Zijruiten 'auto'-functie

Plaats reactie
charly
3rd Gear member
Berichten: 325
Lid geworden op: 17.08.2008 - 11:38

Geacht forum,

Vermoedelijk bestaat hier al een topic over, doch een zoekopdracht onder 'zijruiten' leverde geen succes op, daarom probeer ik het als een nieuw item.
Na het vervangen van het pollenfilter (is het misschien een ongelukkig toeval?) waarbij ik natuurlijk de nabije fusebox diende weg te klappen, werkt de automatische functie van beide voorste zijruiten niet meer. De gewone functie is oké.
Het betreft een V70 DRIVe van 2012.
Mochten er forumleden zijn die dit euvel ook reeds gekend hebben, dan zou ik graag - met dank bij voorbaat - hun verhaal kennen.
HansEindhovenV70
4th Gear member
Berichten: 911
Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
Locatie: Eindhoven

Ik heb ook een keer meegemaakt dat er iets niet meer werkte (weet niet precies wat) na het vervangen van het interieurfilter. Heb toen de kabel die los moet om de box weg te klappen nog een keer aangedrukt, klikte toen, blijkbaar zat die er dus niet helemaal goed op. Wellicht in jouw geval hetzelfde?
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1436
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Initialisatie verloren door een onderbreking van de voeding.
Raam naar beneden doen en knop 5 seconden vast houden, raam omhoog doen en knop 5 seconden vasthouden.
charly
3rd Gear member
Berichten: 325
Lid geworden op: 17.08.2008 - 11:38

Bedankt voor de nuttige antwoorden. De hersteloperatie is vlekkeloos verlopen: ruit neer 5 seconden ruit op 5 seconden en klaar! Wat mij echter niet duidelijk is waarom de panne optrad, aangezien het systeem nooit stroomloos geweest is. Raar ...
Gebruikersavatar
kansberg
2nd Gear member
Berichten: 131
Lid geworden op: 17.06.2018 - 17:44

charly schreef: 26.03.2020 - 13:19 Bedankt voor de nuttige antwoorden. De hersteloperatie is vlekkeloos verlopen: ruit neer 5 seconden ruit op 5 seconden en klaar! Wat mij echter niet duidelijk is waarom de panne optrad, aangezien het systeem nooit stroomloos geweest is. Raar ...
Zeg het maar. Bij de V70 nog niet bij de hand gehad, maar bij mijn vorige bolides gebeurde het 1 á 2 keer per jaar, out of the blue.
Volvo V70 D3 Momentum, MY 2015 Winter Pack, Versatility Pack, Light Pack, Business Motion Pack, Alu sportpedalen, R-Design stuurwiel, D4/T6 Einddempers, Getinte ramen vanaf B stijl, Trekhaak, Dakspoiler. Seashell Metallic, Street View Live
Peugeot 107 XS 2008, Beige Nautilus Trim Noir Caldera Metallic, 14" Karlova, Street View Live, Bluetooth.
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”