Lex Kerssemakers: ‘Volvo-dealer blijft ook in elektrisch tijdperk van cruciaal belang’

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40455
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Dat Volvo zijn elektrische auto’s online gaat verkopen wil niet zeggen dat er geen rol is voor de dealers. Dat stelt Lex Kerssemakers, Volvo’s ‘Global Head of Commercial Operations’. Eerder werd bekend dat Volvo vanaf 2030 alleen nog maar elektrische auto’s bouwt die strikt online worden aangeboden. Voor onrust bij de dealers hoeft dit niet te zorgen, zo stelt hij het retailnetwerk gerust.

Volvo introduceerde in maart de C40 Recharge, na de XC40 Recharge het tweede vol-elektrische model van het Zweedse merk. Vanaf 2030 gebruikt Volvo helemaal geen verbrandingsmotoren meer, zelfs van de hybride modellen neemt men afscheid. Voor de elektrische modellen geldt een ander retailmodel: ze worden alleen nog maar online verkocht en ook nog eens voor vaste prijzen. Dat geldt althans voor een deel van de auto’s. Er komt een vast aanbod van vooraf geconfigureerde auto’s die klanten vanuit huis kunnen aanschaffen. Daarnaast blijft het mogelijk om zelf je auto te configureren.

Experience
De Volvo-dealer blijft dan ook een belangrijke rol houden in het contact met de klant stelt Lex Kerssemakers. “Het feit dat we online gaan wil zeker niet zeggen, en ik kan dat niet genoeg benadrukken, dat er geen rol is voor de dealers. Als we in 2025 vijftig procent online aanbieden wil dat niet zeggen dat iedereen ook online gaat bestellen. Een deel van onze kopers wil nog altijd naar de dealer komen om zich te laten voorlichten en de auto te bekijken. Samen met de dealer plaatsen ze dan de order online.” Wat Kerssemakers wil zeggen, voegt hij eraan toe, is dat op het moment dat klanten het retailnetwerk binnenkomen ze dezelfde merkervaring moeten krijgen. Dat kan bij de dealer zijn, maar dus ook via de Volvo-webshop of via social media. “Waar de klant ook binnenkomt, we moeten ervoor zorgen dat de hele experience hetzelfde is. Anders moet de klant zich telkens opnieuw aanmelden, dat is een ongelooflijk belangrijk element dat nog wel eens over het hoofd wordt gezien. De dealer is en blijft in de hele klantbeleving een ongelooflijk belangrijke schakel.”

Lynk & Co
Nu maakt Volvo al sinds 2010 deel uit van het Chinese Geely. Hieronder valt naast Polestar ook Lynk & Co. Dat merk biedt één uitvoering van de 01 en je hebt de keuze uit twee kleuren. Bestellen doe je online, het liefst via een leaseconstructie die Lynk & Co een abonnement noemt. Volvo gaat alle elektrische auto’s ook online verkopen, eveneens met een beperkt aantal keuzemogelijkheden en zelfs deels tegen vaste prijzen. Dat de online verkoopprocessen op elkaar gaan lijken is haast onvermijdelijk blijkt uit de woorden van Kerssemakers. “Het online proces moet zo eenvoudig mogelijk zijn. Online kopers willen dat ook. Een auto configureren vanaf je smartphone of laptop kan bij ons wel, maar je verzeilt in een oerwoud van keuzemogelijkheden. Wij maken het de klant makkelijk door een bepaald aantal vooraf geconfigureerde auto’s voor ‘instant delivery’ aan te bieden. Wil je iets anders dan is dat mogelijk, het is alleen complexer en het duurt langer voordat je de auto hebt. Onze ervaring is overigens dat de meeste mensen kiezen voor eenvoud, 70 procent van de klanten die gebruikmaken van Care by Volvo (het auto-abonnement van Volvo, red.) gaan voor het standaard aanbod.”

Lex Kerssemakers: “Ik vind het jammer dat de Nederlandse politiek niet de kans pakt om van Nederland het meest innovatieve ‘electrified’ land te maken.”

Blockchain
Over de switch naar elektrisch gesproken: hoe kijkt Kerssemakers aan tegen de enorme vraag naar batterijen die dit gaat opleveren, en de druk op het milieu? Recent nog verklaarde Fredrika Klarén, Head of Sustainability bij Polestar, tegenover AM dat zij pleit voor meer openheid over de impact van elektrische auto’s op het milieu. “We gebruiken blockchaintechnologie om de activiteiten te monitoren van elke partij in de keten, van grondstofwinning tot eindproduct. Iedereen moet werken op een verantwoorde manier, met zo min mogelijk impact op het milieu. Dat systeem is zo waterdicht als het maar kan.” Natuurlijk, als de stroom waarmee elektrische Volvo’s worden opgeladen is opgewekt in kolencentrales dan doet dat een deel van het milieuvoordeel teniet vindt ook Kerssemakers. “Dat is een uitdaging waar we als samenleving mee aan de slag moeten, het weerhoudt ons er niet van om de transitie in te zetten.”

Nederlandse politiek
Waar Volvo als fabrikant wellicht wel invloed op kan uitoefenen is de laadinfrastructuur. Toch blijkt dit een lastige uitdaging. “Die markt is zeer gefragmenteerd. Ik vind het jammer dat de Nederlandse politiek niet de kans pakt om, net zoals bijvoorbeeld in Noorwegen gebeurt, van Nederland het meest innovatieve ‘electrified’ land te maken. We hebben een klein land met een fantastische infrastructuur en de middelen om het waar te maken. Helaas gebeurt het niet.” Toch loopt Nederland internationaal gezien, ondanks het gebrek aan daadkracht, voorop als het gaat om een goede laadinfrastructuur. De rest van Europa en ook de VS, waar het merk jaarlijks zo’n 100.000 auto’s verkoopt, blijven nog meer achter tot spijt van Kerssemakers. Desondanks denkt Volvo ook in de VS zijn elektrische auto’s al snel aan de man te kunnen brengen, zeker in bepaalde deelgebieden. “De infrastructuur gaat bepalen hoe snel elektrificatie uitgerold gaat worden. Vooral aan de oost- en westkust gaat het voorspoedig. Daar komt bij dat de nieuwe Amerikaanse regering onder leiding van Joe Biden vol inzet op elektrificatie. Iedere autofabrikant in Amerika praat nu over de laadinfrastructuur.” Toch blijven autofabrikanten deels overgeleverd aan de politieke waan van de dag. Bij elke verkiezing waait er weer een nieuwe wind, niet alleen in de VS maar ook in Europa. Volvo kiest daarom sowieso de weg vooruit. “We moeten keuzes maken en willen dat ook. Elektrisch rijden is het snelst groeiende deel van de premium markt, daar springen we op in. Zeker, het is niet zonder risico. Maar de risico’s zijn veel groter als je stil blijft staan.”

Vijfcilinders
Zoals gezegd moet ook de hybride-aandrijflijn het veld ruimen, allereerst de plug-in hybride. De traditionele hybride, dus zonder stekker, blijft nog even. “Die gebruiken we als uitfasering voor de verbrandingsmotor.” Maar onder de streep is er dus geen ruimte voor dit type auto, ook niet op de lange termijn. “Het is een compromis, je leeft in twee verschillende werelden. Elektrische auto’s zijn gewoon veel efficiënter en als je je daar niet op focust mis je de boot,” denkt Kerssemakers. Puur bedrijfseconomisch gezien kan dat misschien wel zo zijn, wat vindt hij persoonlijk eigenlijk van die omslag? Volvo is toch dat merk dat in de jaren negentig met de 850 en smeuïge vijfcilinders zijn stoffige imago afschudde, zeker toen het merk ging deelnemen aan de BTCC, de British Touring Car Championships, waar ‘onze’ Jan Lammers hoge ogen gooide in de 850 Estate. Posters van Lammers door de bocht en de 850 met twee bandjes in de lucht sierden menig puberkamer. Dat moet toch ergens pijn doen als je een petrolhead bent? Kerssemakers schiet in de lach. “Toevallig dacht ik daar laatst nog aan. Ik rij nu de Polestar 2 en binnenkort stap ik over op de elektrische Volvo XC40. Eerlijk gezegd, en dat zeg ik als autoliefhebber, gaat er niets boven het rijden met een elektrische auto. Het koppel is ongelooflijk hoog. Het rijdt echt fijn, superstil. Ik ben helemaal om.”

1,2 miljoen
Wat zijn tot slot de ambities bij Volvo voor de komende tijd qua verkoopaantallen? “We willen doorgroeien naar 800.000 auto’s per jaar, daar komen we ook steeds dichter bij in de buurt. Als corona er niet was geweest hadden we het al gehaald. Op de langere termijn moet 1,2 miljoen auto’s haalbaar zijn.” Ook in Nederland moet Volvo nog kunnen groeien denkt Kerssemakers. “De consument is aan het veranderen, die kiest steeds vaker bewust voor een elektrische auto. En als je kijkt naar Care by Volvo dan heeft 90 procent van de klanten nooit eerder Volvo gereden. Die komen dus bij andere merken vandaan.”

Bron: AM
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

De gedachtegang van Kerssemakers, wat de groei van Volvo betreft, kan ik wel volgen, maar ik zie niet in, dat ons kleine landje bij elke Innovatie, overal perse voorop moet lopen. ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19422
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Ik zie juist wel graag dat we innovatief blijven en voorop blijven lopen. Ik erger mij echt aan de huidige 'laat maar lopen' mentaliteit. We waren heel goed bezig. Maar lopen nu (nog net niet hopeloos) mijlen ver achter.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

V480-S60 schreef: 08.04.2021 - 22:10 Ik zie juist wel graag dat we innovatief blijven en voorop blijven lopen. Ik erger mij echt aan de huidige 'laat maar lopen' mentaliteit. We waren heel goed bezig. Maar lopen nu (nog net niet hopeloos) mijlen ver achter.
Okee dan. ik hoor misschien bij de categorie: "Laat maar ff gaan." Maar dat zal wel met m,n leeftijd te maken hebben.... ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

V480-S60 schreef: 08.04.2021 - 22:10 Ik erger mij echt aan de huidige 'laat maar lopen' mentaliteit. We waren heel goed bezig. Maar lopen nu (nog net niet hopeloos) mijlen ver achter.
Dus jij bent er óok voor, dat Nederland van het aardgas af moet? En dat overal windmolens, zonnepanelen, en warmtepompen geplaats gaan worden? Misschien ben je zelfs voor kernenergie, waar juist landen als Duitsland en Japan er van af willen? Voor al die vernieuwingen, daar ben ik veel te conservatief voor. Bovendien als je altijd voorop loopt, vang je altijd de meeste wind, en krijg je bovendien altijd de eerste klappen.... ;) Laat de grotere, en rijkere landen als Duitsland en Frankrijk maar het voortouw nemen.( imho) Ons kleine niets betekende landje, hoeft niet altijd en in alles "haantje de voorste" te zijn.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Het ligt er natuurlijk aan wie je werkgever is of dat je misschien uit het arbeidsproces bent.
Daarnaast is het natuurlijk, om OT te gaan, wel zaak dat je als producent de onrust bij je afzetkanalen weghaalt, wat als die zouden zeggen ik zie geen verdienmodel meer in deze manier van afzet en leggen zich toe op andere gebieden.
Je zou best wel eens een mega probleem kunnen hebben omdat het internet geen auto's kan maken.
En ik mis in het verhaal bij welk deel de schoorsteen gaat roken bij de dealer, die ook gewoon ondernemer is, iemand die mij dat kan vertellen?
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19422
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Het maakt totaal geen fluit uit waar ik werk of juist niet (meer) werk. Ook weer een foutieve aanname. Innovatie is belangrijk op ieder niveau. Ook in de gehoorbusiness van @Diesel01 bijvoorbeeld. Daar is Nederland "rijk" genoeg voor. Maar ja wij zijn natuurlijk Nederlanders en willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. We zijn een labbekakkerig volkje geworden. Wees blij dat we iemand hebben die vooruit durft te kijken.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
TonH53
6th Gear member
Berichten: 3114
Lid geworden op: 20.02.2018 - 09:14

Veel bedrijfsmodellen zijn tegenwoordig gebaseerd op abonnementen; van huishoudapparatuur met een huurprijs van minder dan 10 euro per maand, maar ook software, systeembeheer, tot waterzuiveringsinstallaties van tienduizenden euro's per maand (ik noem alleen zaken die ik ken). Nu dus ook Volvo's. Ik vind het alleen jammer dat de dealers worden uitgeschakeld; voor mij heeft die een toegevoegde waarde.
Ik ben blij met mijn dealer (Mobility Centre de Jong in Barendrecht). Ook vind ik het leuk om al die opties eerst zelf uit te pluizen; vroeger in de boekjes en tegenwoordig via de Car Configurator, om vervolgens bij de dealer met de verkoper de auto definitief samen te stellen. Ik heb net een P8 aangeschaft, waarbij ik gelukkig zelf nog alle opties kon bekijken in die Car Configurator. Sinds ze daar overgeschakeld zijn op CbV kan dat niet meer; kan ik zelfs de auto niet meer kopen, alleen maar "huren".
Soms lijkt het mij alsof ze de concurrentie willen aangaan met de leasemaatschappijen. Ook daar kom je vaak een "standaardauto" tegen met wat standaard opties.
1989 440 XV-87-GX
1992 440 FX-TJ-03
2000 S40 15-GB-LL
2005 S60 69-PX-NH
2013 V40 Cross Country 87-ZXR-5
2018 XC40 T4 Inscription SR-297-G
2019 V40 T3 R-Design Geartronic Polar+ Sport + Parkeerverwarming
2021 XC40 P8 met (bijna) alle opties
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5095
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Het voorop durven lopen en innoveren heeft Nederland veel gebracht, Philips beeldbuizen, CD, gloeilamp; ASML; KLM eerste airline van de wereld; Fokker; VOC; zaken die we nu zien van Boskalis, Smit, Mamoet etc. allemaal ontwikkelingen die substantieel hebben bijgedragen aan onze welvaart ik ben een voorstander van voorop lopen ook in electrificatie ik heb wel moeite met het roomser willen zijn dan de poos waardoor we problemen creeren als een stikstof crisis of sentimenten rond aardgas.

Volvo doet de laatste tijd dingen die ik niet leuk vind, geen 5 cilinders, max. 180, geen diesel, enorme nadruk op SUV's en minder op toffe estates maar vooralsnog doen ze het erg goed en zie je anderen volgen hoeveel 6 cilinders BMW Merc Audi worden er nog verkocht (een 530 is tegenwoordig echt een 4 cil :)), Hoeveel dikke diesels ? en nu gaat men zelfs de M, AMG S versies pluginnen, hmm was dat niet iets wat Volvo 10 jaar geleden aankondigde, we brengen de zuinigere 4 cilinders naar V8 territory. Ik denk dat men met elektrificatie en het vormgeven van het verkoop en aftersales kanaal ook maar zo historisch gelijk zou kunnen krijgen.
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Jij voelt je schijnbaar aangesproken op iets wat helemaal niet op jou van toepassing is, blijkbaar jeukt het wel.
En idd wij liggen vanaf 2012, omdat je schijnbaar toch graag offtopic gaat, als hoorbranche onder een vergrootglas.
Ketenbedrijven die omwille van contracten met verzekeraar uitsluitend bezig zijn met kwantiteit(dozen schuiven) en niet met kwaliteit(een zo optimaal mogelijk horende klant zonder inbreng van verzekeraar).
Vechten elkaar de tent uit om de klant, Brillenboer uit engeland met headquaters op Guernsey en dito belastingconstructie die eoa piano tingelaar op zwart zaad laat vertellen dat we vooral bij hunnie moeten kopen.
Waarna een andere keten naar de rechter stapt omdat het "niet het eerlijke verhaal is"
Wij doen hier alles zonder contracten met machtiging tot vergoeding omdat cliënten geen pak suiker kopen, alle apparaten gaan de deur uit met 5 jaar garantie en nazorg, is het stuk(buiten onoordeelkundig gebruik) dan repareren wij dat kosteloos voor de duur van 5 jaar.
En ja er zijn in onze branche ook internet aanbieders, die 500 goedkoper kunnen maar is het stuk of moet er bijgesteld worden dan heb je een uitdaging op donderdag voor het weekend, voor elke klant een manier.
Maar besluiten fabrikanten ineens dat het product per internet verkocht word en dat wij hier met de klant moeten gaan zitten om het voor hun te gaan bestellen via internet waarna ze een verbintenis aan gaan met de leverancier, dan houdt het vrij snel op.
Dus vandaar mijn vraag waar rookt de kachel voor het dealerbedrijf?
De boardroom heeft geen contact met de uiteindelijke klant, die hebben contact met B2B en die 2e b heeft contact met de consument.
In mijn handel is het heel erg van belang om juist persoonlijk contact te hebben, weten wie er binnen loopt en wat de specifieke problematiek is, zoveel meer dan een stuk blik wat je van a naar b brengt.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19422
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Weer verkeerd begrip, begrijpend lezen blijkt moeilijk te zijn.

Het laatste gedeelte van het stuk van Lex Kerssemakers gaat over innovatief bezig zijn. Daar heb ik het de hele tijd over. En ik noem bijvoorbeeld jullie branche (gehoor etc) qua ontwikkeling. De apparaatjes worden steeds kleiner en beter. Wees daar eens trots op. Val niet steeds in de verdediging of zeg het is goed zo. We innoveren. Perfect toch. Laat ons daarin voorop (blijven) gaan. Ik heb het niet over dat de branche onder een vergrootglas ligt of zo of dat je in een concurrentiestrijd zit. Hou op.
En dan maakt het niet uit wat je wel of niet (meer) doet.
En om dan het hele verhaal van Lex Kerssemakers er bij te halen. Met alle ontwikkelingen blijven de dealers ook belangrijk voor Volvo. Alleen op een andere wijze dan ze gewend zijn. En ja dat vraagt om een andere benadering van het huidige dealercorps. En daar zullen mogelijk ook koppen gaan vallen.

En ik heb het al vaker gezegd: Niet alle verandering is per definitie direct leuk. Dat is een feit. Maar als je het laat lopen ga je achteruit. En aan die mentaliteit moet wat veranderd worden.

Wees eens trots. Wij zijn Nederlanders. En wij "kunnen de wereld aan".
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19422
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

NielsPHEV schreef: 09.04.2021 - 11:09 Het voorop durven lopen en innoveren heeft Nederland veel gebracht, Philips beeldbuizen, CD, gloeilamp; ASML; KLM eerste airline van de wereld; Fokker; VOC; zaken die we nu zien van Boskalis, Smit, Mamoet etc. allemaal ontwikkelingen die substantieel hebben bijgedragen aan onze welvaart ik ben een voorstander van voorop lopen ook in electrificatie ik heb wel moeite met het roomser willen zijn dan de poos waardoor we problemen creeren als een stikstof crisis of sentimenten rond aardgas.

Volvo doet de laatste tijd dingen die ik niet leuk vind, geen 5 cilinders, max. 180, geen diesel, enorme nadruk op SUV's en minder op toffe estates maar vooralsnog doen ze het erg goed en zie je anderen volgen hoeveel 6 cilinders BMW Merc Audi worden er nog verkocht (een 530 is tegenwoordig echt een 4 cil :)), Hoeveel dikke diesels ? en nu gaat men zelfs de M, AMG S versies pluginnen, hmm was dat niet iets wat Volvo 10 jaar geleden aankondigde, we brengen de zuinigere 4 cilinders naar V8 territory. Ik denk dat men met elektrificatie en het vormgeven van het verkoop en aftersales kanaal ook maar zo historisch gelijk zou kunnen krijgen.
Kijk dat zeg ik ook steeds.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ik zeg dat Volvo uit het oog verliest, omwille van innovatie/het braafste jongetje, dat het draait om tevreden klanten.
Wij zeggen dat dit goed voor je is, een soort van guerrilla marketing met afbrokkelende ijsschotsen en zie eens hoe goed wij bezig zijn.
En iedereen die een andere mening is toegedaan is stom, koop een nieuwe Volvo en je mag max 180 omdat wij vinden dat je niet harder mag...
En ik moet helemaal niet veranderen omdat jij vind dat de mentaliteit moet veranderen, we leven niet in noord Korea!
En vertel mij nu eens waar de dealer in deze hoedanigheid zijn afzet en dus omzet kan halen.
Volvo heeft jarenlang zijn partners op A1 locaties zichtbaar willen hebben, uniforme uitstraling met kekke fauteuils en glanzende showrooms.
Investeringen van tonnen, zo niet miljoenen, waar kunnen zei hun omzet halen in dit verhaal?
Laatst gewijzigd door diesel01 op 09.04.2021 - 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Daarom hoop ik zeker bij alle nieuwe ontwikkelingen, dat de arbeidsplaatsen bij de dealers van Volvo (en natuurlijk ook andere merken )zoveel mogelijk behouden blijven. Dat we niet naar een "on-line" samenleving gaan. Want elke verandering, is nog geen verbetering. ;) Ik vind het bv te gek voor woorden, dat je niet eens meer een normale gedrukte folder bij de dealer kan krijgen, maar eer eentje noodgedwongen uit moet printen via internet.... :sick:
Laatst gewijzigd door Hans Eilander op 09.04.2021 - 12:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19422
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

diesel01 schreef: 09.04.2021 - 11:52 Ik zeg dat Volvo uit het oog verliest, omwille van innovatie/het braafste jongetje, dat het draait om tevreden klanten.
Wij zeggen dat dit goed voor je is, een soort van guerrilla marketing met afbrokkelende ijsschotsen en zie eens hoe goed wij bezig zijn.
En iedereen die een andere mening is toegedaan is stom, koop een nieuwe Volvo en je mag max 180 omdat wij vinden dat je niet harder mag...
En ik moet helemaal niet veranderen omdat jij vind dat de mentaliteit moet veranderen, we leven niet in noord Korea!
Je snapt het niet, je snapt het nog steeds niet.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

V480-S60 schreef: 09.04.2021 - 11:57
diesel01 schreef: 09.04.2021 - 11:52 Ik zeg dat Volvo uit het oog verliest, omwille van innovatie/het braafste jongetje, dat het draait om tevreden klanten.
Wij zeggen dat dit goed voor je is, een soort van guerrilla marketing met afbrokkelende ijsschotsen en zie eens hoe goed wij bezig zijn.
En iedereen die een andere mening is toegedaan is stom, koop een nieuwe Volvo en je mag max 180 omdat wij vinden dat je niet harder mag...
En ik moet helemaal niet veranderen omdat jij vind dat de mentaliteit moet veranderen, we leven niet in noord Korea!
Je snapt het niet, je snapt het nog steeds niet.
Tja das ook een manier.
Je hebt het in dit verhaal constant over innovatie en ik heb het dealerbedrijven die klanten om auto's heen kunnen laten lopen en vervolgens met de klant via internet de auto configureren.
Waar zit dan het verdienmodel voor de dealer en zijn medewerkers?
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5095
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

diesel01 schreef: 09.04.2021 - 12:04
V480-S60 schreef: 09.04.2021 - 11:57
diesel01 schreef: 09.04.2021 - 11:52 Ik zeg dat Volvo uit het oog verliest, omwille van innovatie/het braafste jongetje, dat het draait om tevreden klanten.
Wij zeggen dat dit goed voor je is, een soort van guerrilla marketing met afbrokkelende ijsschotsen en zie eens hoe goed wij bezig zijn.
En iedereen die een andere mening is toegedaan is stom, koop een nieuwe Volvo en je mag max 180 omdat wij vinden dat je niet harder mag...
En ik moet helemaal niet veranderen omdat jij vind dat de mentaliteit moet veranderen, we leven niet in noord Korea!
Je snapt het niet, je snapt het nog steeds niet.
Tja das ook een manier.
Je hebt het in dit verhaal constant over innovatie en ik heb het dealerbedrijven die klanten om auto's heen kunnen laten lopen en vervolgens met de klant via internet de auto configureren.
Waar zit dan het verdienmodel voor de dealer en zijn medewerkers?
De manier waarop een dealer zijn toegevoegde waarde moet leveren zal gaan veranderen. Ik voorspel minder vestigingen met nieuwe auto's in de showroom, centralisatie daarvan. Wel nog meer lokale service stations cq schade herstel bedrijven. De markt is echt al geruime tijd aan het veranderen, de import van auto's uit andere landen op basis van een CE conformiteit, de enorme prijstransparantie door internet. Ik denk overigens dat je zelf een goed voorbeeld bent van de manier waarop de markt is veranderd. De mensen die zich tegen de verandering verzetten inplaats van meebewegen lopen het risico een zelfde lot tegemoet te gaan als TV zaak, schoenen winkel en mode zaak in de binnensteden. Opkomst Coolblue, Bol etc. en de outlet centers op het industrie terrein. Persoonlijk vind ik die bewegingen lang niet altijd goed en leuk, maar het is de werkelijkheid.
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19422
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Jij verwoordt exact mijn gedachten in dezen Niels.

Waarbij ik nog wil toevoegen dat vooral de "oudere jongeren 😉" er moeite mee zullen blijven houden. De "jongere jongeren" zijn niet anders gewend.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Kijk Niels de crux, wij hebben besloten om ons niet langer te richten op de mainstream contracten waarbij er ook tussen verzekeraars enorme verschillen zitten in vergoedingen.
Wat niet wegneemt dat we nog steeds vergoedingen kunnen aanvragen en dat mensen soms verbaasd zijn wat er nog mogelijk is zonder contracten, deze discussie ligt nu daar waar hij moet liggen, tussen verzekerde en verzekeraar.
On topic, het is dus niet zo raar dat Volvo dit naar buiten brengt, de dealerbedrijven en hun mensen zien het gebeuren, dat zal in dichtbevolkte gebieden verstrekkende gevolgen hebben...
Maar de innovatie spat er van af, gaat het straks leuk doen onder het personeel.
Overigens ben ik net erg innovatie bezig geweest, heb plantaardig frituurvet, zoals GL graag ziet, gekocht voor de friet vanavond met een dikke Megaburger cheese.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5095
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Van verzekeringen en ziektekosten heb ik geen verstand en ik wil ook niet de suggestie wekken daar uitspraken over te willen doen of te hebben gedaan.
Volvo heeft de dealer organisatie eigenlijk al een beetje buitenspel gezet door de constructie met Polestar en eigenlijk ook wel een stukje met Care By Volvo (die prijzen lijken trouwens best concurrerend als je uitgaat van een nieuwe auto en de initiële forse afschrijving) Aan de andere kant denk ik dat een Volvo dealer nog blij kan zijn met een zichzelf vernieuwend merk een aantal andere merken heeft het zwaar gehad. Zelfs als het personeelsbestand wat zou moeten inkrimpen zijn er nog geen problemen werk zat voor die profielen.

Ik weet niet of GL een mening heeft over het type frituurvet ik denk wel dat ze graag zien dat je dat frituurpannetje "stookt" op groene stroom. Biomassa vinden ze ook OK Smakelijk eten vavond !
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”