Hi allemaal,
Ik ben aan het kijken voor een Volvo XC60 van bouwjaar 2010 - 2012 en ben benieuwd naar de kwalen. Het gaat bij mij om een diesel maar wellicht zijn er nog algemene kwalen.
Kwalen die ik al gevonden heb:
- RTI systeem controleren of deze goed werkt
- Airco checken of die het goed doet
- Controleren/vragen wanneer distributie en multiriem vervangen zijn
- D4 heeft problemen met lekkende ERG koeling
- D4 heeft kans op defecte druksensoren
- Controleren of de automaat kraakvrij schakelt
Nog een algemene vraag, hoe weet ik of de XC60 die ik op het oog heb een powershift of geartronic automaatbak heeft?
Mijn voorkeur gaat uit naar een D3. Zijn daar bekende kwalen van?
Alle info is welkom .
Bedankt alvast!
Gr. Joost
kwalen XC60 van 2010 - 2012
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3384
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Check op roest. Verder geen gekke dingen zo het schijnt.
https://www.autoweek.nl/autotests/artik ... okje-rond/
https://www.autoweek.nl/autotests/artik ... okje-rond/
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- Quadrantz
- 2nd Gear member
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 23.05.2020 - 09:25
Ok thanks , die zijn volgens mij wel prima toch?
Toevallig net gezien idd klokje rond, roest gaan we aan het lijstje toevoegen .DB200 schreef: ↑24.05.2020 - 15:18 Check op roest. Verder geen gekke dingen zo het schijnt.
https://www.autoweek.nl/autotests/artik ... okje-rond/
- Quadrantz
- 2nd Gear member
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 23.05.2020 - 09:25
Ok goed om te horen .
En een panoramdak is dat aan te bevelen of grote kans op problemen/lekkages? Dit is bij BMW een aardige kwaal namelijk. Ik rij nu een 5-serie uit 2006 en heb er expliciet 1 gezocht zonder panoramadak.
Gr. Joost
En een panoramdak is dat aan te bevelen of grote kans op problemen/lekkages? Dit is bij BMW een aardige kwaal namelijk. Ik rij nu een 5-serie uit 2006 en heb er expliciet 1 gezocht zonder panoramadak.
Gr. Joost
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8115
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Wij hebben de D3 met 6 traps GT in onze C70 en die heeft sinds 2011 nog geen kik verkeerd gedaan.
Erg tevreden mee, ik heb wel enkele verhalen gehoord en gelezen over gebarsten blok.
Vrienden van ons waren bij deze ongelukkigen in een V60 D3.
Ikzelf heb 2 jaar in een XC60 D3AWD gereden en de auto ingeruild na 70,000km omdat ik maar niet kon wennen aan de stugge ophanging, maar als je van een beamer komt zal dit wel meevallen.
Erg tevreden mee, ik heb wel enkele verhalen gehoord en gelezen over gebarsten blok.
Vrienden van ons waren bij deze ongelukkigen in een V60 D3.
Ikzelf heb 2 jaar in een XC60 D3AWD gereden en de auto ingeruild na 70,000km omdat ik maar niet kon wennen aan de stugge ophanging, maar als je van een beamer komt zal dit wel meevallen.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
- Quadrantz
- 2nd Gear member
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 23.05.2020 - 09:25
Goed om te horen! En je kunt altijd pech hebben natuurlijk. Zo ken ik ook een enkeling waarbij de 3l diesel van BMW in de soep is gelopen maar deze zijn normaliter ook oersterk. Bij mij staat er nu 403.000km op de teller. Gekocht met 218K.BlackcurrantV70 schreef: ↑24.05.2020 - 17:15 Wij hebben de D3 met 6 traps GT in onze C70 en die heeft sinds 2011 nog geen kik verkeerd gedaan.
Erg tevreden mee, ik heb wel enkele verhalen gehoord en gelezen over gebarsten blok.
Vrienden van ons waren bij deze ongelukkigen in een V60 D3.
Ikzelf heb 2 jaar in een XC60 D3AWD gereden en de auto ingeruild na 70,000km omdat ik maar niet kon wennen aan de stugge ophanging, maar als je van een beamer komt zal dit wel meevallen.
Ik heb nu een FWD op het oog. In NL lijkt met een FWD sowieso wel prima toch? We gaan ook 1x per jaar op wintersport maar met goede winterbanden en FWD moet dat ook geen probleem geven lijkt me. AWD zou in dat geval beter zijn maargoed dat is maar 1 week per jaar. Zijn er verder nog nadelen/voordelen voor AWD vs FWD? Heeft AWD meer/duurder onderhoud nodig?
Thanks!
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3384
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Schiet me opeens te binnen: check op losse voorruit. Zie:
viewtopic.php?t=82217
viewtopic.php?t=82380&page=last#last_post
viewtopic.php?t=82217
viewtopic.php?t=82380&page=last#last_post
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- Quadrantz
- 2nd Gear member
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 23.05.2020 - 09:25
Ahhh ok dat had ik niet verwacht. Wat zijn de verschillen dan? En is de FWD D3 motor wel betrouwbaar?
Thanks!DB200 schreef: ↑24.05.2020 - 19:19 Schiet me opeens te binnen: check op losse voorruit. Zie:
viewtopic.php?t=82217
viewtopic.php?t=82380&page=last#last_post
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3384
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
FWD is betrouwbaarder dan AWD (wat er niet op zit kan ook niet kapot gaan). Persoonlijk zou ik mijn AWD niet willen missen maar dat geldt voor de XC70. De XC60 vond ik veel te stug geveerd. Voor een BMW rijder waarschijnlijk niet, mijn buurman is van BMW 3serie overgestapt naar XC60 R-Design D4 met 8 trapsautomaat (FWD) en wil niet meer terug.
D3 5 cilinder = 1984 cm3 Euro 5.
D3 4 cilinder = 1969 cm3 Euro 6.
Beide zijn goed mits goed onderhouden, met de 5 cilinder heb je een gaver geluid.
D3 5 cilinder = 1984 cm3 Euro 5.
D3 4 cilinder = 1969 cm3 Euro 6.
Beide zijn goed mits goed onderhouden, met de 5 cilinder heb je een gaver geluid.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- Quadrantz
- 2nd Gear member
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 23.05.2020 - 09:25
Thanks voor je reactie! Waarschijnlijk zaterdag bij een D3 FWD 5 cilinder kijken . En ik ben inderdaad wel wat (stugheid) gewend van BMW. Eerst 3jr een E46 320dA gereden (3 serie) en nu bijna 6jr dus een 5 serie (E61 uit 2006)DB200 schreef: ↑24.05.2020 - 21:26 FWD is betrouwbaarder dan AWD (wat er niet op zit kan ook niet kapot gaan). Persoonlijk zou ik mijn AWD niet willen missen maar dat geldt voor de XC70. De XC60 vond ik veel te stug geveerd. Voor een BMW rijder waarschijnlijk niet, mijn buurman is van BMW 3serie overgestapt naar XC60 R-Design D4 met 8 trapsautomaat (FWD) en wil niet meer terug.
D3 5 cilinder = 1984 cm3 Euro 5.
D3 4 cilinder = 1969 cm3 Euro 6.
Beide zijn goed mits goed onderhouden, met de 5 cilinder heb je een gaver geluid.