021 - 09:17 wanneer ik het zo dagelijks met mezelf overleg zijn de beste opties op de auto toch het opendak ( al was het maar om de hitte uit de auto te krijgen op de parking ) geventileerde zetels ( polar + ) standkachel voor de winter ( al dan niet met voc ) en voor mij hoeven die velgen ook niet te groot te zijn, maakt de banden alleen maar duurder en er liggen hier best wel wat stenen op de weg na een storm, dat heb ik al gemerkt dat mijn 16R banden daar best wel goed tegenkunnen.
Ik ben ook een hevige fan van geventileerde zetels, maar die kom je niet zo gauw tegen 2de hands, dat beperkt je keuze enorm. Als je in Slovenië woont, is Zuid-Oostenrijk dan geen optie om een Volvo vandaan te halen ? Lijkt me iets makkelijker qua verplaatsing...
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13718
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Cory een mooie wagen zo te zien. De prijzen in Nederland van diesels staan onder druk dus daar zit ruimte.....De verkopende garage ken ik niet maar ik zou gewoon rond googelen en eventueel vragen of je in een Volvo garage een keuring ag doen...
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”