Voorstellen (2016 V40 R-Design T5 Pole * - Heico)

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
SAP
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 16.01.2020 - 13:48

Dag heren! (UPDATES VERDER IN DIT TOPIC + viewtopic.php?f=120&t=84640 WAARIN ZE VANAF HEDEN VERDER ZULLEN GAAN)

Allereerst: even rondgekeken in de 'voorstelsectie', maar aangezien daar niet veel animo is op de voorsteltopics, dacht ik er maar eentje te maken in het subforum waarin ik me meestal zal bevinden.

In maart 2019 was ik op zoek naar een 'hot hatch' en kwam ik onder andere bij een 2016 Volvo V40 R-Design T5 in Bursting Blue uit (alhoewel het eerder een semi hot hatch is, but hey), in Nederland.

Hier in de buurt hebben we een drietal supercar / 'specialere' tweedehands autodealers waar ik enkele keren langsgeweest ben om te checken wat voor hot hatches er stonden. Toen ik de V40 tegenkwam heb ik
een van die dealers laten weten dat ik die specifieke auto wilde hebben.
Vervolgens gevraagd of de dealer de auto wilde aankopen bij de Volvo Dealer in Nederland zodat ik met eventuele stukken of garantie simpelweg bij de plaatselijke garage terecht kan.
Op die manier werd me de 'moeite' van het keuren/inschrijven van een Nederlands voertuig ook bespaard en kon ik de auto op het eind van de week een paar km van mijn huis gaan oppikken.

Sinsdien hier en daar wat aangepast om hem zoveel mogelijk mijn eigen tint te geven. Aanpassingen zijn onder andere:

- Polestar software upgrade
- Heico inlaat/uitlaatsysteem (als iemand me in de richting van de Polestarvariant kan sturen: shoot!)
- Carbonwrapped grill + zijspiegels
- Paddleshifter extensions
- Front splitter
- Rear diffuser
- 'VOLVO'-badging heeft plaats gemaakt voor 'HEICO'-badging op de achterkant
- 18 inch half matzwarte replica Polestars ipv 19 inch originele Artio's
- Varia kleinigheden zoals R-design gordelhoezen, blauw afgewerkte voetmatjes etc.

Wishlist: side deflectors en spoiler upgrade en nog een hoop andere kleinigheden :D!

Groeten uit België!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door SAP op 11.05.2020 - 08:49, 6 keer totaal gewijzigd.
- MY 2017 V40 T5 Heico - Pole * -
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2645
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Welkom op het forum! Mooie intro en dito foto's, dat kunnen we wel waarderen 8)
O ja, en natuurlijk ook een mooie V40!
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu: Afbeelding Afbeelding

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Gebruikersavatar
XC30
4th Gear member
Berichten: 664
Lid geworden op: 09.01.2007 - 10:39
Contacteer:

Welkom SAP, wat een heerlijke auto heb je daar. Het enige wat ik nog mis is een polestar verenset. Ik heb deze onder de T4 gehad, tezamen met de Polestar-velgen voor de winter en jouw zomervelg (artio) was bij mij de wintervelg. Ook de Heico trim in de uitlaat. De auto is in 2017 afgeleverd op de normale veren. Een paar maanden later heb ik de Polestar-verlaging gedaan. Nou, dat merk je heel goed in het rijgedrag. Veel scherper en toch maar ietsje harder. Ik denk dat deze aanpassing bij jou ook een hoop zou doen. Maar man wat heb je die kar mooi aangepakt. Hulde!
Jaguar I-Pace my18
Range Rover Evoque PHEV my21
BG_V40cc
2nd Gear member
Berichten: 207
Lid geworden op: 19.06.2018 - 08:54

Ik zie al de kits wel zitten, maar ben er persoonlijk meer voor om die in de wagenkleur te zetten, onopvallend vet zeg maar.

aangezien je de chrome raamlijsten hebt, ik heb op een aziatische website een strip chrome gekocht en die geplakt op de onderzije vd koffer, die strip verklenit optisch de eigenlijk te hoge achterkant en verdeeld de koffer wardoor hij meer aansluit bij het design vd XC40.

Aanrader van een paar euro.

V8 uitlaat kan ook nog, ja jaloers, ik vond destijds "maar" een T4...
2019 V40 T2 Sport Edition
2015 V40 T4 Summum
2006 V50 2.0 D Momentum
2004 V50 2.0 D
SAP
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 16.01.2020 - 13:48

jalex_h schreef: 16.01.2020 - 20:44 Welkom op het forum! Mooie intro en dito foto's, dat kunnen we wel waarderen 8)
O ja, en natuurlijk ook een mooie V40!
Hartelijk bedankt! Die rode kar anders ook wel :o!
- MY 2017 V40 T5 Heico - Pole * -
SAP
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 16.01.2020 - 13:48

XC30 schreef: 16.01.2020 - 21:13 Welkom SAP, wat een heerlijke auto heb je daar. Het enige wat ik nog mis is een polestar verenset. Ik heb deze onder de T4 gehad, tezamen met de Polestar-velgen voor de winter en jouw zomervelg (artio) was bij mij de wintervelg. Ook de Heico trim in de uitlaat. De auto is in 2017 afgeleverd op de normale veren. Een paar maanden later heb ik de Polestar-verlaging gedaan. Nou, dat merk je heel goed in het rijgedrag. Veel scherper en toch maar ietsje harder. Ik denk dat deze aanpassing bij jou ook een hoop zou doen. Maar man wat heb je die kar mooi aangepakt. Hulde!
Thx! Over de verenset heb ik (en nog steeds) wel degelijk nagedacht! Ik heb er momenteel mee gewacht totdat de front splitter geinstalleerd was, aangezien deze redelijk ver van de wielen zit. Dat wilt zeggen dat het niet zo'n handige hoek is voor bvb hogere vluchtheuvels of steile hoogteovergangen van rijvlakken. Al is het slechts het sportchassis (10 mm lager dan), dan nog komt de splitter relatief kort bij de grond in sommige gevallen. Met de Polestarset zou het normaal nog ietsje lager moeten zakken. Dan denk ik dat ik af en toe toch een probleem ga hebben hier in de buurt :D. Dat is momenteel gelukkig niet het geval. Bij de overgang van de 19 inch naar 18 inch viel het me op dat de 'arch gap' van de achterste banden visueel écht wel groter is geworden. De verenset zou dat visuele al goed kunnen oplossen. Daarbij komt nog dat ik het chassis inderdaad wat 'traag' vind reageren ivm met andere hatches. Ik begrijp dat het geen raceauto is, maar iets strakker mag wel. Goed dat je die ervaring deelt, nu komt de verenset weer wat hoger op mijn lijstje.

In ieder geval: moest ik ze hangen, dan deel ik mijn ervaring hier in combo met de splitter!
- MY 2017 V40 T5 Heico - Pole * -
SAP
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 16.01.2020 - 13:48

BG_V40cc schreef: 17.01.2020 - 12:45 Ik zie al de kits wel zitten, maar ben er persoonlijk meer voor om die in de wagenkleur te zetten, onopvallend vet zeg maar.

aangezien je de chrome raamlijsten hebt, ik heb op een aziatische website een strip chrome gekocht en die geplakt op de onderzije vd koffer, die strip verklenit optisch de eigenlijk te hoge achterkant en verdeeld de koffer wardoor hij meer aansluit bij het design vd XC40.

Aanrader van een paar euro.

V8 uitlaat kan ook nog, ja jaloers, ik vond destijds "maar" een T4...
Ook zeer zeker over nagedacht om alles te spuiten in de wagenkleur! Initieel wou ik de buitendste delen van de splitter bursting blue doen om het middelste deel zwart te laten. Beetje het uiterlijk van de V60 Polestar creeren, dat maakt het wat aggressiever!
Uiteindelijk niet gedaan omdat het een splitter uit 1 stuk is en het dan zou opvallen dat het gespoten is. RDX heeft een splitter voor de V40 die uit 3 stukken bestaat dacht ik, daar had ik ongetwijfeld de buitendste stukken dezelfde kleur als de wagenkleur gespoten! Maar die vond ik in zijn geheel niet zo'n moeie vorm geven aan de voorkant.

De chrome raamlijsten heb ik zelf een keer gewrapt aangezien blauw-zwart de kleurencombo was die ik voor ogen had. Na daar een hele middag aan te prutsen alles er op 5 minuten terug afgehaald, vond het tegenvallen haha. Dat van die chrome strip ga ik eens bekijken, ik heb er hier nog een liggen!
- MY 2017 V40 T5 Heico - Pole * -
RB64
2nd Gear member
Berichten: 123
Lid geworden op: 01.07.2016 - 13:11

Vette bak, vooral die velgen! Wat is de naam en waar komen ze vandaan als ik vragen mag?
Overigens kan je ipv die verenset van Polestar ook gewoon een Eibach set nemen. (heb ik onder mn T4)
Polestar uitlaat zou je eens gewoon bij een Volvol dealer kunnen polsen of ze die nog op voorraad hebben. I
k kon hem vorige jaar voor 600 eur op de kop tikken zonder dat hij op een website stond!
Volvo V40 T4 MY17 #Do88 IC #Polestar Exhaust #JRfilter
Kees Jan
2nd Gear member
Berichten: 236
Lid geworden op: 07.11.2016 - 21:24
Locatie: Zandvoort

Erg mooi, veel plezier met de auto.
Vmb de ophanging, ik zou voor Polestar gaan, 15 mm verlaging is genoeg en Ohlins is de absolute top met instelbare high, en low speed demping.
V70 2.5 FT, handgeschakeld, sportonderstel, 18", Obbetuning
SAP
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 16.01.2020 - 13:48

RB64 schreef: 17.01.2020 - 20:16 Vette bak, vooral die velgen! Wat is de naam en waar komen ze vandaan als ik vragen mag?
Overigens kan je ipv die verenset van Polestar ook gewoon een Eibach set nemen. (heb ik onder mn T4)
Polestar uitlaat zou je eens gewoon bij een Volvol dealer kunnen polsen of ze die nog op voorraad hebben. I
k kon hem vorige jaar voor 600 eur op de kop tikken zonder dat hij op een website stond!
De alu's zijn de Artio's van Volvo zelf. De zwarten heb ik even nagevraagd, het zijn in ieder geval Replica's. Het merk is me even ontgaan, ik kom er op terug!

Wat de polestar uitlaat betreft: 4 dealers gebeld. Eentje wist niet eens wat ik bedoelde. De rest leverde et niet. Vervolgens in een Facebookgroep de vraag gesteld en er was een Belg die er een uit Engeland had besteld, ook na een hoop gedoe. Blijkbaar zouden ze niet meer gemaakt en geleverd worden. Is de voorraad op, dan tja.. 2 weken later Heico laten installeren 😅.
Ik zoek nog af en toe, dus hoop dat ik een keer jou geluk heb haha!

(Nogmaals gereageerd op je bericht aangezien ik de eerste keer een foutje maakte met de 'citeerfunctie' :D. Nieuwe forumgebruiker enzo 😅 ! )
- MY 2017 V40 T5 Heico - Pole * -
SAP
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 16.01.2020 - 13:48

RB64 schreef: 17.01.2020 - 20:16 Vette bak, vooral die velgen! Wat is de naam en waar komen ze vandaan als ik vragen mag?
Overigens kan je ipv die verenset van Polestar ook gewoon een Eibach set nemen. (heb ik onder mn T4)
Polestar uitlaat zou je eens gewoon bij een Volvol dealer kunnen polsen of ze die nog op voorraad hebben. I
k kon hem vorige jaar voor 600 eur op de kop tikken zonder dat hij op een website stond!
Het beste wat ik kon vinden voor je is bijgevoegde foto. Misschien heb je iets aan de tekst onderaan. Zoniet zou ik eens googlen naar Polestar Replica's. De velgenboer kon me met 'geen specifiek merk, gewoon replica's' niet zo heel veel verder helpen :D.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- MY 2017 V40 T5 Heico - Pole * -
SAP
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 16.01.2020 - 13:48

Corona-updates:

Exterior styling kit, GT blauwe remklauwen, android tablet install, rebadging, Heico luchtfilter en een paar andere kleinigheden!

Volgens de ECU/OBDII momenteel 270 PK en een max gehaalde koppel van 481Nm. Als de wereld weer aan het bollen is, dyno'tje boeken!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- MY 2017 V40 T5 Heico - Pole * -
SAP
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 16.01.2020 - 13:48

Kees Jan schreef: 18.01.2020 - 16:15 Erg mooi, veel plezier met de auto.
Vmb de ophanging, ik zou voor Polestar gaan, 15 mm verlaging is genoeg en Ohlins is de absolute top met instelbare high, en low speed demping.
Blijkbaar heeft de T5 variant een 15mm verlaging ipv een 10mm verlaging 🤔.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- MY 2017 V40 T5 Heico - Pole * -
Gebruikersavatar
Nomad
5th Gear member
Berichten: 1150
Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
Locatie: Noord-Oost Brabant

Nette V40! Maar die badges op de achterklep daar onderop vind ik een beetje een rommeltje zo. Gewoon eraf halen. Laat ze maar raden. Kun je wat meer foto's van die tablet laten zien?
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM

Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
SAP
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 16.01.2020 - 13:48

Nomad schreef: 06.04.2020 - 08:26 Nette V40! Maar die badges op de achterklep daar onderop vind ik een beetje een rommeltje zo. Gewoon eraf halen. Laat ze maar raden. Kun je wat meer foto's van die tablet laten zien?
Helemaal akkoord met de eerste versie van de badging! (bovenaan topic). Vandaar 2 weken terug ook gerebadged. Of bedoel je dat deze ook een rommeltje is? :D En bij gebrek aan beter ga ik er vanmiddag wat voo je maken. Heb een keer een filmpje in een Facebookforum gepost. Zal dat hier ook even zetten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- MY 2017 V40 T5 Heico - Pole * -
SAP
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 16.01.2020 - 13:48

Nomad schreef: 06.04.2020 - 08:26 Nette V40! Maar die badges op de achterklep daar onderop vind ik een beetje een rommeltje zo. Gewoon eraf halen. Laat ze maar raden. Kun je wat meer foto's van die tablet laten zien?
Filmpje:


Waze en andere toestanden niet in uitgelegd, but you get the point 😅.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- MY 2017 V40 T5 Heico - Pole * -
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

En kom je dan ook nog aan opletten toe tijdens het rijden? ;-)
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
SAP
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 16.01.2020 - 13:48

teebee schreef: 06.04.2020 - 18:20 En kom je dan ook nog aan opletten toe tijdens het rijden? ;-)
Het leuke is: programma'tje maakt een logje per rit. Dus dat is voor achteraf 😬😉.

Nee, maar op een serieuzere noot: Eerst hing m'n smartphone daar via een houdertje aan het verluchtingsrooster voor toestanden zoals maps of waze. Zelfde hoogte, de helft zo groot. En gelukkig praten die dingen tegenwoordig 😅.
- MY 2017 V40 T5 Heico - Pole * -
SAP
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 16.01.2020 - 13:48

RB64 schreef: 17.01.2020 - 20:16 Vette bak, vooral die velgen! Wat is de naam en waar komen ze vandaan als ik vragen mag?
Overigens kan je ipv die verenset van Polestar ook gewoon een Eibach set nemen. (heb ik onder mn T4)
Polestar uitlaat zou je eens gewoon bij een Volvol dealer kunnen polsen of ze die nog op voorraad hebben. I
k kon hem vorige jaar voor 600 eur op de kop tikken zonder dat hij op een website stond!
Ik heb ze gevonden: Devoted Wheels - Stolepar!
- MY 2017 V40 T5 Heico - Pole * -
Sven89
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 14.05.2019 - 20:36

Hele nette en fijne auto, ben benieuwd naar de verdere upgrades.

Vanwaar de keuze om de spiegels te laten wrappen en niet meteen de carbon-covers te kopen als je toch zoveel geld nog uitgeeft?
Persoonlijk minder fan van de tablet, vind het wat "overdone", maar gelukkig zijn we allemaal anders en ziet u de meerwaarde ervan in :).
Plaats reactie

Terug naar “V40”