Haperend optrekken bij warme motor

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
NielsLG
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 10.01.2021 - 14:34

Hallo allemaal,
Sinds kort ben ik in het bezit van een V50 2.4 benzine/lpg-g3.
Nu heb ik een raar fenomeen, als ik met een koude motor rij is er niks aan de hand en rijdt de auto heerlijk.
Maar als de auto warm wordt begint de auto helemaal te schudden als je op wil trekken en dit houdt over het hele toerengebied aan.
Dit is vooral erg na een stuk snelweg, sta je stil na de afrit en wil je weer optrekken dan lijkt het echt of de motor bijna uit elkaar valt, in de lage toeren is het het ergst, maar op hogere toeren blijf je het voelen.
Het is ook niet altijd, maar wel echt heel vaak en dus vooral na een lang stuk snelweg.
Eerst dacht ik dat het aan de lpg installatie lag omdat het alleen met warme motor gebeurt, maar ook als ik terug schakel op benzine blijft het een probleem.
Vaak is het wel zo dat de motor op vaste snelheid wat rustiger aanvoelt, maar soms voel je hem dan ook een klein beetje schokken, maar dat is dus vaker niet dan wel.
Er brandt geen lampje of zo, ook niet als de motor zo aan het stotteren is.
Misschien weet iemand zo te vertellen wat het is? Ik ben geen monteur maar wel redelijk handig dus ik hoop het zelf op te kunnen lossen.
Het is dus een V50 2.4 automaat uit 2005 op benzine en lpg.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Groet,
Niels
Gebruikersavatar
corsa_gsi
4th Gear member
Berichten: 681
Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

Dus zowel op benzine als op lpg hetzelfde probleem?

Dan zou ik je bobines en bougies is controleren.

Daarnaast toch maar uitlezen of er foutcodes in staan en dan ook het LPG systeem uitlezen.

Wat voor merk LPG zit er in?
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Zou een temperatuursensor kunnen zijn die in een bepaald temperatuurbereik een gekke waarde afgeeft aan de ECU. Iets soortgelijks gehad met een Peugeot 206; koud geen probleem, na een aantal km rijden stotteren/inhouden/stilvallen en bij normale temperatuur alles weer OK. Zoals corsa_gsi al zegt: uitlezen. Misschien staat er toch een storingscode in die je verder kan helpen.
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”