Elke nieuwe Volvo haalt maximaal 180 km/u en wordt geleverd met een Care Key

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Zo lang de grote Duitse 3 gewoon hun spullen blijven verkopen zal het nog wel enige tijd duren.
Mutti gaat het voorlopig niet aandurven.....
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Mutti heeft Europees toch te weinig te vertellen..de grote Duitse 3 hebben de boot al 'n beetje gemist als het gaat om die straks keiharde 95 grammen..
BMW, Mercedes en vw zoeken momenteel steun bij elkaar om tesla (daar heb ik helemaal niets mee!) het hoofd te bieden, en dat lukt ze echt slecht..
Een x5 met 'n 3 cilinder ga jij nog meemaken
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Waterstof mijn waarde, dat is wat het straks wordt.
Tenzij Volvo ergens in India een ingenieur heeft zitten die bezig is zou het maar zo kunnen zijn dat de 3 die je noemt ineens op 1 staan.
En Muttie is ineens vrinden met Macron maar dat is een mannetje die zijn moeder zou verkopen als het hem wat oplevert, die heeft in zijn eigen land ineens weinig credits.
Wanneer het puntje bij het Duitse paaltje(economie) komt dan kiest Mutti toch voor de Duitse economie...
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Europees zijn er keuzes gemaakt waar ook Duitsland zich aan te conformeren heeft, jouw of mijn persoonlijke gevoelens zijn dan echt 'n stuk minder relevant.
Duitsers zijn ook te arrogant om zich dat bijtijds te realiseren..

Ik ben bang dat corona enorme gevolgen gaat hebben voor heel autoland, men kan ineens wel weken zonder auto, klanten hoeven ineens niet meer bezocht te worden, thuiswerken wordt 'n dingetje..
De markt stagneerd onbehoorlijk, diesels zijn momenteel niet af te geven (ook 'n 330D niet ) ev' s trouwens ook niet..

Frankrijk bouwt weliswaar autos maar is de weg wat kwijt.
Renault stopt op korte termijn met de scenic, de espace, de talisman en de megane..
DS verkoopt slecht, citroen net zo. Peugeot doet het aardig..

De wereld na corona is echt anders, wat wij simpele stervelingen daar ook van mogen vinden
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20404
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Snelheid ... Volgens Ton Roks in een redactioneel artikel in AutoVisie van lang lang geleden is 70 km/h pas onveilig. Leest u even mee?

In de bebouwde kom te snel,
Op de snelweg te langzaam,
Op de fiets levensgevaarlijk, net als op een brommer,
Met een jetski over het water.

Van die dingen dus, van die dingen. Feit is in ons land dat er nauwelijks gehandhaafd wordt en dat het gezag geen gezag heeft. Overigens opgemerkt dat ik met mijn Duitser ook geen 180 wil rijden: waar je tegenaan rijdt versplintert en zelf ben je ook kapot. Daarnaast ben ik van mening dat je als bestuurder verantwoordelijk bent voor je eigen rijgedrag en die niet moet laten afhangen van een fabrikant.

Bij een poll weet ik het nog niet omdat ik nog niet alle voors en tegens heb overwogen.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
E.T.
5th Gear member
Berichten: 1668
Lid geworden op: 10.05.2009 - 15:11

De topsnelheid heeft bij het aankopen van een auto nog nooit als argument op mijn lijstje gestaan, 180 km/u is IMHO hard zat.
Ik kan me wel vinden in hun visie.
Groet Edwin

Volvo XC60 T8 R-Design 2020
Volvo Amazon P131 B20 1968
Gebruikersavatar
Volverik
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 18.01.2011 - 18:31
Locatie: NH

Ik kan er wel aan wennen denk ik die 180 max. en het duurt bij mij nog wel even voordat ik in een MY'21 rijd dus tijd genoeg om af te kicken. Wel een reden om trouw aan Volvo te blijven....voor mij dan. Racen doe ik wel op de fiets ;)
Volvo V60 II T4
Volvo V40 T2 Nordic+
Toyota Avensis 1.8 Dynamic 2012
Volvo S60 T3 Summum MY2014
Toyota Avensis Wagon 2.0 Dynamic - 2010
Saab 9-5 2.3T - 2005
Fiat Croma - 2.2 2007
Volvo S60 Intro Edition 2.4i - 2003
Citroen C5 Beak 2.0 HDI - 2003
Citroen Xantia 1.8 16V - 1998
Alfa Romeo 155 TD - 1996
Opel Astra Wagon 1.7 SD - 1995
Citroen Xantia 1.6 - 1994
Citroen BX
Citroen BX
Citroen Visa
Citroen Dyane Break
Opel Kadett 1.2
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Kijk en zo kreeg ik laatst een appje van de vrouw van een kameraad van mij dat hij hard was gevallen op zijn racefiets, schouder gebroken en ze hielden hem in slaap.
Ze wisten niet of en hoe hij er uit zou komen, dat is gelukkig allemaal goed gekomen.
Als Volvo dan een statement wil maken dan moeten ze de begrenzer zo instellen dat de auto de klap aan kan en mensen niet om het leven komen.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
ps-amazon
6th Gear member
Berichten: 4471
Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
Locatie: Loonse en Drunense Duinen
Contacteer:

wat een discussie....ik zal het nooit hardop zeggen maar zou bijna vinden dat mensen die zo nodig een auto moeten hebben die 250 kan rijden eigenlijk rijp zijn om hun rijbewijs in te leveren...…….maar dat even terzijde;
het gaat om de visie van Volvo en die 180, ach het is een leuk statement en past goed in de (commerciële) wijze waarop Volvo zich positioneert op het gebied van veiligheid; ik noem het bewust commercieel omdat als Volvo echt een wezenlijke bijdrage aan de veiligheid op de weg wil leveren zij verder zal moeten gaan, bijvoorbeeld met het weglaten van alle schermen en afleidende gadgets op het dashboard en auto's leveren waarin het niet mogelijk is om te bellen, mailen, appen faceboeken etc....maar ja, dan verkoop je geen auto's meer.....maar uiteindelijk zijn het de mensen in de auto die de ongelukken veroorzaken....
Gebruikersavatar
Gilbert 20
3rd Gear member
Berichten: 420
Lid geworden op: 21.04.2019 - 16:47

Het is niet aan de fabrikant maar aan de wetgever om zulke beslissingen te nemen. Ik rij ook geen 180 km per uur maar hou van een pittige wagen.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

En je mag zo goed als nergens 180+ rijden, 'n non item dus
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40455
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Gilbert 20 schreef: 21.05.2020 - 13:27 Het is niet aan de fabrikant maar aan de wetgever om zulke beslissingen te nemen. Ik rij ook geen 180 km per uur maar hou van een pittige wagen.
Ach, heel veel auto's zijn begrensd maar daar praten de fabrikanten dan niet over. En dan is er niemand die zich beklaagt.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Ik heb dit van boven naar beneden nogmaals terug gelezen en vind dit wel een interessant draadje. Waarom? Omdat, hoe verschillend de meningen ook zijn, men elkaar hier zijn waarde laat. Dat maakt dit forum wat het is en waarom ik het leuk vind om hier te blijven lezen (en om af en toe een bijdrage te leveren).

T.a.v. topsnelheid nog de volgende gedachte die mij bekroop:
Mijn 200D gaat maximaal 135km/u. We zijn inmiddels zo ver opgeschoven als land dat ik ook met deze auto nu (weer) dikke boetes op de snelweg kan toucheren wegens te snel rijden.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27061
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Gilbert 20 schreef: 21.05.2020 - 13:27 Het is niet aan de fabrikant maar aan de wetgever om zulke beslissingen te nemen. Ik rij ook geen 180 km per uur maar hou van een pittige wagen.
Maar dan kan je nog altijd een behoorlijk motorvermogen hebben, je gaat dan alleen snel(ler) naar die begrenzer toe :)
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
lancer
6th Gear member
Berichten: 3108
Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06

Ik heb op TV wat verhalen gezien van de Duitse "first responders". Ik vind het een goed idee. Vorig jaar op de DBahn ook nog een Tesla en een V40 gezien die een kop-staart deden met meer dan 100km/u snelheidsverschil (de voorste reed minimaal 80km/u). Gelukkig overleefde iedereen, maar beide auto's waren de helft korter. Die "first responders" hebben de Duitse fabrikanten overigens gevraagd ook een begrenzer in te voeren.

Daarnaast, als je iets van een brand image wil opbouwen, moet je niet alleen klanten aantrekken, je moet je klanten ook een beetje selecteren. Als je een statement maakt dat je geen doden wil laten vallen in de auto's uit je eigen fabrieken, dan heeft het zin om degenen die regelmatig echt hard gaan te motiveren een andere leverancier te zoeken. Dat kan je dus klanten kosten, maar met het imago trek je dan hopelijk meer klanten aan dan je verloren bent.

Zolang er mensen zijn die graag 200km/h rijden en er geen wetgeving is die verbied dat soort auto's te maken, zullen ze gemaakt worden. Dat is marktwerking. Mijn gevoel zegt me echter dat dit een niche gaat worden. Neemt overigens niet weg dat ik dan graag met een van deze niche auto's een afgesloten circuit zal opzoeken.

Kijk maar eens naar de jeugd van nu. De groep die niets met auto's heeft wordt steeds groter. Auto's worden denk ik elektrisch, dat heb je voertuig van energiebron ontkoppeld en kun je een relatief lange en grotendeels onderhoudsvrije levenscyclus nastreven (ideaal voor diegenen niet niet naar hun auto omkijken). Vrachtwagens en zwaarder materieel denk ik op waterstof. Waterstof blijft gevaarlijk en dat zie ik liever in handen van de professionals die het zware materieel besturen.

En ja die Care key, die hoef je niet te gebruiken, zal ik zelf ook nooit gebruiken (junior raced nu al met zijn 11 jaar in auto's, dus tegen de tijd dat hij 18 is heeft hij hopelijk heel goed door waar de gevaren zitten), maar ik ken ook mensen die er graag gebruik van zullen maken.
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

diesel01 schreef: 20.05.2020 - 20:12 Ik kom regelmatig in Dld waar op een lege 31 lekker doorgereden kan worden.
Buikje Aral ultimate er in en je hebt weken plezier van een prettig lopende, smeuïge in het Nederland hatende dieseltje.
Dat we hier ons steeds meer de oren laten hangen aan een stelletje auto hatende fanatici die schijnbaar een kapotte economie niet genoeg is maar ook dat laatste stukje vrijheid vooral kapot moet, snap ik niet.
Ik ga met een jaar of 2 Dick maar achterna en op zoek naar een knappe 330D.
Dwz als er nog auto’s gekocht kunnen worden....
En ja iemand uit 020 heeft de eigenschap dat hetgeen daar gebeurt ook geldt voor de rest van NL, de reden dat ik al 11 jaar niet meer op de A10 ben geweest, ik wens u allen veel succes met het huidige GL beleid.
Je kan ook een Heico setje laten monteren die de motorbesturing overneemt en de Vmax ook oplost.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ja dat kan, heeft de Volvodealer ook weer een verdienmodel.
Maar ik denk niet dat ik dat ga doen.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Ik verwacht dat 'n dealer het ook zomaar niet gaat doen...
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

OGA244 schreef: 24.05.2020 - 10:41 Ik verwacht dat 'n dealer het ook zomaar niet gaat doen...
only in Germany... en met Volvo garantie
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5095
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

RoaldH schreef: 24.05.2020 - 10:45
OGA244 schreef: 24.05.2020 - 10:41 Ik verwacht dat 'n dealer het ook zomaar niet gaat doen...
only in Germany... en met Volvo garantie
Heico wel maar dat is garantie van de importeur en ik weet niet of dat een 100% volvo dochter is. Verwacht overigens niet dat VCC het zou toestaan als importeurs de Vmax er afhalen
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”