Hoi allen,
Sinds kort ben ik in het bezit van een V50 D2 uit 2012. Nu heb ik een poging gedaan om me in te lezen op de PSA-diesel die Volvo gebruikt, en daaruit maak ik op dat dit in de vroegere 1.6 (incl. 1.6 DRIVe)een 16V-blok was en in de latere D2 een 8V blok. Dit 8V blok zou betrouwbaarder zijn. Ik vraag me af of er ook nog D2's met het 16V blok zijn geleverd; ik heb namelijk voluit een D2 DRIVe Start/Stop Limited Edition. Ik ben niet technisch, maar wel benieuwd hoe ik dit kan achterhalen? Alvast dank!
Robbert
D2 DRIVe 8V of 16V?
- wobbut
- 2nd Gear member
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 18.11.2018 - 13:16
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Dank! Ik heb inderdaad een 6-bak.OGA244 schreef: een D2 is altijd een 8V (met een 6bak)
Wat me in verwarring brengt: als ik de CarBase check van mijn specifieke uitvoering op Autoweek.nl dan staat daar vrolijk vermeld: kleppen per cilinder - 4
Kan ik dat nog ergens eenvoudig nagaan/herkennen op/aan de auto?
- wobbut
- 2nd Gear member
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 18.11.2018 - 13:16
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 12308
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
waar staat dat dan? heb er een paar opengetrokken maar op geen enkele afdekking kom ik 16V tegenHenriZ schreef: Hier ook een D2 DRIVe Start/Stop (2011), 2e type motor, en op het motorblok zelf staat: 16v.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 08.09.2019 - 11:40
Koop nooit een volvo v50 d2 met motorcode d4162t, werkelijk de meest slechte motoren die ik ooit heb gezien.
- wobbut
- 2nd Gear member
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 18.11.2018 - 13:16
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Spannende cliffhanger... verklaar u nader alstublieft.volvo v50 2012 schreef: ↑24.11.2019 - 00:51 Koop nooit een volvo v50 d2 met motorcode d4162t, werkelijk de meest slechte motoren die ik ooit heb gezien.
- laurens8
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 05.06.2019 - 17:45
D2 is altijd 8V met inderdaad motorcode D4162T
De 1.6d waren 16V. Volgens mij was de kop van deze motor overigens niet het probleem, maar de kleine olie carter en kanalen.
Hierdoor was je turbo vrij snel overleden als je niet elke 10K de olie wisselde.
Ik rij nu 1,5jaar een D2 gechipt bij Obbe en echt een heel fijn blok! Stil, zuinig en na het chippen nog vrij vlot ook, indien nodig.
Alleen de bak is erg "klunkig". Schijnt weer een Ford bak te zijn overigens...
De 1.6d waren 16V. Volgens mij was de kop van deze motor overigens niet het probleem, maar de kleine olie carter en kanalen.
Hierdoor was je turbo vrij snel overleden als je niet elke 10K de olie wisselde.
Ik rij nu 1,5jaar een D2 gechipt bij Obbe en echt een heel fijn blok! Stil, zuinig en na het chippen nog vrij vlot ook, indien nodig.
Alleen de bak is erg "klunkig". Schijnt weer een Ford bak te zijn overigens...
V50 D2 R-Design 2012 18' Atreus
Volvo tune(d)
Volvo tune(d)