Aankoop XC40 T5 recharge R-design

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Plaats reactie
Vriesje
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 31.07.2020 - 10:15

Vorige week mijn eerste nieuw Volvo gekocht nadat we een nette inruilprijs hebben gekregen voor onze inruiler, een Mercedes CLA Shooting brake.
Na een testrit in een XC40 T3 was ik overtuigd van de auto. Zelfs de motor beviel goed en verwacht dat de T5 Recharge me nog beter zal bevallen. We hebben al een laadpaal en zal woon-werk volledig elektrisch gaan rijden, 38 per dag. We gaan de auto privé rijden en zal dus trouw gaan stekkeren.

Na lang puzzelen op onderstaande configuratie uitgekomen:
T5 Recharge R-design, standaard zwart met standaard 19 inch velgen
Lounge pakket
Winter pakket
Donkere achterramen
Lava oranje onderbekleding

Was oorspronkelijk de bedoeling om een T4 Recharge R-design Expression te kopen maar de standaard bekleding van de R-design Expression vind ik vergeleken met de T5 R-design tegenvallen. De leer optie heb ik niet overwogen. Vind de combinatie van leer, alcantara en lava oranje onderbekleding zeer geslaagd.

De dealer heeft me op mijn verzoek aangeboden om de standaard banden te vervangen voor all-season banden, Michelin cross-climate. Maar hierover twijfel ik bij nader inzien nog, doe ik daar verstandig aan?
Productie staat gepland voor week 42 (half oktober) en kan niet wachten op de levering.
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Nou Vriesje,

Van harte gefeliciteerd met je aankoop. Dat word een dijk van een auto. Ik hoop dat dit echt naar je zin is, en wens je straks veel veilige kilometers, en geen storingen.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
ET1812
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 23.05.2018 - 14:21

Cross climate banden kombineren de eiegenschappen van zowel winter- als zomerbanden. Ik bedoel dus ook de mindere eigenschappen. Ik persoonlijk wissel ieder jaar trouw tussen winter- en zomerbanden.
Gebruikersavatar
1295
2nd Gear member
Berichten: 120
Lid geworden op: 28.08.2007 - 18:46
Locatie: Midden Brabant

ET1812 schreef: 07.08.2020 - 15:58 Cross climate banden kombineren de eiegenschappen van zowel winter- als zomerbanden. Ik bedoel dus ook de mindere eigenschappen. Ik persoonlijk wissel ieder jaar trouw tussen winter- en zomerbanden.
Winterbanden in Nederland?
Het wordt nu de XC90 Recharge
Benzine Plug-in Hybrid
VOLVO V40 T2 NORDIC +
VOLVO XC70 D5
VOLVO S80 T6 - BI-TURBO 1998 samen met VOLVO 940 Estate LPG
Volvo 850 T5
Volvo 850 GLE
Volvo 440 Turbo
Volvo 360
Volvo 340
Nissan Sunny
Datsun 100A
DAF 44
Fiat 850
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

1295 schreef: 07.08.2020 - 16:27Winterbanden in Nederland?
Jazeker, ook in Nederland winterbanden. Er is niets veranderlijker dan het weer. Mensen die dagelijks moeten pendelen, moeten op zeker gaan. Dus van begin november tot eind februari, winterbanden.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Vriesje
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 31.07.2020 - 10:15

Twijfel nog steeds maar denk toch dat ik de originele banden er onder laat, meen Continental eco banden. Volgens de dealer zal hij daar zuiniger op rijden ivm de lage weerstand.
Onze andere 2e auto heeft wel all-season banden, gebruiken we die als de omstandigheden ernaar zijn, wat in NL niet vaak zal zijn.
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Vriesje schreef: 07.08.2020 - 17:03 Twijfel nog steeds maar denk toch dat ik de originele banden er onder laat, meen Continental eco banden. Volgens de dealer zal hij daar zuiniger op rijden ivm de lage weerstand.
Onze andere 2e auto heeft wel all-season banden, gebruiken we die als de omstandigheden ernaar zijn, wat in NL niet vaak zal zijn.
Conti,s zijn in de regel wat harder/slijtvaster dan Michelin. Gaan ook wat langer mee. Ik zou het voorlopig zo laten. En net wat je zegt, bij winter weer pak je gewoon even de andere auto. Dan blijft jouw mooie Volvo in ieder geval heel !
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Plaats reactie

Terug naar “XC40”