Ik zie het regelmatig voorbij komen in andere topics, maar ben dus wel benieuwd wat iedereen hier van vind? Is jullie dealer al VPS gecertificeerd en wat zijn jullie ervaringen met VPS en je eigen PST'er?
https://www.dagelijksauto.nl/autonieuws ... l-service/
Wat vind je van het VPS concept bij de dealer?
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19489
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Als ik mijn auto breng staat de order al in het werkbord. De chef werkplaats doet de "intake" en vraagt of er nog wat extra bij is gekomen. Als er wat extra's gedaan moet worden word ik nog altijd gebeld door de chef werkplaats (of hoe dat nu genoemd wordt). En hij verzorgt ook de factuur.
Als ik de auto ophaal (of mijn vrouw) worden wij geholpen door de receptionist die de factuur meegeeft en de pinbetaling ontvangt. Of aangeeft factuur komt nog, hier heb je de sleutel terug en betaal maar binnen de factuurtermijn.
Ik spreek alleen een/de monteur als ik nog een specifieke vraag aan hem heb. En ten overvloede er werkt maar één monteur aan mijn auto.
Ik vermoed dan ook dat mijn dealer GEEN behoefte heeft om het VPS te introduceren. Eigenlijk werkt hij al (op de vestiging waar ik kom) volgens VPS. Waarbij de chef werkplaats de PST is. Ik ben er zeer tevreden mee. Ook al omdat er bij afspraak direct een vervangwagen klaar staat.
Dit is niet alleen zo bij mijn Volvo Dealer maar ook bij de dealer van mijn leasewagen (Niet Volvo). Ook daar doe ik "zaken" met de chef werkplaats. En ook daar staat alles al op het werkbord.
Als ik de auto ophaal (of mijn vrouw) worden wij geholpen door de receptionist die de factuur meegeeft en de pinbetaling ontvangt. Of aangeeft factuur komt nog, hier heb je de sleutel terug en betaal maar binnen de factuurtermijn.
Ik spreek alleen een/de monteur als ik nog een specifieke vraag aan hem heb. En ten overvloede er werkt maar één monteur aan mijn auto.
Ik vermoed dan ook dat mijn dealer GEEN behoefte heeft om het VPS te introduceren. Eigenlijk werkt hij al (op de vestiging waar ik kom) volgens VPS. Waarbij de chef werkplaats de PST is. Ik ben er zeer tevreden mee. Ook al omdat er bij afspraak direct een vervangwagen klaar staat.
Dit is niet alleen zo bij mijn Volvo Dealer maar ook bij de dealer van mijn leasewagen (Niet Volvo). Ook daar doe ik "zaken" met de chef werkplaats. En ook daar staat alles al op het werkbord.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19847
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Tja ik was al duidelijk in andere topics, ik snap het concept en wanneer je het voor onderhoud doet is er wat voor te zeggen.
Maar in mijn geval een airco check laten doen resulteerde in een verkeerd gestempelde auto met dito schade, daarna hebben ze in eerste instantie de schade laten maken door een chimpansee een hamer te geven en kijk maar even wat je doet.
Men vond bij de dealer dat de reparatie er erg mooi uit zag en ik kon wel een getekende garantie certificaat krijgen waarop stond dat het perfect gemaakt was, de vestiging directeur van het schadeherstel bedrijf met dezelfde naam als de dealer was het wel met mij eens dat het herstel niet bij de staat van de auto hoorde en dus mocht het opnieuw.
Ik heb zo wel wat meer voorbeelden waarbij de klant uit het oog word verloren omwille van verandering binnen dit soort concerns, ik heb bijvoorbeeld rondom remmen laten vernieuwen waarbij het een wedstrijdje werd welke kant het eerste klaar zou zijn.
Op de ene kant wel keramisch vet en op de andere kant niet, met de luchtsleutel ratel je vervolgens de velgen van 2250€ vast en door met de volgende.
Wanneer je daar dan iets van zegt krijg je te horen dat dit idd absoluut niet de manier is maar de volgende keer doet men het op exact dezelfde manier.
Ik denk ook niet dat men het er om doet, binnen een dergelijke organisatie werken mensen op plekken die redelijk overtuigd zijn van eigen gelijk, ik hoor namelijk verhalen van monteurs die te horen krijgen "je doet mee of stapt uit" in de nieuwe werkwijze.
Op die manier sla je de discussie dood en kom je mooi vlot van goede monteurs af en moet je vervolgens nieuw gaan werven die je wel allemaal weer moet gaan opleiden.
Het resulteert in het feit dat ik op zoek ga naar een werkplaats waarbij men gewoon de rust heeft en de zaken goed aanpakt.
Maar dat zorgt er ook voor dat ik accessoires elders laat doen, afgelopen 2 maanden €1700 aan extra's gedaan die ik anders bij bovenstaande club had laten doen, het is niet anders.
Maar in mijn geval een airco check laten doen resulteerde in een verkeerd gestempelde auto met dito schade, daarna hebben ze in eerste instantie de schade laten maken door een chimpansee een hamer te geven en kijk maar even wat je doet.
Men vond bij de dealer dat de reparatie er erg mooi uit zag en ik kon wel een getekende garantie certificaat krijgen waarop stond dat het perfect gemaakt was, de vestiging directeur van het schadeherstel bedrijf met dezelfde naam als de dealer was het wel met mij eens dat het herstel niet bij de staat van de auto hoorde en dus mocht het opnieuw.
Ik heb zo wel wat meer voorbeelden waarbij de klant uit het oog word verloren omwille van verandering binnen dit soort concerns, ik heb bijvoorbeeld rondom remmen laten vernieuwen waarbij het een wedstrijdje werd welke kant het eerste klaar zou zijn.
Op de ene kant wel keramisch vet en op de andere kant niet, met de luchtsleutel ratel je vervolgens de velgen van 2250€ vast en door met de volgende.
Wanneer je daar dan iets van zegt krijg je te horen dat dit idd absoluut niet de manier is maar de volgende keer doet men het op exact dezelfde manier.
Ik denk ook niet dat men het er om doet, binnen een dergelijke organisatie werken mensen op plekken die redelijk overtuigd zijn van eigen gelijk, ik hoor namelijk verhalen van monteurs die te horen krijgen "je doet mee of stapt uit" in de nieuwe werkwijze.
Op die manier sla je de discussie dood en kom je mooi vlot van goede monteurs af en moet je vervolgens nieuw gaan werven die je wel allemaal weer moet gaan opleiden.
Het resulteert in het feit dat ik op zoek ga naar een werkplaats waarbij men gewoon de rust heeft en de zaken goed aanpakt.
Maar dat zorgt er ook voor dat ik accessoires elders laat doen, afgelopen 2 maanden €1700 aan extra's gedaan die ik anders bij bovenstaande club had laten doen, het is niet anders.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Volvo Nieuwenhuijse werkt volgens dit concept en dat is mij prima bevallen.
Voordeel is dat je direct contact hebt met de (senior) monteur die aan je auto werkt.
Zowel bij wegbrengen het overbrengen wat er aan de auto mankeert als bij het ophalen het vernemen wat er aan de auto gedaan is.
Ook tussentijds contact is door de monteur zelf.
Voordeel is dat je direct contact hebt met de (senior) monteur die aan je auto werkt.
Zowel bij wegbrengen het overbrengen wat er aan de auto mankeert als bij het ophalen het vernemen wat er aan de auto gedaan is.
Ook tussentijds contact is door de monteur zelf.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24357
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Ik vermoed dat jouw dealer weinig keuze heeft
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40650
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ik was bij Volvodealer Schaap in Emmeloord niet anders gewend. Volgens mij gebeurt het daar al jaren zo.
Je maakt een afspraak, levert de sleutel in bij de balie en bespreekt daar wat er wel en niet moet gebeuren.
De auto wordt naar binnen gereden en je loopt de deur door, de werkplaats in, maakt een praatje met de monteur en ziet precies wat hij aan het doen is.
Intussen legt hij uit wat hij doet en waarom. Als hij iets tegen komt waar overleg voor nodig is doen we dat samen met de werkplaatschef meteen, naast de auto.
Ik kom nu 1x per jaar voor een beurtje bij een andere dealer (omdat ik de auto daar gekocht heb) en lever m'n sleutel in bij de balie. Een monteur komt me vertellen wat hij gaat doen en zal zich melden als er iets is. Intussen kan ik koffie pakken, loop een rondje door de showroom, maak wellicht een praatje met een van de verkopers 'U bent toch Ben van het forum he' en ik zie de auto als hij door de wasstraat is geweest. Factuur komt per email en ik ga weer verder.
En eerlijk gezegd vind ik de eerste optie leuker
Je maakt een afspraak, levert de sleutel in bij de balie en bespreekt daar wat er wel en niet moet gebeuren.
De auto wordt naar binnen gereden en je loopt de deur door, de werkplaats in, maakt een praatje met de monteur en ziet precies wat hij aan het doen is.
Intussen legt hij uit wat hij doet en waarom. Als hij iets tegen komt waar overleg voor nodig is doen we dat samen met de werkplaatschef meteen, naast de auto.
Ik kom nu 1x per jaar voor een beurtje bij een andere dealer (omdat ik de auto daar gekocht heb) en lever m'n sleutel in bij de balie. Een monteur komt me vertellen wat hij gaat doen en zal zich melden als er iets is. Intussen kan ik koffie pakken, loop een rondje door de showroom, maak wellicht een praatje met een van de verkopers 'U bent toch Ben van het forum he' en ik zie de auto als hij door de wasstraat is geweest. Factuur komt per email en ik ga weer verder.
En eerlijk gezegd vind ik de eerste optie leuker
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24357
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Je mag nog steeds de werkplaats in, Ben.
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4632
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Bij mijn dealer nu vanwege corona niet helaas. Normaal ben ik daar dus altijd te vinden. Geen ervaring met VPS.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11617
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Hoe zit dat trouwens, als ze met twee monteurs aan mijn auto werken, krijg ik dan het dubbele uurtarief?
S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24357
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Yep, voor de helft vanaf de tijd
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3384
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Het is me niet duidelijk waarom een korte doorlooptijd in het belang van de klant is. De meeste klanten leveren de auto 's ochtends in en halen hem 's middags op.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19489
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Bij een particulier zal dat kloppen. Bij een leaserijder voor regulier onderhoud niet.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 2956
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Of het al VPS is, weet ik niet. Las pas van de week over die term.
woonplaats <> dealer is 80 km. Woon fijn en dealer is top.
Zit er met 2 particuliere Volvo's.
Beurten: volgens kalender in website, meestal 2 weken vooruit volgeboekt.
Reparaties die echt verholpen moeten worden: ik word gelijk geholpen.
Zij kennen mij, ik ken hen.
Aankomst balie: in-check, monteur haalt lijst op (die al klaar lag), chef werkplaats zie je binnen 5 minuten.
Je mag er bij blijven: dat doe ik alleen even bij begin: wat is er allemaal loos dit keer
en tussendoor eventjes. Ga niet op hun vingers kijken.....
Als de onderdelen er niet zijn: 3x daags leveringen vanuit centraal magazijn Volvo.
Ik wacht, desnoods de hele dag. Meestal loop ik het centrum van Amersfoort in.....
Elk onderdeel/-werp wat tegen zit hoor ik van de chef of de monteur.
Als de auto toch moet blijven (onderdeel naar extern bedrijf),
reis ik per OV, met een goede verbinding met 2x 10 minuten lopen.
woonplaats <> dealer is 80 km. Woon fijn en dealer is top.
Zit er met 2 particuliere Volvo's.
Beurten: volgens kalender in website, meestal 2 weken vooruit volgeboekt.
Reparaties die echt verholpen moeten worden: ik word gelijk geholpen.
Zij kennen mij, ik ken hen.
Aankomst balie: in-check, monteur haalt lijst op (die al klaar lag), chef werkplaats zie je binnen 5 minuten.
Je mag er bij blijven: dat doe ik alleen even bij begin: wat is er allemaal loos dit keer
en tussendoor eventjes. Ga niet op hun vingers kijken.....
Als de onderdelen er niet zijn: 3x daags leveringen vanuit centraal magazijn Volvo.
Ik wacht, desnoods de hele dag. Meestal loop ik het centrum van Amersfoort in.....
Elk onderdeel/-werp wat tegen zit hoor ik van de chef of de monteur.
Als de auto toch moet blijven (onderdeel naar extern bedrijf),
reis ik per OV, met een goede verbinding met 2x 10 minuten lopen.
draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24357
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Geen vervangende auto nodig bv.
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11617
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Ik geloof niet dat twee monteurs tegelijk aan de auto werkend twee keer zo snel klaar zijn. Je loopt elkaar in de weg, sommige dingen moeten in een bepaalde volgorde etc.
Maar er zal wel goed over nagedacht zijn. Hoop ik
Maar er zal wel goed over nagedacht zijn. Hoop ik
S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- Pieterxc90
- 2nd Gear member
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 14.10.2016 - 12:04
Mijn ervaring met mijn VPS gecertificeerde dealer zijn niet zoals het VPS meldt. Misschien dat corona daar een rol in speelt, maar vorige week een onderhoudsbeurt, APK en herkeuring alarm laten uit voeren waarbij ik bij het afgeven van de sleutel alleen een receptioniste heb gesproken (ik heb alleen mijn naam genoemd), later, terwijl ik wachtte, kwam een monteur mij vragen waar het onderhoudsboekje was (zat in de deur) en tot slot werd na de werkzaamheden door de monteur de sleutel afgegeven en gemeld dat er geen bijzonderheden waren, het Kiwa alarmcertificaat per post komt en zo ook de rekening. Ik vond het magertjes. Ik kreeg niet het gevoel van een persoonlijke monteur die mijn auto vertroetelt. Bovendien stond er nu een sticker op de deur naar de werkplaats waarin mij verboden werd die te betreden. Voorheen sprak ik met de monteur tijdens het werk en had ik er een heel goed gevoel bij. De sticker kan met corona te maken hebben.
Voor de VPS-tijd werd mij bij een andere dealer de hele rekening met uitgevoerde werkzaamheden uitgelegd door een receptionist en werd bij vragen van mij de chef werkplaats geraadpleegd. Als ik deze twee ervaringen naast elkaar leg is het voor mijn gevoel een achteruitgang.
Voor de VPS-tijd werd mij bij een andere dealer de hele rekening met uitgevoerde werkzaamheden uitgelegd door een receptionist en werd bij vragen van mij de chef werkplaats geraadpleegd. Als ik deze twee ervaringen naast elkaar leg is het voor mijn gevoel een achteruitgang.
2016 - heden: XC90 T5 R-design, electric silver
2005 - 2016: XC90 2,5T Momentum, magic blue
2005 - 2016: XC90 2,5T Momentum, magic blue
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 07.12.2019 - 10:13
Zal ook deels komen door het feit dat het voor de meeste monteurs een hele grote stap is. Ze zijn destijds monteur geworden omdat ze het sleutelen leuk vonden, als ze het communicatieve, klantcontact e.d. leuk vonden hadden ze wel een ander vak gekozen. Snap dat ze niet zitten te wachten op klanten bellen, factureren, plannen, ......Pieterxc90 schreef: ↑06.09.2020 - 13:50 Mijn ervaring met mijn VPS gecertificeerde dealer zijn niet zoals het VPS meldt. Misschien dat corona daar een rol in speelt, maar vorige week een onderhoudsbeurt, APK en herkeuring alarm laten uit voeren waarbij ik bij het afgeven van de sleutel alleen een receptioniste heb gesproken (ik heb alleen mijn naam genoemd), later, terwijl ik wachtte, kwam een monteur mij vragen waar het onderhoudsboekje was (zat in de deur) en tot slot werd na de werkzaamheden door de monteur de sleutel afgegeven en gemeld dat er geen bijzonderheden waren, het Kiwa alarmcertificaat per post komt en zo ook de rekening. Ik vond het magertjes. Ik kreeg niet het gevoel van een persoonlijke monteur die mijn auto vertroetelt. Bovendien stond er nu een sticker op de deur naar de werkplaats waarin mij verboden werd die te betreden. Voorheen sprak ik met de monteur tijdens het werk en had ik er een heel goed gevoel bij. De sticker kan met corona te maken hebben.
Voor de VPS-tijd werd mij bij een andere dealer de hele rekening met uitgevoerde werkzaamheden uitgelegd door een receptionist en werd bij vragen van mij de chef werkplaats geraadpleegd. Als ik deze twee ervaringen naast elkaar leg is het voor mijn gevoel een achteruitgang.
Tuurlijk zal er vanuit Volvo iets van een training aan vast zitten maar het moet wel in je zitten. Nu moet het vanuit Volvo zo, als dealer heb je geen keuze, en is het idd zoiets van je doet maar mee en anders zoek je maar wat anders.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24357
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
en toch zijn er veel technici die dat klantcontact juist een positieve factor vinden. Ze zijn trots op hun werk en dat dragen ze graag uit.
Pieterxc90, denk dat stukje Corona daarbij niet meegeholpen heeft. Draait die vestiging al op VPS? Het is in ieder geval niet zoals het 'hoort' te zijn.
Pieterxc90, denk dat stukje Corona daarbij niet meegeholpen heeft. Draait die vestiging al op VPS? Het is in ieder geval niet zoals het 'hoort' te zijn.
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!