Hallo allemaal
Ik ben op zoek naar een leuke S60, mijn favo model. Nu kan ik er 1 kopen een T2 uit 2018. 122 pk. Ik ben bang dat dit te weinig vermogen is voor zo,n zware auto.
S60 T2 advies
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2112
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
https://www.obbetuning.nl/modeltype/vol ... -vea-2014/
Maar zou kunnen dat een automaat dit minder goed trekt, indien handbak, dan vast geen probleem. Maar je zou misschien wat minder heftig kunnen tunen om de boel te sparen.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24357
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
ik zou er lekker mee gaan rijden en zelf bepalen of dat de auto voldoet aan jouw wensen. Heb jaren met een 850 2.0 gereden wat volgens velen geen doen zou zijn. Meestal hadden ze er nog nooit 1 live gezien, laat staan dat ze erin gereden hadden. Mij beviel het perfect.
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 02.06.2008 - 14:52
- Locatie: Rotterdam
122pk lijkt mij echt veels te weinig voor zon wagen, je kiest een vrij jong model uit. Kan je niet beter nog even doorsparen of een half jaartje wachten?
Volvo S60 2.4 2001
Audi A6 4.2 2005
Volvo V60 2.0 d4 2013
Volvo V60 D6 2013
Audi A6 4.2 2005
Volvo V60 2.0 d4 2013
Volvo V60 D6 2013
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 04.07.2020 - 21:25
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 163
- Lid geworden op: 13.08.2013 - 16:35
T2 heeft zelfde motor als t3 en t4 gewoon doen na tuning bij obbe heb je meer dan 200pk
C70 T5 1998, 19t turbo groene injectoren, 3inch downpipe, aluminium Intercooler, aluminium radiateur, verstevigd buizenset, Brc g3 installatie
S60 D3 2014 obbetuning
S60 D3 2014 obbetuning
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2112
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
automaat is volgens mij de bottleneck? Althans in de V40 geloof ik, misschien ook in de S60
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20698
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Past Rica ook de remmen aan?
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 02.11.2020 - 19:37
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Eerst maar eens kijken welke er standaard op zitten.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2112
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Ik vind dat het remmen argument wel altijd erg snel geroepen wordt. Als je namelijk de T2,T3,T4 en T5 vergelijkt, dan zie je dat de eerste drie dezelfde remschijven (300 mm) hebben en een T5 335 mm.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27657
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Met de huidige verkeersregels kom je met 122 pk volgens mij prima mee, door het turbo blok ook nog wel wat koppel voor handen.
Moet mezelf behelpen met 170 pk op net geen 2300 kilo en heb niet vaak de gedachte tekort te komen al is meer soms wel prettig.
Beetje op anticiperen en helemaal prima.
En ja, ik heb genoeg vlotte auto's gehad.
Moet mezelf behelpen met 170 pk op net geen 2300 kilo en heb niet vaak de gedachte tekort te komen al is meer soms wel prettig.
Beetje op anticiperen en helemaal prima.
En ja, ik heb genoeg vlotte auto's gehad.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- jalex_h
- 6th Gear member
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
- Locatie: Midden nederland
Ik heb er wel eens mee gereden en voor het alledaagse Nederlandse verkeer is het ruim voldoende. Alleen als je het gaspedaal helemaal in trapt, merk je dat je niet te hoge verwachtingen moet hebben. Of je dat erg vindt, kun je alleen zelf bepalen en is ook maar net wat je gewend bent. Mijn vrouw zou hem, komende uit haar Clio, bestempelen als een raket
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu:
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Nu:
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19847
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Vermogen is comfort, verschrikkelijk onnodig maar comfort verhogend als het er is.
Ik gebruik in het dagelijks verkeer maar 130pk en 300nm koppel, maar mocht het nodig zijn dan is die 240pk en 500nm erg prettig en comfort verhogend.
Wel opletten in het huidige anti snelheid klimaat want het gaat gauw te hard.
Ben ook al aan het lobby'en nadat de snelheid tussen Assen en Groningen verlaagd is naar 90 in de regen om dat hele stuk gewoon om te toveren naar een 60km/u zone.
Gewoon middenas uit de weg, stippellijntjes aan beide zijkanten, 60 bord naast de weg en traject controle, huppatee lekker 60 met z'n allen...
Ik gebruik in het dagelijks verkeer maar 130pk en 300nm koppel, maar mocht het nodig zijn dan is die 240pk en 500nm erg prettig en comfort verhogend.
Wel opletten in het huidige anti snelheid klimaat want het gaat gauw te hard.
Ben ook al aan het lobby'en nadat de snelheid tussen Assen en Groningen verlaagd is naar 90 in de regen om dat hele stuk gewoon om te toveren naar een 60km/u zone.
Gewoon middenas uit de weg, stippellijntjes aan beide zijkanten, 60 bord naast de weg en traject controle, huppatee lekker 60 met z'n allen...
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3384
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Nee hoor, dat valt reuze mee. Mijn 200D is ca. 1400 kg en heeft 55 DIN pk. En dat voldoet prima, ik kom prima met het verkeer mee en het rijdt nog relatief zuinig ook. Dus dan moet het jouw ook wel lukken met 2,5x zoveel pk's meer.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Tenzij je regelmatig met 4 man + bagage en caravan op pad gaat, is 120 PK zat.
Nog niet zo heel lang geleden was je met een Passat 2.0 met 105 pk helemaal het heertje.
Nu lijkt 200pk de norm te zijn.
Ik heb hier op dit forum iemand al eens horen roepen dat een 1.6D in een V50 gevaarlijk langzaam is. Het gaat helemaal nergens over.
Net als DB200 hierboven zegt, met zijn MB 200D komt hij ook mee met het verkeer.
Het is maar net wat je zelf voor eisen hebt.
Gewoon rijden met die S60 en zelf oordelen.
Nog niet zo heel lang geleden was je met een Passat 2.0 met 105 pk helemaal het heertje.
Nu lijkt 200pk de norm te zijn.
Ik heb hier op dit forum iemand al eens horen roepen dat een 1.6D in een V50 gevaarlijk langzaam is. Het gaat helemaal nergens over.
Net als DB200 hierboven zegt, met zijn MB 200D komt hij ook mee met het verkeer.
Het is maar net wat je zelf voor eisen hebt.
Gewoon rijden met die S60 en zelf oordelen.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos