C70 aangeschaft

De grotere Volvo's
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Volvo-C70
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 08.07.2020 - 20:22

hallo, Ik heb onlangs een C70 T5 Summum 2006 aangeschaft. Een superauto. Hele mooie kleur en lekker vermogen. Hier kan mijn V70 Classic T5 van 1999 niet tegenop. Er zijn enkele kleine dingetjes aan de C70 (aanschaf was bij een particulier maar wel dealer keuring)(is trouwens een USA import auto) en jullie hebben vast wel advies daarover:

- De stekker van de alarm sirene (onder paravan) zit los (niet verbonden). Ik heb hem verbonden en gaf in ieder geval geen geluid, verder niet getest. De kleine lampjes bij de deur openingshendel branden niet als ik het alarm aanzet (dat hoort toch zo?). Zou het alarm uitgeschakeld / losgekoppeld kunnen zijn?
- Er zitten 2 actieve/permanente storingen in (CEM-6F11 schuifdak, PSL-0045 regeleenheid stoel) welke volgens de dealer niet te resetten zijn. Zouden spookstoringen zijn. Wie herkent dit en wat betekent het?
- Er zat een storing in de L-deur DDM-6D0D welke is verholpen met contactspray. Is dit bekend euvel?
- Het scherm van navigatie gaat niet meer helemaal omhoog. Tandwieltjes zijn al eens vervangen. Motortje zou te zwak zijn, aldus oude eigenaar. Wie herkent dit?
- Wie heeft ervaring met een nieuwe navigatie unit gebasseerd op Android. Alliexpress heeft ze maar hoe is de kwaliteit?
- Er zit geen reparatie set voor lekke band bij; is het verstandig dit aan te schaffen (zelf in geen 20 jaar n lekke band gehad, maar je weet maar nooit) in de vorm van compressortje met schuim?
- De lederen stoelen lijken droog; wat voor soort leder-wax gebruiken jullie?
- En ik zoek nog een origineel windscherm. Wie heeft er nog een liggen?
Al met al flink wat vragen maar waarschijnlijk weten jullie hier wel raad mee.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 26990
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Hele mooie C70 geworden. Over het leeronderhoud: er zijn diverse goede onderhoudsproducten te koop, kijk een bij https://www.waxworld.nl/shop/
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
RZA
4th Gear member
Berichten: 730
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

Producten van Gliptone zijn goed en niet te duur: https://www.carclean.com/nl/gliptone-li ... er-reviews

Gebruik zelf ook Mothers producten voor leer.

Voor het reinigen zou ik ook een paardenhaarborstel aanschaffen om de stoelen eerst echt goed schoon te krijgen. Daarna met pad voedingsproduct inmasseren.

Succes ermee!
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003

Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Mooie C70!

Een lekke band kun je altijd krijgen en een klein lek kun je met zo'n spuitbus wel fixen. Als je band echt kapot is helpt een spuitbus ook niet, dus ik heb besloten om een reservewielset aan te schaffen, compleet met opberghoes. Neemt wel wat meer ruimte in, maar dan ben je niet afhankelijk van pechdiensten. Het is een keuze die je moet maken; een spuitbus en compressortje neemt eigenlijk geen plaats in, zit verstopt achter de middenste armsteun achterin en dat zou ik dus altijd doen.

Welke Android navigatie-unit had je gezien bij Ali? Past die in het opklapbaar schermpje?
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6862
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Fraaie C70!
Bedenk dat je je band weg kan gooien na gebruik reparatie setje. Die troep is niet of nauwelijks meer uit je band te krijgen (bij de uiteindelijke reparatie door de bandenboer). En als het er al uit te krijgen is hou je onbalans.
Ergo, als je de ruimte hebt schaf een thuiskomer aan.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Plaats reactie

Terug naar “De 60 - 70 - 80 en 90 series”