Volvo XC90 8 Cylinder Yamaha motor

Plaats reactie
Peter Voorburg
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 17.11.2019 - 11:08

Goeden middag,
Hoop dat ik dit op de juiste plek zet, anders kan iemand mij misschien even helpen.

Het volgende is het geval.
In augustus jl, begon de motor met gas geven of gas los laten te stotteren en inhouden. Ben toen naar een niet Volvo garage gegaan, Volvo was me net even te ver weg.
Is wel een gerenommeerde garage, en ze hebben vast gesteld, dat het niet goed was met het gasklephuis. Ze hebben dat toen schoon gespoten met draaiende motor.
De 4 weken er na heeft hij prima gelopen, niks aan de hand. Toen plotseling begon hetzelfde weer. Wederom naar dezelfde garage, nog een keer schoon gemaakt en vervolgens
3 weke prima gereden, niks aan de hand. Maar toen begon het weer opnieuw.
Toen gekozen om naar een erkende Volvo dealer te gaan, die ook vast stelde dat het mogelijk het gasklephuis was, maar het konden ook de bougies zijn, die waren namelijk
voor zover ik weet nooit vervangen met 180000 km. Ok bougies besteld, en een week later gemonteerd, en auto liep weer prima. Echter na een week of 2, begon alles weer
overnieuw. Wederom alles doorgemeten, en bleek nu toch wel het gasklephuis te zijn, even slikken, is best duur, maar toch maar laten vervangen. Binnen 1 week begon de ellende opnieuw
Volvo dealer gebeld, en die belt me morgen terug voor een afspraak.
In het display, de volgend meldingen gehad.
Verminderd remvermogen, motor draait dan wel maar kan geen gas geven
Motor management vereist
Tijdens rijden nu doet de cruise control het niet, als hij goed rijdt, dan wel
Reeds vervangen de afgelopen weken zijn, de accu, de bougies en het gasklep huis

Heeft iemand een idee of tip wat dit kan veroorzaken, want ik vermoed eigenlijk dat de fout niet bij het gasklephuis zit?

Ik heb ergens op internet gelezen, dat het gasklephuis niet hoeft te zijn, maar dat het ook de electrische stelklep van de nokkenas kan zijn (vervuild ??) en dat die
na het schoonmaken alles weer prima functioneert

De auto is uit 2008, ben de 2e eigenaar en heeft 180000 km gelopen.
Hoor graag
Dank
Peter Voorburg
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Verminderd remvermogen en haperende motor klinkt als niet voldoende vacuum.


Laatst omhoog gehaald door Peter Voorburg op 21.12.2019 - 16:59.
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”