Beste Volvo fans,
Sinds ongeveer een maand heb ik een volvo c30 1.6D drive-e uit 2009. Echt een fantastische auto tot vorige week aan toe. Boven een rpm van rond de 3000 rpm valt de motor gewoon stil en moet hij weer opnieuw gestart worden om door te rijden. Gisteren werd het echter erger en kwam niet boven de 90 km per uur en sloeg hij 3x af. Ik heb hem uitgelezen en krijg de volgende foutcodes: p2810, p2820, p2830, p2550, p2520.
Hoewel de tank continue voldoende diesel heeft gehad, begrijp ik de foutcodes niet echt. Wellicht dat de vorige eigenaar tot leeg doorgereden heeft. Iemand enig idee wat deze combinatie van foutcodes zou kunnen betekenen? Bedankt alvast voor het meedenken! HG, Maarten
Vermogen valt weg C30 1.6D drivE 2009
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Die brandstof sijpelt niet vanzelf de tank uit he.... Er zit nog een pomp tussen, blijkbaar doet die het niet goed of zit er ergens een verstopping die je alleen merkt als er veel brandstof doorheen moet.
Verstopt filter in de tank.
Defecte opvoerpomp in de tank.
Lekke leiding naar voren?
Hogedrukpomp voorin.
Verstuivers.
Verstopt filter in de tank.
Defecte opvoerpomp in de tank.
Lekke leiding naar voren?
Hogedrukpomp voorin.
Verstuivers.
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
Vervang het brandstoffilter maar eens..
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 12.12.2016 - 21:19
Dit zou ik ook maar eerst doen. Ik heb een tijdje terug hetzelfde gehad, het brandstoffilter is door dealer vervangen en het probleem was daarmee opgelost.
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19992
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Dat brandstoffilter zit geheid voller dan vol.
Ooooit heel lang geleden ben ik een keer met mijn zwager op een vergelijkbare manier stil komen te staan met zijn MB100D bus. De wegenwachter heeft het filter er tussen uit gehaald en we konden zonder problemen verder.
Ooooit heel lang geleden ben ik een keer met mijn zwager op een vergelijkbare manier stil komen te staan met zijn MB100D bus. De wegenwachter heeft het filter er tussen uit gehaald en we konden zonder problemen verder.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 01.01.2020 - 18:40
Bedankt voor de suggesties! Dat was het inderdaad, filter vervangen en het probleem is niet teruggekomen. Is overigens goed zelf te doen. Heeft me een uurtje gekost. Alleen de ontluchting van het systeem na het vervangen van het filter even een aandachtspuntje.