problemen XC90 -2016
- ARTIM98
- 2nd Gear member
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 08.06.2016 - 17:37
Heb zojuist de ANWB bij m'n XC90 gehad.
De Volvo wilt niet starten, alles werkt prima totdat je de motor wilt starten, dood stil is hij.
ANWB monteur vertelde me dat hij binnen een week 3 Volvo XC90's met precies het zelfde probleem heeft gehad.
Iets wat achter het stuur zit of zo iets zou kapot zijn. Morgen ochtend wordt hij naar de dealer gesleept.
We gaan het zien, iemand ervaring hier mee?
De Volvo wilt niet starten, alles werkt prima totdat je de motor wilt starten, dood stil is hij.
ANWB monteur vertelde me dat hij binnen een week 3 Volvo XC90's met precies het zelfde probleem heeft gehad.
Iets wat achter het stuur zit of zo iets zou kapot zijn. Morgen ochtend wordt hij naar de dealer gesleept.
We gaan het zien, iemand ervaring hier mee?
You make me go Volvo
2021 Volvo V60 CC B5 Ultimate2015 Volvo V40 D4 Volvo Ocean Race
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 6957
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Onlangs had een V60 my19 iets met niet willen starten.
Bleek dat daar zekering nr 43 mbt brandstof toevoer standaard te weinig power heeft. Is vervangen door eentje van 20 ampere.
Ook zekering nr 19 mbt stuurslot hapert soms waardoor de module erachter niet goed werkt en dan start de auto ook niet. Module is onder garantie vervangen.
(Zouden bekende euvels zijn bij Volvo NL)
Misschien ook iets dergelijks bij de XC90.
Bleek dat daar zekering nr 43 mbt brandstof toevoer standaard te weinig power heeft. Is vervangen door eentje van 20 ampere.
Ook zekering nr 19 mbt stuurslot hapert soms waardoor de module erachter niet goed werkt en dan start de auto ook niet. Module is onder garantie vervangen.
(Zouden bekende euvels zijn bij Volvo NL)
Misschien ook iets dergelijks bij de XC90.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
- ARTIM98
- 2nd Gear member
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 08.06.2016 - 17:37
Hmmmm, kan zo, er komt zo een sleepwagen en ze zoeken het maar uit in Ede.
Ik wil er zelf niet meer aanzitten omdat hulp toch al is ingeschakeld.
Bedankt voor de suggestie, ik zou er niet van opkijken als dit het is.
Ik wil er zelf niet meer aanzitten omdat hulp toch al is ingeschakeld.
Bedankt voor de suggestie, ik zou er niet van opkijken als dit het is.
You make me go Volvo
2021 Volvo V60 CC B5 Ultimate2015 Volvo V40 D4 Volvo Ocean Race
- Jeroen
- 5th Gear member
- Berichten: 1554
- Lid geworden op: 20.10.2009 - 18:58
- Contacteer:
Waarschijnlijk iets met het stuurslot...
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription
Fototopic - Website fotografie - Facebook
Fototopic - Website fotografie - Facebook
-
- 4th Gear member
- Berichten: 765
- Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24
Dat klinkt vind ik nogal raar, dat de zekering het goed werken van een module kan verhinderen zonder te smelten.teebee schreef: ↑18.05.2020 - 01:13 Onlangs had een V60 my19 iets met niet willen starten.
Bleek dat daar zekering nr 43 mbt brandstof toevoer standaard te weinig power heeft. Is vervangen door eentje van 20 ampere.
Ook zekering nr 19 mbt stuurslot hapert soms waardoor de module erachter niet goed werkt en dan start de auto ook niet. Module is onder garantie vervangen.
(Zouden bekende euvels zijn bij Volvo NL)
Misschien ook iets dergelijks bij de XC90.
Heeft de dealer u die uitleg gegeven?
2018 XC90 T5
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 6957
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Is mij niet overkomen, maar een ander forumlid.
Deze is niet technisch onderlegd en heeft getracht het verhaal in een topic aan te dragen.
Maar ik kan me voorstellen dat een slecht contact van een zekering bv ook problemen kan veroorzaken.
Deze is niet technisch onderlegd en heeft getracht het verhaal in een topic aan te dragen.
Maar ik kan me voorstellen dat een slecht contact van een zekering bv ook problemen kan veroorzaken.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
-
- 4th Gear member
- Berichten: 765
- Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24
Bedankt voor de kadering van het bericht.
Een slecht contact in/aan een zekering kan ongetwijfeld voor problemen zorgen.
Het zu dus kunnen dat het vervangen van een zekering (met een gebrek) van de juiste waarde door een goede
zekering met hogere waarde de indruk gewekt heeft dat het de hogere waarde is die het probleem opgelost heeft.
2018 XC90 T5
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 6957
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Het betreffende forumlid heeft in ieder geval te horen gekregen dat het een bekend issue is bij Volvo NL.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 2527
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
Bij mij is tijdens routine service ca. een jaar geleden preventief (en onder garantie) iets rond het dat ‘slot’ vervangen. Ik had overigens geen problemen ondervonden, maar het geeft wel aan dat het een bekend probleem is lijkt me.
C40 Ultimate Twin
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 16.09.2016 - 16:04
Na anderhalf jaar verrast te zijn door redelijk probleemloos rijden in de XC90 T8 in de overtuiging dat ik de ellende van de eerste 3 jaar in dit Volvo ‘experiment’ achter mij had gelaten, was het zondag jl weer raak. Na getankt te hebben ( de batterijen waren al leeg) plotseling de melding dat het vermogen beperkt was. Eerst kon ik nog 70 km/u rijden maar na een paar kilometer viel het vermogen geheel weg en kon ik nog net in de berm van de snelweg oprit stoppen. Uiteindelijk na snelle respons van Volvo alarmservice toch eerst nog een keer geprobeerd contact uit te zetten en te starten . De storing melding was verdwenen en ik kon weer normaal rijden. Toch even naar de dealer de volgende dag en toen bleek dat er een hele nare (=dure, €3000) reparatie aan zit te komen die de oorzaak van de storing was. De exacte benaming ken ik niet maar het is de overbrenging van de elektromotor die ook af en toe een licht ‘bonk’ geluid produceert. Volgens de dealer zijn er recent bij hen zeker nog 4 auto’s met hetzelfde probleem binnengekomen. Ik vind dit wel weer behoorlijk beangstigend dat bij een auto van 4,5 jaar met 90.000 op de klok dit soort narigheid opdoemt. Ook hoorde ik dat er in de T8 nog een omvormer kapot kan gaan. Leuk, dat is dan weer €5000 naar ik begreep. Het wachten is nu hoe Volvo NL hier op gaat reageren. Kortom, mijn vertrouwen in de Volvo, mijn tiende sinds 1988, is in recordtempo aan het verdwijnen en ik zit vanaf nu toch enigszins onrustig in de auto, wachtend op de volgende melding.
Dit bericht is eigenlijk een oproep/vraag aan forumleden die dezelfde ervaring hebben.
Dit bericht is eigenlijk een oproep/vraag aan forumleden die dezelfde ervaring hebben.
XC90 T8 Inscription Amber Black
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4653
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Dat is knap vervelend zeg. Het rijdt zeker niet prettig als je met angst en beven achter het stuur zit in afwachting van de volgende storing.... Ik zo u alleen me niet gek laten maken door wat er allemaal wel niet kapot kan gaan, doe ik ook niet (rijd sinds 2 maanden een T8). Ik hoop dat je nog coulance krijgt van Volvo en dat je plezier in de auto weer terug komt.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 24.07.2020 - 11:04
- Locatie: vlaardingen
gekocht ! een volvo xc 90 2500 gechipt tot 240 pk met 6 bak , bouwjaar 5-2005 , echt km 173.000
als youngtimer gekocht icm de aantrekkelijke bijtelling van maar 35% over de dagwaarde.
wit leer erin, mooie velgen met de breedste banden, alle wielkuiprandjes, deurkrukken, bumpers, stootlijsten laten spuiten, nieuwe led koplampen voor en achter, klaar voor ca 3 jaar rijplezier
kom ik er na 3 maanden achter dat de achterwiel aandrijving het helemaal niet deed.
naar VOMD in Dordrecht gegaan , daar bleek de bus uitgesleten aan de kant van de haakse bak.
de bus zat zo vast op de versnellingsbak dat deze er niet af wilde, misschien moet de hele versnellingsbak los + koppeling vervangen
de vertanding waar de bus op moet aan de haaksebak is voor 50% weggesleten , nieuwe bak 1400E gebruikte bak 500E
als alles tegen zit 2500 E reparatie.
helaas kwam ik er achter dat dit meer regelmaar als uitzondering is, de meeste XC90 daar staat 4WDR op de achterklep maar hebben dat helemaal niet.
verder mooie goed rijdende SUV met een verbruik van 1 op 8 als je rustig rijdt gelukkig Youngtimer voordeel maar 2000 E bijtelling per jaar ?
zijn er nog tips om bovenstaand probleem aan te pakken ???
als youngtimer gekocht icm de aantrekkelijke bijtelling van maar 35% over de dagwaarde.
wit leer erin, mooie velgen met de breedste banden, alle wielkuiprandjes, deurkrukken, bumpers, stootlijsten laten spuiten, nieuwe led koplampen voor en achter, klaar voor ca 3 jaar rijplezier
kom ik er na 3 maanden achter dat de achterwiel aandrijving het helemaal niet deed.
naar VOMD in Dordrecht gegaan , daar bleek de bus uitgesleten aan de kant van de haakse bak.
de bus zat zo vast op de versnellingsbak dat deze er niet af wilde, misschien moet de hele versnellingsbak los + koppeling vervangen
de vertanding waar de bus op moet aan de haaksebak is voor 50% weggesleten , nieuwe bak 1400E gebruikte bak 500E
als alles tegen zit 2500 E reparatie.
helaas kwam ik er achter dat dit meer regelmaar als uitzondering is, de meeste XC90 daar staat 4WDR op de achterklep maar hebben dat helemaal niet.
verder mooie goed rijdende SUV met een verbruik van 1 op 8 als je rustig rijdt gelukkig Youngtimer voordeel maar 2000 E bijtelling per jaar ?
zijn er nog tips om bovenstaand probleem aan te pakken ???
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 24.07.2020 - 11:04
- Locatie: vlaardingen
nog een foto
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 12294
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Auto is 15 jaar oud, is gewoon groot onderhoud, ook nog eens fiscaal aftrekbaar, een 2005 zo verbouwen zal vast ook niet gratis geweest zijn.
En het is ook heel zeker geen regel dat AWD altijd stuk gaat..
En het is ook heel zeker geen regel dat AWD altijd stuk gaat..
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 31.07.2020 - 09:59
Zelf ben ik vorige week gestrand in Frankrijk met mijn XC90 MY2016 D5 Polestar.ARTIM98 schreef: ↑18.05.2020 - 00:06 Heb zojuist de ANWB bij m'n XC90 gehad.
De Volvo wilt niet starten, alles werkt prima totdat je de motor wilt starten, dood stil is hij.
ANWB monteur vertelde me dat hij binnen een week 3 Volvo XC90's met precies het zelfde probleem heeft gehad.
Iets wat achter het stuur zit of zo iets zou kapot zijn. Morgen ochtend wordt hij naar de dealer gesleept.
We gaan het zien, iemand ervaring hier mee?
Ondertussen al 2 (andere zijn T8) lotgenoten binnen 100km gevonden, alle 3 hetzelfde probleem lijkt het; alles werkt alleen starten ho maar (uit het niets).
Meer mensen waar dit probleem speelt? Heeft gespeeld? Voorlopig staat hij nog in depot en lukt het niet (letterlijk) om hem naar Nederland te krijgen.
Volvo XC90 (MY2016) D5 Polestar